וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות שקרית ומסרון מיני לשוטרת: עבירות המשמעת במשטרה נחשפות

16.1.2020 / 20:51

לפתחו של בית הדין המשמעתי במשטרה הגיעו בחודשים האחרונים שורת עבירות, בהם התנהגות שאינה הולמת מצד סגן מפקד תחנה ששאל שוטרת שאלות מיניות וסימס לה: "בואי". במקרה אחר, שוטרת טענה שהותקפה בידי מפגין - אך עדותה הופרכה. "התנהלות הרת אסון שלא ניתן להשלים עמה"

צלם:שלומי גבאי, עריכה:שאול אדם

(בווידיאו: כתב אישום הוגש כנגד שני שוטרים בחשד לסחר בנשק, דצמבר האחרון)

שוטרת מג"ב ששיקרה כי הותקפה על ידי אזרח, שוטרים שהעבירו דיווחים כוזבים כדי לקבל הטבות כספיות, ומפקד שלאחר בילוי יחידתי סימס לאחת השוטרות בתחנת - "בואי". אלו רק חלק מהמקרים שהגיעו בחודשים האחרונים לבית הדין למשמעת של המשטרה, ונכללים בסקירה ששלחה אתמול (רביעי) ממלאת מקום נשיאת בית הדין למשמעת של המשטרה, למפקדים בארגון.

ניצב משנה רקפת גורדון, ממלאת מקום נשיאת בית הדין המשמעתי, מיקדה את המכתב ב"שתי תופעות שבית הדין נדרש להן במחצית השנייה של 2019: דמות המפקד ואמינות הדיווח". היא המליצה למפקדים לדבר על המקרים עם פקודיהם וללמוד מהם. "מטרת פרסום זה היא הרתעה ומניעה", כתבה נצ"מ גורדון. "שהן לעולם טובות יותר משפיטה וענישה. אנו תקווה כי העלאת הנושאים למודעות, לשיחה וללימוד תשיג את המטרה".

תחנת משטרה. ראובן קסטרו
"אמינות השוטרים היא תנאי בל יעבור לשירות בארגון". תחנת משטרה/ראובן קסטרו

המקרה החמור ביותר שמופיע באיגרת, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, הוא של שוטרת שמסרה עדות לפיה הותקפה בידי אזרח בעת פיזור הפגנה. על סמך עדותה, יחד עם אלו של שוטרים אחרים, המפגין הועמד לדין פלילי - אך הוא זוכה לאחר שסנגורו הציג בבית המשפט סרטון מהאירוע שבו נראה בבירור כי כלל לא תקף את השוטרת.

"אמינות השוטרים היא תנאי בל יעבור לשירות בארגון", כתב בית הדין המשמעתי על המקרה. "התנהלות אחרת ושלא לאור ערכי הארגון היא הרת אסון ולא ניתן להשלים עמה או להכשירה". בית הדין אף ציין כי לשוטרת היו מספר הזדמנויות לחזור בה, בזמן הריענון שערכה לה הפרקליטות, ובעת מסירת עדותה בבית המשפט - אך היא לא עשתה כן. הפרקליטות אף נאלצה לחזור בה מכתבי אישום אחרים שבהם היו מעורבים שעדותם הופרכה. אותה שוטרת הורשעה בהתרשלות במילוי תפקידה.

עוד בוואלה!

בג"ץ למח"ש: אם יש תלונה ששוטר היכה אזרח - צריכים לחקור

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בעיר העתיקה בירושלים, 28 ביולי 2017. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה!
שוטר בעיר העתיקה בירושלים. למצולם אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, דוברות משטרת ישראל

עוד בנושא האמינות, הוזכרו במסמך כמה מקרים של שוטרים שהעבירו דיווחים כוזבים על גובה שכר הדירה שלהם, כדי לקבל הטבה כספית של השתתפות בשכר דירה. "הנאשמים שהודו בדיווח כוזב הפרו את האמון שנתן בהם הארגון", נכתב בהכרעת בית הדין. "מצאנו טעם בדברי התובעת שציינה כי התנהגות הנאשמים מבטאת זלזול, חוסר לויאליות, וחוסר כבוד והערכה לארגון ולמאמצים שהוא עושה לסייע לשוטרים".

מקרה אחר עוסק בסגן מפקד תחנה, שבזמן טיול יחידתי באילת שתה משקאות אלכוהוליים בערב, ושוחח עם אחת השוטרות בתחנה על עניינים אישיים. לאחר מכן השוטרת נכנסה לחדרו והתיישבה על הספה, וסגן מפקד התחנה החל לשאול אותה שאלות בעלות גוון מיני. לאחר שהלכה לחדרה שלח לה מסרון ובו מילה אחת - "בואי", אך מחק אותו מיד לאחר מכן. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ושיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully