וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הנער בן ה-17 בנהריה: המשטרה עצרה 10 חשודים מהצפון בחשד למעורבות

20.1.2020 / 19:09

החשודים, חיילים של משפחות פשע בעכו, תכננו לפגוע בגבר שנפצע קשה בתקרית, אך ירו למוות בנער אבי ציצואשוילי - שאינו מעורב. הם הסתתרו בדירת מסתור בעתלית, ובהמשך יובאו לדיון בהארכת מעצרם. לאחר שעודכן בהתפתחויות, אמר אביו של הצעיר: "שום דבר לא יחזיר לי את הילד"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: טל רזניק

עשרה תושבי הצפון נעצרו בחשד למעורבות ברצח הנער בן ה-17 אבי ציצואשוילי, שנורה למוות לפני שבוע בנהריה - כך הותר היום (שני) לפרסום. לפי החשד, עשרת החשודים הם אנשי ביצוע של משפחות פשע בעכו, שירו למוות בציצואשוילי - על לא עוול בכפו, במטרה לפגוע בגבר אחר, שנפצע באורח קשה בתקרית. חלקם חשודים במעורבות ישירה ברצח וחלקם בסיוע לרצח.

עשרת החשודים אותרו לאחר חקירה סמויה ומורכבת, שכללה הפעלת יחידות ואמצעים מיוחדים. על פי החשד, החל מיום החשודים הסתתרו הרצח בדירת מסתור בעתלית. כל החשודים הובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במחוז חוף, ומחר יובאו לבית משפט השלום חיפה בבקשה להאריך את מעצרם.

ההרוג בחיסול בנהריה, אבי ציצואשוילי בן 17 מנהריה. באדיבות המשפחה
נרצח על לא עוול בכפו. ציצואשוילי/באדיבות המשפחה

בשיחה שקיים מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב פרץ עמר, עם אביו יוסי ציצואשוילי הוא סיפר לו כי החשודים במעורבות ברצח אותרו על ידי ימ"ר חוף ונעצרו. השיחה בין קצין המשטרה לאב נערכה בהתאם להתחייבות מפקד המחוז בפני ההורים כשהגיע לנחם אותם ביום רביעי האחרון, והדגיש כי כל יחידות המשטרה עוסקות בתיק על מנת לבוא חשבון עם מבצעי העבירה.

"המשטרה עושה את העבודה שלה אבל אני אגיד את האמת - אותי לא מנחם כלום", אמר לוואלה! NEWS יוסי, אביו של אבי ציצואשוילי. "לא אכפת לי כלום ולא מעניין אותי כלום", אמר, "התקשרו מהמשטרה, אמרו שעצרו כמה חשודים, שמחזיקים אותם אצלם ושהם רוצים לעשות צדק ולהעמיד אותם לדין".

האב מספר כי מאז האירוע בשבוע שעבר, המשפחה קיבלה רק עדכונים ספורים. "היה פה מפקד מחוז חוף, היו עוד קצינים, הם הבטיחו כולם שימצאו את האשמים, אלה שעשו את זה, ויעשו צדק. אותי זה לא ממש מעניין כי אף אחד לא יחזיר לי את הילד. זאת האמת. אני רק לא מאחל לאף אחד שיחווה דבר כזה. שהמקרה הזה הטראגי שקרה לנו עם אבי יהיה האחרון. אבי שלא היה קשור לעניין ולא כלום".

עוד בוואלה!

החשד לרצח וההתאבדות בפ"ת: "ילנה רצתה לעזוב והוא נהיה אובססיבי"

לכתבה המלאה
הלוויתו של אבי ציצואשווילי, הנער בן ה-17 שנורה אמש למוות במרכז נהריה, בית העלמין הישן, נהריה 13 בינואר 2020. יואב איתיאל
הלוויתו של אבי ציצואשוילי, שבוע שעבר בנהריה/יואב איתיאל

לדבריו, "עד המקרה הזה, לא הרגשנו שיש בעיה בנהריה. אולי כל עוד זה לא נוגע למישהו קרוב אף אחד לא מרגיש כלום. ברור שכשזה נוגע לך אז זה כואב. לי כואב על כל אחד שהולך. ככה גם היה אבי, כל דבר לא טוב לו או לחבר כאב לו. לי כבר אין מילים. המשטרה יודעת את העבודה שלה. הם יודעים מה הם צריכים לעשות והם יודעים מה לעשות". יוסי הוסיף כי משפחתו לא מעוניינת להיכנס לעבודתה של המשטרה, "רוצים רק להיות רגועים ולחזור לשגרה של החיים. אני את שלי כבר קיבלתי, לקחו לי את הילד. מה שיהיה זה כבר לאלוהים הגדול שמלמעלה. הכאב יישאר לנצח".

על אמו של אבי, ליקה ציצואשוילי, סיפר יוסי כי "לאשתי לא קל. בקושי אוכלת, בקושי ישנה". לדבריה, "זה לא מנחם כלום. אימא שאיבדה את הילד שלה ככה בכביש, איך אפשר לנחם אותה? אנחנו גמורים פה. רוצים להאמין למשטרה אבל אני לא יודעת למי בחיים האלה עוד אפשר להאמין. אם היה משהו אז לא היינו מגיעים למצב הזה".

נעצרו קרובי משפחתו של הירוי בן ה-28

במקביל למעצרים, עצרה היחידה המרכזית של מחוז חוף בשכם, בסיוע צה"ל, גם את בני משפחתו של הפצוע באירוע בנהריה, מוחמד רובעי, ביניהם בן דודו, מחמוד רבאעי בן ה-47 מעכו, סמאח רובאעי בן ה-30 מעכו ובילאל עווד בן ה-31 מהכפר מזרעה הצמוד לעיר נהריה. שלושתם בעלי עבר פלילי, והם חשודים בקשירת קשר לפשע ורכישת אמל"ח.

המשטרה סבורה כי יצאו לשטחים כדי להתחמש ונעצרו לפנות בוקר יום חמישי שעבר. אתמול בבית משפט השלום בחיפה, בשלושה דיונים נפרדים, הורתה שופטת המעצרים מריה פיקוס-בוגדנוב על שחרור כל אחד מהם למעצר בית. היא עיכבה את ביצוע החלטותיה ביממה כדי לאפשר לימ"ר לערער. בדיון בערר מאוחד שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בחיפה, דחתה השופטת ישראלה קראי-גירון את ערר המשטרה כנגד השחרורים. פקד שירלי טוביה מימ"ר מחוז חוף תיארה בפניה "סכסוך דמים שהסתיים ברצח של חף מפשע מתחת לבית של אחד המעורבים" אותם תיארה אותם כבעלי ממון רב ומכאן גם חשש להימלטותם.

זירת אירוע הירי בנהריה 13 בינואר 2019. במת החדשות, אתר רשמי
זירת הרצח בנהריה/אתר רשמי, במת החדשות

אלא שהסניגור, עו"ד ששון בר-עוז המייצג את השלושה, טען כי "מדובר באבסורד. מי שירה בילד הוא הצד השני". השופטת קראי-גירון השתכנעה ודחתה את הערר כאמור, "אין מקום להיעתר לבקשה להארכת מעצר המבוססת בפועל רק על מניעה". היא הוסיפה כי "אני ערה ומעריכה את העבודה הרבה שהושקעה על ידי היחידה החוקרת, ומבינה את התסכול שהופגן בדיונים שהתקיימו בעניינם של המשיבים. לאחר ביצוע פעולות אלה, שלא הניבו עיבוי מספק בתשתית הראייתית. צר לי על כך. ואולם, אני סבורה שהחלטת בית המשפט קמא נכונה, סבירה, מנומקת ואין להתערב בה".

מחוז חוף של משטרת ישראל. GOV.IL, אתר רשמי
משטרת חוף/אתר רשמי, GOV.IL

בשבוע שעבר ליוו את ציצואשווילי אלפי בני אדם בהלווייתו. רב העדה של עולי גיאורגיה בנהריה ספד לו ואמר כי "מהשער הזה אנחנו צריכים לצאת עם החלטה - איך אנחנו משנים את המצב. מה נהייה פה, נהיינו שיקגו". הרב הוסיף: "צריך לחזור להיות בני אדם. אם ככה נתנהג הכל ייראה יותר טוב".

ציצואשווילי וצעיר בן 28 מעכו נורו מאופנוע חולף ברחוב וייצמן בעיר. השניים פונו לבית החולים בעיר, ובמהלך הלילה נקבע מותו של ציצואשווילי. מצבו של הצעיר, קרוב משפחה של גבר שנרצח בחודש מאי, מוסיף להיות קשה.

(עדכון ראשון: 17:36)

  • עוד באותו נושא:
  • נהריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully