וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית נוספת בדרום: בלוני נפץ ששוגרו מעזה אותרו בחוף באשדוד

17.1.2020 / 17:42

יממה לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה בשל צרור בלוני נפץ שנחת במועצה האזורית אשכול, כוחות משטרה וחבלנים טיפלו בחפץ החשוד, שחובר לצרור בלונים ונחת לאורך קו החוף באשדוד. ניידות המשטרה סגרו את הזירה למניעת סכנה. השבוע אותרו בלונים חשודים גם בשדרות

.

(בווידאו: תקיפת צה"ל ברצועת עזה לפני שלושה ימים)

בלונים המחובר למטען נפץ אותרו היום (שישי) בקו החוף של אשדוד, לאחר שעל פי החשד שוגרו מרצועת עזה. כוחות משטרה וקבלנים טיפלו בחפץ החשוד, שאותר לאורך קו החוף, לאחר שהוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה. ניידות המשטרה סגרו את הזירה למניעת סכנה לציבור עד לתום עבודת החבלן.

שיגור הבלונים החשודים לאשדוד מתרחש יממה לאחר שצרור בלוני נפץ נמצאו אתמול במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. בתגובה לשיגור הבלונים צה"ל תקף אתמול בערב תשתית חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה, שבוצעה באמצעות מסוק קרב של צה"ל, כוונה נגד תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של הארגון השולט ברצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום". הבלונים המחוברים למטען נפץ אותרו מוקדם יותר היום בשטח פתוח בשטחי המועצה. למקום הוקפצו חבלני משטרת ישראל. בזמן הגעתם, התפוצץ זר הבלונים, וחבלני המשטרה אספו מהמקום את השרידים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
צרור הבלונים שאותר אתמול באשכול/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אתמול הפליג מפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, מול חופי עזה יחד עם מפקדים נוספים וראשי הרשויות בעוטף עזה. במהלך ההפלגה סקרו את הערכת המצב. תא"ל טולדנו אמר כי "בגזרת העוטף, המנהיגות הצבאית והמנהיגות האזרחית שלובות יחד, הן בשגרה והן בחירום".

בתוך כך, בעיתון אל-אח'באר דווח אתמול כי הפלגים הפלסטיניים הלוחמים ברצועת עזה החליטו לשוב ולהסלים את מאבקם בישראל. זאת, לטענתם, בשל התמהמהות הצד הישראלי ביישום הבנות הרגיעה.

עוד בוואלה!

בתגובה לשיגור בלוני נפץ: צה"ל תקף תשתית חמאס בצפון הרצועה

לכתבה המלאה

המתיחות בדרום נמשכת כשביום רביעי, שוגרו ארבע רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. לפחות שתי רקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל, ולא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. במקביל, בשדרות אותר צרור בלונים שעליו צינור החשוד כמטען חבלה וחבלני משטרה הוזעקו למקום. כמה שעות לאחר הירי, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה.

המתיחות מגיעה על רקע המתיחות באזור בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, בתקיפת מל"טים אמריקניים בעיראק בתחילת החודש. אחרי החיסול, ישראל העבירה אזהרות באמצעות מצרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי מפני ניסיונות להגיב משטחי רצועת עזה.

(עדכון ראשון 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully