וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע על סבב מינויים נוסף: הנגבי לחקלאות, אקוניס לרווחה וחוטובלי לתפוצות

20.1.2020 / 11:12

הודעת רה"מ באה כשלושה שבועות אחרי שהתפטר מהתיקים בהם החזיק בגלל כתבי האישום. לאור הביקורת מבג"ץ, נתניהו החליט להעביר שניים מהתיקים לשרים מכהנים והסתפק רק במינוי של שרה אחת. סגן השר נהרי ימונה לסגן שר הרווחה במקום תפקידיו במשרדי הפנים והפריפריה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

סבב מינויים נוסף - כל הפרטים

  • הנגבי ימונה לשר החקלאות נוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי
  • אקוניס ימונה לשר העבודה והרווחה נוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה
  • חוטובולי תמונה לשרת התפוצות ותסיים את תפקידה כסגנית שר החוץ
  • סגן השר נהרי ימונה לסגן שר העבודה והרווחה ויסיים את יתר תפקידיו

כשלושה שבועות אחרי שהתפטר מהתיקים בהם החזיק בגלל כתבי האישום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) על סבב מינויים נוסף בממשלה. השר צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות, נוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר אופיר אקוניס, המכהן כשר המדע והטכנולוגיה, ימונה גם לשר העבודה והרווחה.

לאור ביקורת שבג"ץ מתח מוקדם יותר החודש על היקף המינויים בממשלת מעבר, במסגרת המינויים נתניהו החליט לחלק שני תיקים לשרים מכהנים ולהסתפק רק במינוי של שרה אחת, ציפי חוטובלי למשרד התפוצות. בנוסף לכך, סגן השר משולם נהרי מש"ס ימונה לסגן שר העבודה והרווחה במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ צחי הנגבי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
קיבל תיק נוסף. נתניהו והנגבי/נועם מושקוביץ

נתניהו התכוון תחילה למנות שלושה שרים חדשים בהם ואת ח"כ דוד ביטן לתיק החקלאות, חוטובולי לתפוצות, וסגן השר איציק כהן למשרד השיכון, במקומה של יפעת שאשא ביטון שהייתה אמורה לעבור למשרד הרווחה. בעקבות הביקורת של בג"ץ על היקף המינויים בממשלת המעבר נתניהו החליט לדחות את סבב המינויים, ובינתיים ביטן הודיע כי הוא מוותר על המינוי. כך, נתניהו החליט לחלק שניים מהתיקים לשרים מכהנים.

השרה החדשה היחידה שתתמנה תהיה חוטובולי, שתקבל את תיק התפוצות. חוטובולי ממתינה למינוי לתפקיד שר מזה חמש שנים לפחות, ובליכוד מתכוונים להחצין את עובדת היותה השרה הראשונה בתולדות המדינה שממונה מתוך הציונות הדתית כחלק מקמפיין הבחירות.

בהודעת הליכוד על מינויי השרים פורטו הנימוקים הפוליטיים מאחורי המינויים בממשלת המעבר. לגבי חוטובלי נכתב כי היא "השרה הראשונה בתולדות המדינה שממונה מתוך הציונות הדתית". לגבי הנגבי בתיק החקלאות מסרו כי "בכוונתו לפתור את הבעיות העומדות על הפרק מתוך מטרה להחזיר הביתה לליכוד את קולות החקלאים שלא הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות". אקוניס, שממונה לשר העבודה והרווחה, "יפעל לטובת נושאים חברתיים".

ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
המתינה למינוי מזה חמש שנים. חוטובלי ואקוניס/ראובן קסטרו

אקוניס הודה לראש הממשלה "על הבעת אמון מקצועית ואישית". השר אמר כי "משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא מהחשובים שבמשרדי הממשלה שמעניק שירותים חיוניים לאזרחי ישראל ואני מתכוון לפעול בו למען כל אזרחי ישראל - באשר הם". עוד הוסיף השר כי ייפגש עוד השבוע עם הנהלת המשרד ועובדיו ויפעל לטיפול מהיר בסוגיות העיקריות שעומדות על סדר היום החברתי של מדינת ישראל.

משולם נהרי בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
יעזוב את תפקידיו כסגן שר משרד הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה. נהרי/עומר מירון

ח"כ תמר זנדברג (העבודה-גשר-מרצ) מחתה על מינוי של חוטובלי למשרד התפוצות. לטענתה, "כסגנית שר החוץ, חוטובלי זלזלה ביהדות התפוצות וחבטה בכל מי שאינו יהודי אורתודוקס. שדרוגה לשרת תפוצות, אחרי הנזק שכבר עשתה, מוכיח שאין זה טעות, אלא מדיניות הממשלה לשים פס על יהודי העולם - לטובת ברית פוליטית אינטרסנטית בכנסת".

בתנועה לאיכות השלטון תקפו את נתניהו. "לצערנו הרב ראש הממשלה הזדקק לשתי פניות משפטיות של התנועה לאיכות השלטון ולאולטימטום בפנייה לבג"ץ אם לא ימנה שרים תחתיו עד השעה 12:00 בצהריים - רק על מנת שיעשה את שהיה חייב על פי כל דין לעשות כבר לפני למעלה מחודש ימים. אנחנו נמשיך לעקוב גם הפעם ולוודא שאדם אשר תלויים כנגדו שלושה כתבי אישום לא יכהן כשר או כראש ממשלה במדינת ישראל", נמסר.

(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully