וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בצפון: צעיר בן 24 החליק בקריות ונהרג

11.1.2020 / 14:17

מוחמד ג'בארין מאום אל-פחם החליק עם האופנוע שלו בכביש 22, סמוך למחלף קרית אתא וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו. הצעיר רכב יחד עם קבוצת רוכבים, כשמסיבה שטרם התבררה, החליק והתהפך. בשנה שעברה נרשמה עליה של 55% במספר רוכבי האופנועים שנהרגו בתאונות

צילום: חי טקאטש דוברות מד"א

תושב אום אל-פחם בן 24 החליק היום (שבת) עם האופנוע שעליו רכב בכביש 22, סמוך למחלף קרית אתא לכיוון צפון. ההרוג, מוחמד ג'בארין, רכב יחד עם קבוצה של רוכבים, כשמסיבה שטרם התבררה, החליק והתהפך. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו אותו עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו בזירת האירוע.

חובשת בכירה במד"א ליטה ברזון סיפרה כי "בשול הכביש במרחק של עשרות מטרים מהאופנוע המפורק שכב הרוכב, צעיר בשנות ה 20 כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד". היא הוסיפה כי "בסיוע רופא שהזדמן למקום ביצענו בדיקות רפואיות, הרוכב היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". המשטרה החלה לחקור את התאונה הקטלנית ומזרימים את התנועה לצירים חלופיים.

מוחמד ג'בארין, רוכב אופנוע שנהרג בתאונה עצמית בכביש 22, 11 בינואר 2020. אתר רשמי
"הרוכב שכב עשרות מטרים מהאופנוע המפורק". זירת התאונה, היום/אתר רשמי

על פי נתוני עמותת אור ירוק, רוכב האופנוע שנהרג היום בכביש 22 הוא רוכב האופנוע הראשון שנהרג בתאונת דרכים בשנת 2020. שנת 2019 היתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים ב-15 השנים האחרונות. 68 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בשנת 2019 לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018. מדובר בעליה של 55%.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "עוד כמה רוכבים צריכים להיהרג כדי שמדינת ישראל תתחיל להתחשב גם בהם כדי לצמצם את המספר העצום של הרוכבים שנהרגים? אסור לקבל בשיוויון נפש עוד הרוג כאילו מדובר בגזירת גורל". קיטה הוסיף כי "חייבים להתחשב גם ברוכבי הדו גלגלי, לשפר עבורם את התשתית כך שתגן עליהם במקרה של החלקה ובמקביל לעודד עוד ועוד רוכבים להצטייד באביזרי בטיחות מצילים חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully