וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום פירות וירקות, ממשל טראמפ מחזיר את הפיצות וההמבורגרים לבתי הספר

משרד החקלאות הודיע על ביטול חלק מהתקנות מתכנית הדגל של הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה. עתה, לבתי הספר יינתן מקום גדול יותר להכניס מזונות עתירי קלוריות ושומן במקום התפריט המאוזן כיום

צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הקל על התקנות המגבילות את תפריטי המזון בבתי הספר בארצות הברית, כך שמוצרי מזון מהיר - כמו פיצה וצ'יפס - או מזון עתיר קלוריות אחר, יהיו נגישים יותר. "הם (בתי הספר) מכירים את הילדים שלהם הכי טוב", הודיע משרד החקלאות על החלטתו לבטל חלק מתכנית הדגל של הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה.

ברנדון ליפס, תת שר החקלאות, אמר כי התקנות החדשות שנוסחו על ידי שירותי המזון והתזונה, יאפשרו לבתי הספר לצמצם בכמות הירקות והפירות בארוחות הבוקר והצהריים. במקום זאת, הם יקבלו מקום גדול יותר למכור לתלמידים פיצות, המבורגרים וצ'יפס. הסוכנות אחראית לניהול תכניות התזונה עבור קרוב ל-30 מיליון תלמידים ב-99 אלף בתי ספר. התקנות החדשות פורסמו ביום שישי, שהיה יום הולדתה של מישל אובמה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן כשמולו שולחן עמוס במזון מהיר, 14 בינואר 2019. AP
טראמפ מול שולחן עמוס במזון מהיר, בשנה שעברה/AP

כמה בתי ספר ותעשיות מזון פועלים זה תקופה ארוכה להחליש את התקנות, שעברו תחת ממשל אובמה והורו על תפריטים בריאים יותר, הכוללים דגנים מלאים, פירות וירקות.

קולין שוורץ, מהמרכז למדעים בארגון "האינטרס הציבורי", אמר לוושינגטון פוסט כי התקנות האחרונות "יצרו פרצות גדולים בהנחיות המזון בבתי הספר, ויסללו לילדים את הדרך לבחור בפיצה, בהמבורגרים, בצ'יפס או מאכלים אחרים העתירים בקלוריות, בשומן טרנס או במלח במקום הארוחות המאוזנות".

כבר ב-2017 החל שר החקלאות, סוני פרדו, לפעול לביטול התקנות להכנסת מזון בריא יותר לבתי הספר. הוא טען שהילדים אינם רוצים את החלופות הבריאות יותר. "אם ילדים לא אוכלים את האוכל וזה נזרק לפח, הם לא מקבלים שום תזונה - וזה מערער את מטרת התכנית", אמר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully