וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה קטלנית בדרכים: נהג רכב ורוכב אופנוע נהרגו בתאונות בכביש 90 ובאיילון

בתאונה שאירעה באיילון צפון, רוכב אופנוע התנגש ברכב מתחת למחלף וולפסון ומותו נקבע במקום. בנוסף אליו, תושב עיסאוויה התנגש במשאית בכביש 90, סמוך למחלף הבקעה, לאחר שככל הנראה סטה ממסלולו. זאת, פחות מיממה לאחר שצעיר בן 22 נהרג בתאונה נוספת באותו הכביש

אתר רשמי

במהלך יממה קטלנית בדרכים, רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו נהרג הבוקר (ראשון) בהתנגשות עם רכב באיילון צפון, מתחת למחלף וולפסון שבין חולון לתל אביב-יפו. צוות מד"א מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו במקום. מהמשטרה נמסר כי בוחני תאונות הדרכים נמצאים במקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.

פרמדיק מד"א יזהר ברוך סיפר כי "מדובר בתאונה קשה מאוד. רוכב האופנוע בשנות ה 20 שכב על הכביש במרחק רב מהאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעות קשות בכל חלקי גופו". הפרמדיק הוסיף כי "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה נבדק בשטח ולא נזקק לפינוי לבית החולים".

רוכב אופנוע נהרג בהתנגשות עם רכב במחלף וולפסון בנתיבי איילון, 19 בינואר 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת התאונה באיילון, הבוקר/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

בתאונה נוספת שאירעה הלילה, תושב עיסאוויה בשנות ה-30 לחייו נהרג בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית בכביש 90, סמוך למפגש הבקעה. לפי המשטרה, הרכב שנסע מכיוון צפון ככל הנראה סטה מנתיב נסיעתו והתנגש חזיתית במשאית שנסעה בנתיב הנגדי.

בעקבות ההתנגשות, הרכב הפרטי עלה באש. צוותי מד"א שהגיעו למקום חילצו את הנהג מתוך הרכב ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. נהג המשאית, גבר בן כ-50, פונה במצב קל לבית החולים העמק.

פרמדיק מד"א רומן בלמן סיפר כי "כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו על הכביש רכב שעולה באש ובתוכו נלכד הנהג, בסמוך הייתה משאית עם פגיעה קלה ונהג המשאית חילץ את עצמו מהרכב כשהוא פצוע קל מחבלות. לאחר שכוחות הכיבוי סיימות לכבות את האש ברכב וניתן היה להתקרב, הבחנו בנהג, גבר בשנות השלושים, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו". הוא הוסיף כי "נהג המשאית, גבר בשנות ה-50, סבל מחבלות קלות ופינינו אותו לבית חולים במצב קל".

אדם נהרג בהתנגשות בין רכב פרטי למשאית בכביש 90 - ה-19 לינואר 2020. צילום מסך
זירת התאונה בכביש 90, הלילה/צילום מסך

מותם של השניים מצטרף לשני הרוגים נוספים ביממה האחרונה. אתמול בבוקר נהרג צעיר בן 22 לאחר שהתנגש עם רכבו בסלע, גם הוא בכביש 90, סמוך למפעלי ים המלח. צוות מד"א שהגיע לזירת התאונה מצא את הצעיר מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, וקבע את מותו.

פרמדיק מד"א בריאן בן דוד סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את נהג הרכב לכוד ברכבו כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. במקביל לפעולות החילוץ של לוחמי האש ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח".

בתאונה נוספת שאירעה אחרי צאת השבת, נהרגה אישה כבת 30 בהתנגשות שני כלי רכב סמוך למחלף אייל שליד כוכב יאיר. ההרוגה היא תושבת קלנסוואה, היא אחלאם סלאמה, בת 30. חמישה בני אדם נוספים, בהם גבר כבן 25, ילדה בת 11 ושתי נשים כבנות 30 ו-60, נפצעו באורח בינוני. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצועים סיוע רפואי ופינו אותם לבתי החולים מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה. המשטרה מסרה כי התאונה התרחשה סמוך לתחנת דלק וכי בוחני משטרה במקום ונסיבות התאונה נבדקות.

תאונת דרכים במחלף אייל, 18 ינואר 2020. מד"א, עיבוד תמונה
זירת התאונה ליד כוכב יאיר, אתמול/עיבוד תמונה, מד"א

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר אחרי מותו של ההרוג הרביעי ביממה האחרונה כי "הכתובת כתובה על הקיר והממשלה מקבלת את ההרג היומיומי הזה באדישות ובשלוות נפש. שנת 2019 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים אבל למרות הנתונים הקשים לא נעשה דבר כדי להציל את חיי הרוכב הבא, כך גם בכביש 90 שגבה בשנה שעברה את חייהם של 13 בני אדם".

מה עוד צריך לקרות כדי שמישהו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתעורר ויבין שאנחנו במצב חירום?", הוסיף קיטה. "חייבים לכנס את כל הגורמים האחראים על החיים של כולנו בכביש, להכריז על מצב חירום, להוסיף כבר מחר בבוקר עוד 200 ניידות ומאות שוטרים ובעיקר לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

(עדכון ראשון: 2:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully