וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרישתם: הארי ומייגן יאבדו את התארים המלכותיים

18.1.2020 / 20:52

הזוג, שהחליט בצעד דרמטי לוותר על חלק מתפקידיהם המלכותיים, לא יעשה שימוש עוד בתארים "הוד מלכותם". הארמון הודיע שהם גם לא יקבלו עוד מימון ציבורי וכי עליהם להשיב כספים שקיבלו לשיפוץ ביתם

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל לא ישאו עוד בתארי המלוכה בעקבות החלטתם לצמצם את תפקידיהם המלכותיים - כך הודיע הערב (שבת) ארמון בקינגהאם. הם ימשיכו להחזיק בתאריהם כדוכסים, אך הם לא יקבלו עוד מימון ציבורי עבור פעילותם ועליהם להשיב כספים שקיבלו לטובת שיפוץ ביתם.

עוד נמסר בהודעת הארמון כי הודכס והדוכסית מסאסקס צפויים להחזיר 2.4 מיליון פאונד מכספי משלם המסיסים הבריטי בגין אותו שיפוץ של ביתם הפרטי, בית פרוגמור, שימשיך לשמש כמקום מגוריהם בבריטניה.

"הארי, מייגן וארצ'י תמיד יהיו בני משפחה אהובים", אמרה הערב המלכה אליזבת בהצהרה שנשאה בעניינים, "אני כל כך גאה על כך שמייגן הפכה כה מהר לבת משפחה ומרוצה שהצלחנו יחד למצוא דרך יעילה ותומכת דרכה נוכל להתקדם קדימה".

בתחילת השבוע העניקה המלכה את ברכתה לרצונם של נכדה ואשתו, לנהל חיים עצמאיים יותר. זאת, לאחר כינוס החירום בו השתתפו בכירי משפחת המלוכה, הנועד לקבוע את עתיד תפקידם של בני הזוג.

מייגן מרקל בית קנדה לונדון הנסיך הארי. GettyImages
לא ישאו עוד בתארים הדוכסים מסאסקס. הארי ומייגן/GettyImages

בהצהרה מסרה בת ה-93 כי "משפחתי ואני תומכים לחלוטין ברצון של הארי ומייגן ליצור חיים חדשים כמשפחה צעירה. למרות שהיינו מעדיפים שיישארו חברים במשפחת המלוכה במשרה מלאה, אנחנו מכבדים ומבינים את בקשם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה, בעת שיישארו חלק מוערך במשפחתנו".

ההכרזה הדרמטית של הארי ומייגן משבוע שעבר, על כך שהם מבקשים "תפקיד פרוגרסיבי" יותר בארמון תוך חלוקת זמנם בין בריטניה לצפון אמריקה, מעסיקה מאז את הממלכה ואת העולם כולו. השניים, שהתחתנו בטקס מפואר במאי 2018 לעיני מאות מיליוני צופים מרחבי העולם, לא התייעצו עם המלכה אליזבת או עם בכירים אחרים במשפחה כשהטילו את הפצצה. מאז, מייגן נסעה לקנדה, שם שוהה בנם, הנסיך ארצ'י.

הפרשה האפילה על סיקור הברקזיט בממלכה, כשבועיים לפני מועד הפרישה מהאיחוד האירופי. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר לאחר פרסום הידיעה כי הוא מסרב להתייחס לנושא. "אני לא מגיב על נושאים הקשורים למשפחת המלוכה", אמר.

עוד בוואלה!

המלכה אליזבת העניקה את ברכתה לפרישת הארי ומייגן: "מכבדים ומבינים"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully