וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ החרדים עבד: השר כץ הורה להקפיא את העבודות על גשר יהודית בשבת

לאחר שאתמול פורסם בוואלה! NEWS אודות זעם החרדים בעקבות העבודות בשבת, הורה שר התחבורה להקפיא את המהלך. חולדאי: "הממשלה איבדה את הבושה". בכיר במשרד התחבורה: בלתי אפשרי לבצע את העבודות באמצע השבוע

הדמיה: רוקח אשכנזי

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ מתח ביקורת הבוקר (רביעי) נגד עיריית תל אביב-יפו, והורה על הקפאת העבודות להקמת גשר יהודית בנתיבי איילון. השר ציין כי ההודעה שפרסמה אתמול העירייה באמצעות חברת "נתיבי אילון" על סגירת הנתיבים למשך שישה סופי שבוע היא "הודעה מקוממת ומיותרת".

לאחר שאתמול פורסם לראשונה בוואלה! NEWS על זעמם של החרדים על העבודות בסוף השבוע, השר כץ הורה לחברת "נתיבי איילון", המבצעת את המיזם עבור עיריית תל אביב-יפו, להקפיא את העבודות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות. לדבריו, כך נעשו הדברים במקרים קודמים וכי כך נהוג גם ברחבי העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו
עדויות על הטרדה מינית נגד מנכ"ל חברת פוקס הראל ויזל
"הכול נעצר בגלל תקציב": התכנית שהייתה יכולה לבלום את העכברת

השר כץ חנך את חיבור כביש 531 לאיילון דרום. יוסי זמיר,
הורה על הקפאת העבודות. השר ישראל כץ/יוסי זמיר

כץ אף נימק את החלטתו בכך שאופן ביצוע העבודות, כפי שנבחר על ידי העירייה, נראה כבעייתי ועלול לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

בכיר במשרד התחבורה אמר כי "בלתי אפשרי להקים את גשר יהודית לאורך לילות השבוע. מדובר בפרויקט מורכב וכמעט בלתי אפשרי - ואפילו מסוכן מאוד. תכנון הגשר הוא תהליך ארוך שהתקיים במשך כמה שנים, בו נבחנו כל הזוויות. כל הגורמים נתנו את האישורים להקמתו של הגשר, המורכב מפלדה מאוד כבדה".

"קשה לעבוד כשאתה גם צריך נמצא בלחץ זמן, מול סגירת התנועה", הדגיש הגורם. "רק הקמת המנופים היא מאוד מורכבת וקשה, תוסיף לזה את המורכבת בסגירת הכביש, שכן המשטרה לא מאשרת לסגור את הכביש לפני 10 בלילה ב-5 בבוקר הכביש חייב להיות פתוח. הצבת הכלים והנפת הגשר בלתי אפשרית לביצוע במהלך הלילה, כל הפעולות לוקחות המון זמן. כשסוגרים עורק תנועה מרכזי כמו נתיבי איילון לתנועה לכמה שעות יכולה להיווצר קטסטרופה".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: מחאת החרדים נגד עבודות בניית הגשר בתל אביב

לכתבה המלאה
שוק קפרו. דניאל אלאור,
"שערורייה". חולדאי/דניאל אלאור

בתגובה להחלטת השר כץ, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, טען כי החלטתו של כץ היא בגדר שערוריה. "סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע תיצור קטסטרופה תחבורתית לציבור שתהיה גדולה פי כמה מהשיבושים שהיו ברכבת בעקבות הפסקת העבודה בשבת", אמר. הממשלה איבדה את הבושה ועושה זאת הפעם לא מהמקפצה כי אם מהגשר ולנו הציבור אסור לוותר".

"הנחיתי את הלשכה המשפטית לבדוק עתירה לבג"ץ בנושא", הוסיף חולדאי. "כמו בהחלטה על סגירת המרכולים בשבת זהו חלק מנסיון לשנות את צביון המדינה והעיר".

מנגד, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), בירך על ההחלטה. "כץ גילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל", אמר. לאורך כל הדורות שמירת שבת הינה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הינו צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסיה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הוסיף: "אני מחזק את ידיו של שר התחבורה ישראל כץ שהתגלה הפעם כמבוגר האחראי ומברך אותו על החלטתו להקפיא את עבודות הגשר בשבת. מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה".

אתמול הודיעו ראשי יהדות התורה כי הם מתכננים לפרסם היום מחאה נגד הכוונה לערוך בחודשים הקרובים עבודות בשבת לצורך הקמת הגשר בתל אביב. מחאת החרדים התפרסמה הבוקר בביטאונים המפלגתיים וגורם ביהדות התורה אמר כי "תועבר בהמשך דרישה לראש הממשלה, לשר התחבורה ולשר העבודה והרווחה למנוע את קיום העבודות".

פרסום בעיתון "המודיע" נגד עבודות בניית גשר יהודית בתל אביב בשבת. מערכת וואלה! NEWS
הפרסום בעיתון "המודיע", הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

בעיתון "המודיע", המזוהה עם ליצמן, נכתב הבוקר כי "גורמים ממשלתיים ועירוניים ממשיכים להרוס את השבת בהפיכתה ליום עבודות התשתית הלאומי". בהמשך הובאו ציטוטים ממכתב שליצמן שיגר לשרי התחבורה, העבודה והרווחה, לחולדאי וכן למנכ"ל נתיבי איילון. בציטוטים צוין כי "מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות הציבור הישראלי, החרדי, הדתי והמסורתי כאחד".

בעיתון "יתד נאמן", המזוהה עם סיעת "דגל התורה" שאליה שייכים חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, נכתב: "זעקת השבת המחוללת. כאב צורב בכל שדרות ציבור שומרי השבת לנוכח הרס זדוני ועקירת חומות בשבת בראש כל החוצות".

ח"כ גפני אמר בתגובה לעבודות כי "זו שערוריה". לדבריו, "לא ניתן לעבור לסדר היום ולאשר כך חילולי שבת נרחבים תוך הפיכת יום השבת ליום חול". ח"כ אורי מקלב הוסיף כי "השבת צריכה להיות מחוץ ללוח הזמנים של העבודה. אנו נדרוש זאת בכל תוקף". בביטאון "המבשר" של סגן השר מאיר פרוש נכתב בשמו כי "על הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים לעשות הכל כדי למצוא מתווה חלופי ולמנוע את החרפה הזו".

פרסום בעיתון "יתד נאמן" נגד עבודות בניית גשר יהודית בתל אביב בשבת. מערכת וואלה! NEWS
פרסום נגד העבודות בשבת בעיתון "יתד נאמן", הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

ראשי מפלגות באופוזיציה הגיבו לדרישת החרדים לבטל את העבודות של בניית הגשר בשבת. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי "‏החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים. הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, היתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מתחה ביקורת חריפה: "אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו. בבחירה בין הציבור להישרדות פוליטית - נתניהו בוחר בהישרדות אישית על חשבון כלל הציבור. מול קואליצית הקיצונים צריך להעמיד קואליצית חירום". יו"ר העבודה אבי גבאי הוסיף: "‏לנתניהו לא אכפת שנתייבש בפקקים. רק מי שלא אכפת לו מהציבור - יכול להיכנע כל כך מהר. התרגלנו להתייבש גם בהמתנה אינסופית בחדרי מיון, בתורים הארוכים ללשכות של משרד הפנים, בתור של חודשים לטסט. ניתוק הוא המחיר של עשר שנים בתפקיד".

בסיעת מרצ יזמו דיון בכנסת למרות פגרת הקיץ כדי לדון בנושא. "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור", אמרה יו"ר מרצ תמר זנדברג. "הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".


(עדכון ראשון 09:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully