וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור בלוני נפץ: צה"ל תקף תשתית חמאס בצפון הרצועה

16.1.2020 / 23:29

צה"ל הודיע כי הוא תקף באמצעות מסוק קרב תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של הארגון. זאת, לאחר שמטען המחובר לבלונים שהופרחו מעזה התפוצץ בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לפי דיווחים, הפלגים הפלסטיניים החליטו להסלים את המאבק נגד ישראל

צילום: "ביטחון שדה", עריכה: אסף דרורי

צה"ל תקף הערב (חמישי) תשתית חמאס בצפון רצועת עזה. זאת, בתגובה לשיגור בלוני נפץ אל המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. התקיפה, שבוצעה באמצעות מסוק קרב של צה"ל, כוונה נגד תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של הארגון השולט ברצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום". הבלונים המחוברים למטען נפץ אותרו מוקדם יותר היום בשטח פתוח בשטחי המועצה. למקום הוקפצו חבלני משטרת ישראל. בזמן הגעתם, התפוצץ זר הבלונים, וחבלני המשטרה אספו מהמקום את השרידים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

הבוקר דווח בעיתון אל-אח'באר כי הפלגים הפלסטיניים הלוחמים ברצועת עזה החליטו לשוב ולהסלים את מאבקם בישראל. זאת, לטענתם, בשל התמהמהות הצד הישראלי ביישום הבנות הרגיעה.

זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
זר הבלונים שאותר במועצה האזורית אשכול/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אתמול, שוגרו ארבע רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. לפחות שתי רקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל, ולא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. במקביל, בשדרות אותר צרור בלונים שעליו צינור החשוד כמטען חבלה וחבלני משטרה הוזעקו למקום. כמה שעות לאחר הירי, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה.

המתיחות מגיעה על רקע המתיחות באזור בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, בתקיפת מל"טים אמריקניים בעיראק בתחילת החודש. אחרי החיסול, ישראל העבירה אזהרות באמצעות מצרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי מפני ניסיונות להגיב משטחי רצועת עזה.

(עדכון ראשון: 17:54)

עוד בוואלה!

הכי קרוב לשדה הקרב: בגבעתי נערכים למערכה מול חיזבאללה וחמאס

לכתבה המלאה
זר בלונים בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול 16 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הבלונים שאותרו היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully