וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הארי על הפרישה מבית המלוכה: "לא הייתה אופציה אחרת"

20.1.2020 / 1:43

לראשונה מאז החלטתו לפרוש מתפקידו המלכותי יחד עם אשתו, מייגן מרקל, הנסיך הגיב לסערה בנאום שנשא באירוע צדקה בלונדון. "אני רוצה שתשמעו את האמת ממני, כהארי, ולא כנסיך או דוכס", ביקש. לדבריו, הוא לא כיוון שתארי המלוכה יילקחו מהם: "קיווינו שנוכל להמשיך לשרת"

אתר רשמי

בנאום ראשון מאז הודיע הנסיך הארי יחד עם בת זוגו מייגן מרקל על פרישתם מבית המלוכה הבריטי, אמר אמש (ראשון) דוכס סאסקס כי לא נותרה לזוג אופציה אחרת, אלא "לקחת צעד אחורה". הוא הסביר כי "ההחלטה שקיבלנו אינה החלטה שהתקבלה בקלות ראש. קדמו לכך חודשים רבים של שיחות אחרי שנים כה רבות רצופות אתגרים. אני יודע כי לא תמיד פעלתי נכון, אך לא משנה מה, לא הייתה אפשרות אחרת".

באירוע צדקה בלונדון ציין הנסיך כי "אני יכול רק לדמיין מה שמעתם או קראתם בשבועות האחרונים", והוסיף כי הוא רוצה שהנוכחים ישמעו את האמת ישירות ממנו. "אני מדבר כאן כהארי, ולא כנסיך או דוכס. אותו הארי בו צפיתם גדל במשך 35 שנים, אך עם השקפת עולם ברורה יותר".

בנאומו הבהיר כי התוצאה של המהלך, לפיה השניים לא ישאו עוד בתארי המלוכה, לא הייתה זו אליה הוא כיוון. "קיווינו שנוכל להמשיך לשרת את המלכה, את העם הבריטי ואת חבריי לובשי המדים, אך ללא מימון ציבורי. לצערנו, הדבר לא היה אפשרי. קיבלתי את זה בידיעה שזה לא משנה את מי שאני, או את המחויבויות שלי לממלכה".

הנסיך הארי בארמון בקינגהאם בלונדון 16 בינואר 2020. רויטרס
עוזב עם השקפת עולם ברורה יותר. הנסיך הארי/רויטרס

הארי ציין כי הסיטואציה הביאה עמה עצב גדול, אך עם זאת הביע אופטימיות ואמר כי יזכה לחיים עצמאיים ושקטים. "אני מקווה שזה מסייע לכם להבין את המצב בו אני לוקח צעד אחורה מכל מה שהכרתי עד כה, על מנת להתקדם אל חיים שלווים יותר", הוסיף הנסיך.

נאומו של הארי הגיע שעות לאחר פרסום ריאיון עם תומאס מרקל, אביה של מייגן, שמסוכסך עם בתו מאז נישאה לנסיך. האב תקף אותה בשל החלטתם של הזוג לפרוש מתפקידיו ואמר כי החלטתם "הוזילה" את משפחת המלוכה הבריטית וכי היא השליכה לפח את "חלומה של כל נערה". לדבריו, "זה מאכזב. כל נערה צעירה רוצה להיות נסיכה והיא קיבלה את זה, ועכשיו היא זורקת את זה, ונראה שהיא עושה זאת עבור כסף".

עוד בוואלה!

אביה של מייגן: "הוזילה את בית המלוכה וזרקה לפח חלום של כל ילדה"

לכתבה המלאה
מייגן מרקל המלכה אליזבת. GettyImages
"חלומה של כל נערה". מרקל והמלכה אליזבת/GettyImages

ביום שבת הודיע ארמון בקינגהאם כי בני הזוג לא ישאו עוד בתארי המלוכה בעקבות החלטתם לצמצם את תפקידיהם המלכותיים. הזוג ימשיך להחזיק בתאריהם כדוכסים, אך הם לא יקבלו עוד מימון ציבורי עבור פעילותם ועליהם להשיב כספים שקיבלו לטובת שיפוץ ביתם. בהודעת הארמון נמסר כי השניים צפויים להחזיר 2.4 מיליון פאונד מכספי משלם המסים הבריטי בגין אותו שיפוץ של ביתם הפרטי, בית פרוגמור, שימשיך לשמש כמקום מגוריהם בבריטניה.

"הארי, מייגן וארצ'י תמיד יהיו בני משפחה אהובים", אמרה המלכה אליזבת בהצהרה שמסרה בעניינם באותו הערב, "אני כל כך גאה על כך שמייגן הפכה כה מהר לבת משפחה ומרוצה שהצלחנו יחד למצוא דרך יעילה ותומכת דרכה נוכל להתקדם קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully