וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים, שמונה הרוגים בתאונות דרכים: "ישראל נמצאת במלחמה"

20.1.2020 / 20:24

שורת תאונות קטלניות ברחבי הארץ מאז יום שבת הביאה למותם של שישה גברים ושתי נשים. מתחילת חודש ינואר 14 בני אדם איבדו את חייהם בדרכים, ובעמותת אור ירוק מזהירים כי ללא התערבות ממשלתית מספר הקורבנות רק יעלה. "נצליח במאבק רק אם המדינה תפסיק להאשים את הנהגים"

אתר רשמי

14 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת חודש ינואר, בהם שמונה מאז יום שבת האחרון - כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק". הבוקר (שני), הולך רגל נהרג מפגיעת רכב מסחרי בירושלים לאחר לילה קטלני בו מצאו את מותם גבר בן 55 ואמו בת ה-81 בתאונה ליד יבנה וגבר בן 65 נהרג בנתיבי איילון בתל אביב. אתמול, בתאונה נוספת בכביש 20, רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות רכב וכמה שעות לפני כן גבר התנגש במשאית בכביש 90 סמוך למפגש הבקעה - ומת. בשבת גם כן היה יום קטלני בדרכים, כשאישה נהרגה בתאונה סמוך לכוכב יאיר וצעיר נהרג בתאונה עצמית ליד מפעלי ים המלח.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, קרא לממשלה להכריז על מצב חירום בכבישים. "מדינת ישראל נמצאת במלחמה", אמר. "תחילת שנת 2020 היא המשך ישיר לשנת 2019, שנת הכישלון, שבמהלכה נרשם זינוק חד במספר ההרוגים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להמשיך להתעלם מהנתונים הקשים וחייבים לכנס את כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים ולהוסיף כסף שיופנה להצלת חיי אדם".

לדברי קיטה, "כרגע המדינה מתמקדת בזריקת האחריות רק על הנהגים, בכך היא מנקה את עצמה מאחריות אבל אנשים ממשיכים להיהרג. תאונות דרכים הן לא גורל משמיים וניתן להצליח במאבק הזה רק אם המדינה תפסיק להאשים את הנהגים בכל תאונה, תיקח אחריות ותפעל להצלת חיים בכבישים".

גבר נהרג בתאונה דרכים באיילון, תל אביב, 20 ינואר 2020. מד"א, עיבוד תמונה
שני הרוגים בכביש 20 ביומיים. זירת התאונה בנתיבי איילון, הלילה/עיבוד תמונה, מד"א

בשכונת ראס אל-עמוד בבירה הולך רגל בן 70 נפגע באורח אנוש מפגיעת רכב מסחרי. צוות מד"א פינה אותו תוך מאמצי החייאה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר. בוחני תאונות דרכים פתחו בחקירה ועיכבו את נהג הרכב. חובש בכיר במד"א ליאור שאשא סיפר כי "כשהגעתי למקום הפצוע שכב מחוסר הכרה על הכביש. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח והעלנו אותו במהירות לאמבולנס כשמצבו קריטי. במהלך הטיפול הרפואי מצבו הידרדר, ביצענו בו פעולות החייאה והוא מפונה תוך כדי המשך טיפול רפואי אינטנסיבי שכולל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות לבית החולים".

לפנות בוקר, גבר כבן 65 התהפך עם רכבו בנתיבי איילון מתחת למחלף השלום לכיוון דרום ומותו נקבע במקום. כוחות משטרה הגיעו לזירת התאונה ופתחו בחקירה. פרמדיק מד"א טום גרישין תיאר כי "כשהגענו למקום ראינו בשול הכביש מתחת למחלף רכב הפוך ובתוכו גבר כבן 65 לכוד כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

כמה שעות לפני כן, אבי מיכאלי בן ה-55 ואמו רוסיקו שימשלשווילי בת ה-81, תושבי לוד, נהרגו סמוך למחלף יבנה, לאחר שרכבם התנגש בגדר בטיחות מבטון והתהפך. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את האישה מחוסרת הכרה, במצב קשה, ולאחר ניסיונות החייאה מותה נקבע במקום. הגבר נלכד בכיסא הנהג כשמצבו קשה עם פגיעה רב-מערכתית. לוחמי אש שהוזעקו למקום חילצו אותו מהרכב, ובתום פעולות החייאה נקבע מותו.

עוד בוואלה!

349 הרוגים, הולך רגל נהרג בכל 4 ימים: סיכום שנה עגום בדרכים

לכתבה המלאה
תאונת דרכים במחלף אייל, 18 ינואר 2020. מד"א, עיבוד תמונה
גבר ואישה נהרגו במקום. זירת התאונה ביבנה, הלילה/עיבוד תמונה, מד"א

אתמול, רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו נהרג בהתנגשות עם רכב באיילון צפון, מתחת למחלף וולפסון שבין חולון לתל אביב-יפו. צוות מד"א מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו במקום. מהמשטרה נמסר כי בוחני תאונות הדרכים נמצאים במקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה. פרמדיק מד"א יזהר ברוך אמר כי "מדובר בתאונה קשה מאוד".

בתאונה נוספת, תושב עיסאוויה בשנות ה-30 לחייו נהרג בהתנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 90, סמוך למפגש הבקעה. לפי המשטרה, הרכב שנסע מכיוון צפון ככל הנראה סטה מנתיב נסיעתו והתנגש חזיתית במשאית שנסעה בנתיב הנגדי. בעקבות ההתנגשות, הרכב הפרטי עלה באש. צוותי מד"א שהגיעו למקום חילצו את הנהג מתוך הרכב ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. נהג המשאית, גבר בן כ-50, פונה במצב קל לבית החולים העמק בעפולה.

רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות עם רכב במחלף וולפסון בנתיבי איילון, 19 בינואר 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"תאונה קשה מאוד". זירת התאונה בנתיבי איילון, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

גם יום שבת נרשם כיממה מדממת בכבישים. בשעות הערב, אחלאם סלאמה, תושבת קלנסוואה בת 30, נהרגה בתאונת דרכים בין שני כלי רכב סמוך למחלף אייל שליד כוכב יאיר. חמישה בני אדם נוספים, בהם גבר כבן 25, ילדה בת 11 ושתי נשים כבנות 30 ו-60, נפצעו באורח בינוני. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצועים סיוע רפואי ופינו אותם לבתי החולים מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה.

באותו הבוקר, צעיר בן 22 נהרג לאחר שהתנגש עם רכבו בסלע בשולי כביש 90 סמוך למפעלי ים המלח. צוות מד"א שהגיע לזירת התאונה מצא את הצעיר מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה, וקבע את מותו. פרמדיק מד"א בריאן בן דוד סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את נהג הרכב לכוד ברכבו כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. במקביל לפעולות החילוץ של לוחמי האש ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully