וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: לאור מצבו המשפטי, מינויו של ביטן לשר יאושר בממשלה ולא טלפונית

בניגוד לרוב המינויים שנעשו בשנה האחרונה שאושרו במשאל טלפוני, אישור סבב התיקים האחרון נדחה עד לישיבת הממשלה הקרובה. לוואלה! NEWS נודע כי היועץ המשפטי לממשלה סבר שבמקרה של ביטן, שחשוד בשורה של עבירות שוחד, עדיף לאשר את המינוי בדיון מסודר בממשלה

צילום: שלומי גבאי, עריכה עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כבר בתחילת השבוע על סבב מינויים של שרים חדשים, אך לוואלה! NEWS נודע כי אישור המינויים נדחה בשבוע עד שיובאו לאישור הממשלה לנוכח מצבו המשפטי של ח"כ דוד ביטן, שצפוי להתמנות לשר החקלאות, למרות שורה של חשדות נגדו בעבירות שוחד. בניגוד לרוב המינויים האחרים שבוצעו בממשלת המעבר בשנה האחרונה - שאושרו על ידי שרי הממשלה במשאל טלפוני - היועץ המשפטי לממשלה סבר שבמקרה של ביטן עדיף לאשר את המינוי בדיון מסודר בממשלה. לדברי גורמים המעורבים בנושא, מנדלבליט חשב שעדיף לא להסתפק בהצבעה טלפונית טכנית ולקיים דיון בממשלה כדי שכל השיקולים והקשיים שעשויים להתעורר לאור הביקורת הציבורית על המינוי של ביטן למרות המלצת משטרה להגיש נגדו כתב אישום, יילקחו בחשבון לפני ההצבעה על המינוי.

נתניהו הודיע בתחילת השבוע על סבב מינויים בקרב שרי הממשלה, לאחר שנאלץ להתפטר מהתיקים עם הגשת כתבי האישום נגדו. מלבד ביטן, שצפוי להתמנות לתיק החקלאות, גם ח"כ ציפי חוטובולי קיבלה מינוי לתיק התפוצות, סגן שר האוצר איציק כהן משס ימונה לשר השיכון, והשרה יפעת שאשא ביטון, שכיהנה עד כה במשרד השיכון, תעבור לתיק הרווחה. לפי חוק יסוד הממשלה, בממשלת מעבר אפשר למנות שרים חדשים במקום כאלה שהתפטרו בלי אישור הכנסת, במידה והשרים החדשים מכהנים כח"כים, ונדרשים רק הצבעה ואישור של הממשלה עצמה. כמו ברוב המינויים שנתניהו עשה בשנה האחרונה, גם הפעם נתניהו התכוון לערוך משאל טלפוני.

לראיה, מיד עם היוודע דבר המינוי, השרה שאשא ביטון הגישה מכתב התפטרות ממשרד השיכון כדי לאפשר את מינויו של כהן במקומה ולעבור למשרד הרווחה. כעבור 24 שעות, שאשא ביטון משכה את מכתב המינוי ובלשכת ראש הממשלה אמרו שמדובר בפרוצדורה בלבד שכן אישור המינויים נדחה לישיבת הממשלה ביום ראשון. לוואלה! NEWS נודע כי מאחורי הדברים עמדה המלצה של מנדלבליט, שהעדיף לאשר את המינויים עם דיון מהותי וממשי בממשלה ולא להסתפק באישור טלפוני טכני בלבד.

ח"כדוד ביטן מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
עשויים להתעורר קשיים לאור הביקורת הציבורית על המינוי. ביטן/ראובן קסטרו

בשנה שעברה המשטרה הודיעה שנגד ביטן ישנה תשתית ראייתית על קבלת שוחד והפרת אמונים ב-12 פרשיות שונות, אך טרם התקבלה החלטה סופית בעניין הגשת כתב אישום נגדו ולכן אין מניעה חוקית במינויו לשר. אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום, הוא ייאלץ להתפטר. בעקבות המינוי שלו לתיק החקלאות השבוע התנועה לאיכות השלטון פנתה למנדלבליט ודרשה ממנו לקבל החלטה בעניין העמדתו לדין של ביטן בהקדם. "הימשכות החקירות בעניינו של ביטן וכן הימנעות הפרקליטות מקבלת החלטה - פוגעים פגיעה קשה ביותר הן באינטרס הציבורי ובאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, בוודאות הציבורית באשר למעמד חבר הכנסת והן בח"כ ביטן עצמו אשר במשך מעל לשנתיים "חרב ההליך הפלילי" מתנוססת מעל לראשו", נכתב בפניה.

"החשיבות שבקבלת החלטה איננה משמעותית רק עבור הציבור, כי אם גם כלפי חה"כ ביטן. השלכותיה של חקירה פלילית על החשודים הן קשות ביותר. אדם הנמצא תחת חקירה פלילית שרוי במתח רב, שמו הטוב נפגע והוא נמצא בחוסר וודאות מוחלט. אף מטעם זה, יש למצות את הדין באופן המהיר ביותר שניתן, ולהימנע מהימשכות ההליכים אשר גורמת לעינוי דין עבור הנחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully