וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע נגד קלינטון ומקורב לנתניהו: צוות ההגנה של טראמפ למשפט בסנאט

18.1.2020 / 14:10

את הצוות שיגן על הנשיא האמריקני במשפט ההדחה, יובילו עורך הדין של הבית הלבן פט צ'יפולון ועורך הדין הפרטי של טראמפ ג'יי סקולוב. אל הצוות הזה הצטרפו שני עורכי דין בכירים: קן סטאר, שהוביל את המהלך להדחת קלינטון לפני כשני עשורים, והמשפטן הבכיר אלן דרשוביץ

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פנה לכמה מומחי משפט כבדי משקל, כדי שיסייעו להגן עליו במשפט ההדחה בסנאט. אתמול (שישי) התווספו לצוות ההגנה של הנשיא האמריקני, עורך הדין העצמאי לשעבר קן סטאר, שכמעט סלל את הדרך להדחתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון בשנת 1998, ועורך הדין הידוע אלן דרשוביץ.

את הצוות שמגן על הנשיא יובילו עורך הדין של הבית הלבן פט צ'יפולון ועורך הדין הפרטי של טראמפ ג'יי סקולוב. גם העורך דין של טראמפ והיועץ המשפטי של ממשלת פלורידה לשעבר, פאם בונדי, ועורך הדין העצמאי לשעבר רוברט ריי יהיו בצוות ההגנה - כך מסר מקור שמעורה בפרטים.

המשפט נפתח רשמית ביום חמישי האחרון, אם כי הוא ייכנס רק ביום שלישי לשלב הצהרות הפתיחה. המשפט בסנאט בראשות הרפובליקנים יקבע אם טראמפ אכן יודח מתפקידו. בית הנבחרים בעל הרוב הדמוקרטי הצביע בעד הדחת טראמפ בגין שני אישומים, הנוגעים להתנהלותו מול אוקראינה - ניצול לרעה של כוח ושיבוש חקירת הקונגרס. ההחלטה התקבלה בבית הנבחרים, לאחר חקירה שהתרכזה בדרישתו של טראמפ מאוקראינה לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן ובנו האנטר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות במילווקי ויסקונסין ב-14 בינואר 2020. רויטרס
טראמפ בעצרת בחירות, השבוע/רויטרס

הסנאט צפוי לזכות את טראמפ, מכיוון שאף אחד מ-53 חברי הסנאט הרפובליקנים לא השמיע תמיכה בהדחתו, צעד הדורש רוב של שני שלישים מהסנאט. טראמפ הכחיש שעבר על החוק וכינה את הליך ההדחה "זיוף".

אחד משחקני החיזוק החדשים בצוות ההגנה של טראמפ, הוא קן סטאר, שופט פדרלי לשעבר שמילא תפקיד בכיר במשרד המשפטים תחת הנשיא ג'ורג' בוש. דו"ח החקירה הנרחב של סטאר על הרומן המיני שניהל נשיא ארצות הברית לשעבר קלינטון עם מתמחה בבית הלבן בשם מוניקה לוינסקי, שימש בסיס להדחתו בבית הנבחרים באישום של עדות שקר ושיבוש משפט. הסנאט, שהיה אז בעל רוב דמוקרטי זיכה את קלינטון בשנת 1999. סטאר המליץ על הדחה ב-11 נימוקים.

עוד בוואלה!

האישומים הוקראו, נשיא העליון השביע: משפט הדחת טראמפ בסנאט יוצא לדרך

לכתבה המלאה
עו"ד קן סטאר, שהצטרף לצוות ההגנה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 16 בינואר 2020. AP
הצטרף לצוות ההגנה של טראמפ. עו"ד קן סטאר/AP

בשנת 2016 הודח סטאר מנשיאות אוניברסיטת ביילור, מוסד פרטי של הקהילה הבפטיסטית הדתית בטקסס, לאחר שתחקיר של משרד עורכי דין חיצוני קבע כי ראשי האוניברסיטה הואשמו בהתעללות מינית בשחקני כדורגל. מבקריו באותה עת האשימו אותו כי העלים עין מאלימות מינית בקמפוס שבו עבד, לאחר שרדף אחר קלינטון ומערכות היחסים המיניות שניהל.

גם סטאר וגם דרשוביץ, המיודד גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שימשו גם כעורכי דין של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, שנמצא ללא רוח חיים בתא הכלא שלו בניו יורק בשנה שעברה, שם הוחזק באשמת סחר בנשים. בשנת 1999 אף אמר טראמפ דברים לא מחמיאים על סטאר, ואמר בראיון בתוכנית "היום" של NBC לאחר זיכויו של קלינטון כי הוא חושב שסטאר הוא מטורף. "סטאר הוא פריק. אני בטוח שיש משהו גם בארון שלו", אמר טראמפ.

(עדכון ראשון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully