וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכובים והתנגדות החרדים: גשר יהודית בתל אביב ייפתח מחר למעבר

באיחור של כחצי שנה, הגשר שמחבר בין מזרח למערב העיר ייפתח מחר להולכי הרגל ורוכבי האופניים והקורקינטים. העבודות, שעלותן נאמדת בכ-70 מיליון שקלים, נמשכו על פני יותר מ-200 לילות כולל שבת, מה שעורר התנגדות מצד החרדים. כעת הוא ייחנך: "לקח זמן רב מדי בגלל לחצים"

צילום: יותם רונן

לאחר שנתקל בלא מעט אתגרים, גשר יהודית בתל אביב צפוי להיפתח מחר (שני) לשימוש הולכי הרגל ורוכבי האופניים והקורקינטים באזור. על פי התכנון המקורי, הגשר אמור היה להיפתח כבר לפני כחצי שנה - אך הקמתו נדחתה בשל קשיים הנדסיים, ובעיקר עקב התנגדות החרדים לעבודות בשבת.

הגשר עובר מעל נתיבי איילון ומחבר בין שני חלקי העיר: שדרות יהודית שבשכונת מונטיפיורי ממערב, ורחוב יגאל אלון ממזרח. את הגשר הקימה קבוצת אורון אחזקות והשקעות עבור חברת נתיבי איילון ועלותו נאמדת בכ-70 מיליון שקלים.

חניכת גשר יהודית, תל אביב. קבוצת אורון אחזקות והשקעות,
בעלות שנאמדת בכ-70 מיליון שקלים. גשר יהודית ייפתח למעבר/קבוצת אורון אחזקות והשקעות

אורכו של הגשר כ-110 מטרים, גובהו כ-5.5 מטרים בממוצע והוא מורכב מכ-1,400 טון פלדה המרכיבים את כלל המבנה והמעקות, שהעבודה עליהם בוצעה על ידי חברת הגבעה כקבלן המשנה לקונסטרוקציות ואלמנטי הפלדה בפרויקט. לצורך ריצוף הגשר נדרשו כ-1,500 מ"ר של דק במבוק, וכ-800 מ"ר של צבע מיוחד לצורך צביעת שביל האופניים על הגשר.

פינות ישיבה הנראות כסלעים הונחו על הגשר, והן מתכתבות עם הנראות שלו ומאפשרות לעוברים והשבים לנוח לאורכו. כמו כן, בוצעו עבודות תאורה ופיתוח נרחבות, כמו גם הפיכת שדרות יהודית באזור הגשר למדרחוב.

עוד בוואלה!

לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על גשר יהודית בשבת

לכתבה המלאה
חניכת גשר יהודית, תל אביב. קבוצת אורון אחזקות והשקעות,
עם פינות ישיבת הנראות כמו סלעים ותאורת לילה. גשר יהודית/קבוצת אורון אחזקות והשקעות

את העבודות להקמת הגשר ביצעה קבוצת אורון באמצעות עבודה של עשרות רבות של פועלים לאורך היום והלילה, במשך חודשים רבים. לאורך בניית הגשר, נדרשו לקבוצת אורון יותר מ-200 לילות עבודה מלאים, שבהם אפשר היה לפעול להקמתו של הגשר מבלי להפריע לתנועה הסואנת בנתיבי איילון. בנוסף לכך, נדרשו עבודות לאורך סופי שבוע שונים במהלך השנה שעברה, במהלכן הונפו חלקי הגשר שהורכבו מראש, מבלי לפגוע בתנועה ומבלי לסכן חיי אדם.

עם זאת, במהלך ההקמה נתגלעו קשיים. הקבוצה עמדה בפני אתגרים תכנוניים, הנדסיים ולוגיסטיים מורכבים ומשמעותיים, והקמת הגשר, תוך עבודות בשבת כדי למנוע שיתוק של נתיבי איילון בימי החול, לוותה בהתנגדות עזה של גורמים חרדים. שר התחבורה דאז, ישראל כץ, הורה על הפסקת העבודות, ועיריית תל אביב עתרה מולו לבג"ץ. בסופו של דבר נסוגה המדינה מהתנגדותה והעבודות חודשו. עתה, הושלם הגשר המחבר בין שני חלקי העיר תל אביב מעל נתיבי איילון.

חניכת גשר יהודית, תל אביב. קבוצת אורון אחזקות והשקעות,
יחבר את תל אביב ממזרח למערב. גשר יהודית/קבוצת אורון אחזקות והשקעות

זו הפעם השנייה שקבוצת אורון בונה גשר המהווה אייקון עירוני. בעבר סיימה הקבוצה בהצלחה את בנייתו של גשר הולכי הרגל המחבר את פארק ההייטק בבאר שבע לתחנת הרכבת האוניברסיטה. הגשר בבאר שבע זכה לפרסים בינלאומיים בגלל עיצובו וייחודו בנוף העירוני. קבוצת אורון הקימה כבר גשרים משמעותיים ומרכזיים רבים בארץ, ביניהם גשר מחלף אלייקים, גשר טייבה מעל כביש 6, מחלף ראש העין בכביש 5, גשרים רבים בכביש 1 ובכביש 65, גשרי הרכבת מעל נחל שורק ונחל באר שבע.

אהוד שפירא, מנכ"ל חברת הבת של קבוצת אורון שהקימה את גשר יהודית, בירך על התוצאה. הוא מסר כי הגשר זוכה בימים אלו לאישורם של כל הגורמים הבטיחותיים, כדי שיוכל לשמש - החל מעתה - את העוברים והשבים באזור.

חניכת גשר יהודית, תל אביב. קבוצת אורון אחזקות והשקעות,
משדרות יהודית ועד לרחוב יגאל אלון. גשר יהודית/קבוצת אורון אחזקות והשקעות

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "כפי שהבטחנו, גשר שדרות יהודית אכן קם. גם אם חיכינו לו זמן רב מדי בגלל לחצים פוליטיים, התערבות פוליטית של שר התחבורה לשעבר ובעיות בביצוע. הגשר הוא אלמנט חשוב בחזון שלנו לתעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים, תוך צמצום תנועת הרכב הפרטי וחיבור חלקי העיר השונים. בשנים הקרובות נוכל לראות ברחבי העיר עוד ועוד פרויקטים עם מטרה דומה".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו והממונה על התחבורה, מיטל להבי, מסרה כי "חיבור העיר מזרח למערב מעל הציר הסואן של האיילון הוא אחד המשימות האסטרטגיות של העיר במיוחד בכל הקשור לתנועה של בני אדם, ברגל וברכיבה, כאלטרנטיבה לתנועה בכלי רכב".

"גשר יהודית הוא ביטוי לנחישות העירונית והלחץ שהפעלנו כדי שיקום, למרות כל הקשיים", הוסיפה. "לכן, למרות שאינו מספק פתרון מושלם בדופן המזרחית שלו, עדיין הוא מהווה בשורה חשובה וחלופה בטוחה גם לגשר השלום. נמשיך לקדם הקמה ושדרוג של גשרים כדי לחבר את חלקי העיר ובהתאם לצרכי ניידות אלטרנטיבית".



(עדכון ראשון: 13:05)

חניכת גשר יהודית, תל אביב. קבוצת אורון אחזקות והשקעות,
דק במבוק ו-1,400 טונות של פלדה. גשר יהודית/קבוצת אורון אחזקות והשקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully