וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה: שמונה מטופלים נספו בשריפה שפרצה במוסד לבעלי מוגבלויות

19.1.2020 / 22:09

לפי הרשויות במדינה, מותם נגרם כתוצאה משאיפת עשן וכ-30 בני אדם נוספים נפגעו. כלל הנפגעים הם מטופלים במוסד בו פרצה הדליקה, וכוחות הכיבוי השתלטו עליה בסיוע צוותים מגרמניה. ראש ממשלת צ'כיה הביע את תנחומיו למשפחוות הקורבנות: "נבין כיצד למנוע אסון כזה בעתיד"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שמונה גברים נספו היום (ראשון) בשריפה שפרצה במרכז לבעלי מוגבלויות בעיר וייפרטי שבצפון-מערב צ'כיה - כך הודיעו גורמים רשמיים במדינה. ראש העיר, ג'יטקה גדונובה, מסר כי הגברים איבדו את חייהם כתוצאה משאיפת עשן, ו-30 בני אדם נוספים נכוו והועברו לטיפול בבתי החולים הסמוכים, כשאחד מהם במצב אנוש.

כלל ההרוגים בשריפה היו מטופלים במוסד, וגורמים בצ'כיה אמרו כי במקום שהו באותה העת 38 בני אדם, שלושה מהם אנשי צוות. על פי התקשורת בצ'כיה, במרכז התגוררו בעלי מוגבלויות בגילאים שונים, מצעירים בני 18 ועד לקשישים.

שריפה במרכז לבעלי מוגבלויות בצ'כיה שבה נהרגו שמונה מטופלים ונפצעו 30 נוספים. ה-19 בינואר 2020. רויטרס
"טרגדיה גדולה". זירת השריפה במרכז לבעלי מוגבלויות בצ'כיה/רויטרס

בשל מזג האוויר שהקשה על שדה הראייה, לא הצליחו מסוקים של רשויות הכיבוי לפנות את הנפגעים. יחידות חילוץ מגרמניה נחלצו לעזרתם ולקחו חלק במבצע ההצלה. דובר הכבאות בצ'כיה, מיכל זבוראל, מסר כי הכוחות משתי המדינות הצליחו להשתלט על השריפה והנסיבות לפריצתה נבדקות.

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, ביקר במקום והביע את תנחומיו למשפחות הנספים. "זו טרגדיה גדולה", אמר. "אני כאן כדי להבין כיצד יכולה הממשלה לעזור ומה ניתן לעשות כדי למנוע אסון כזה בעתיד".

עוד בוואלה!

איראן חוזרת בה: לא העברנו את הקופסאות השחורות לאוקראינה

לכתבה המלאה
שריפה במרכז לבעלי מוגבלויות בצ'כיה שבה נהרגו שמונה מטופלים ונפצעו 30 נוספים. ה-19 בינואר 2020. רויטרס
כלל הקורבנות היו בעלי מוגבלויות שהתגוררו במוסד. זירת השריפה בצ'כיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully