וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין די ראיות": השוטרים שתועדו עוצרים בכוח צעיר אוטיסט לא יועמדו לדין

מח"ש הודיעה כי התיק נגד המעורבים במעצרו האלים של הצעיר בירושלים לפני כחצי שנה ייסגר לאחר שלא נמצאו ראיות לשימוש עודף בכוח. התיק יועבר לבחינת מחלקת משמעת במשטרה "לצורך הפקת לקחים"

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: איתי עמרם

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה היום (שני) שלא להעמיד לדין את השוטרים שתועדו עוצרים בכוח צעיר עם צרכים מיוחדים בירושלים לפני כחצי שנה. במח"ש הודיעו כי הגיעו למסקנה ש"אין די ראיות בנוגע לטענות בדבר שימוש עודף בכח לצורך המעצר". עוד נמסר כי הוחלט להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה לצורך הפקת לקחים בכל הנוגע לטיפול המשטרה במפגש עם אנשים עם צרכים מיוחדים.

האירוע התרחש בעקבות עימות בנוגע למדורות ל"ג בשכונת מקור ברוך בבירה. בתיעוד המקרה נראים השוטרים מצמידים את הצעיר לרצפה כשפניו מכוסות דם. שוטרים נוספים מרחיקים תושבים ששואלים "מה רוצים ממנו" ומסבירים לשוטרים כי "הוא סובל מבעיות". לאחר מכן נראה ס' לוקח את הצעיר בכוח לכיוון הניידת, בזמן שהאחרון קרא לאמו בזעקות - "אני רוצה הביתה". לטענת המשטרה, הצעיר דחף לפני כן שוטרת.

התושבים צעקו - "הוא סובל מבעיות": תיעוד שוטרים מכים נער בי-ם. אתר רשמי
תיעוד התקרית בירושלים לחצי שנה/אתר רשמי

אחד השוטרים שתועד היה מעורב בעבר בתקרית אלימה עם אזרחים. באותו מקרה זוכו שני אזרחים שהואשמו בתקיפתו של השוטר, ס', לאחר שהשופט סבר שייתכן כי דווקא הוא זה שתקף אותם. בנוסף, השופט העלה חשד כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית תיאמו עדויות.

האירוע הקודם בו היה מעורב ס' התרחש באוגוסט 2016, ובמהלכו נכנס יחד עם בלשים נוספים למבנה ליד גן סאקר, כביכול בעקבות דיווח על שוד, או לפי חלק מהגרסאות בשל "ריח של סמים". על פי כתב האישום שהוגש נגד שלושה צעירים שהיו במקום, ס' ביקש לערוך חיפוש על אחד מהם, אולם אז הצעיר קילל אותו ותקף אותו, ואילו צעירה נוספת שהייתה במבנה נשכה אותו. הצעיר השלישי, לפי כתב האישום, תקף שוטר אחר בצוות.

הצעירה שתקפה את ס' הודתה והורשעה בהסדר טיעון בשלב מוקדם של ההליך. אולם, שני הצעירים האחרים בחרו לנהל הליך הוכחות - ובמשפטם התגלתה תמונה שונה בתכלית מזו שתוארה בכתב האישום.
בחודש מרץ האחרון זיכה השופט פאול שטארק מבית משפט השלום בירושלים את שני הצעירים שהואשמו בתקיפת השוטר. באשר לצעיר שכביכול תקף את ס', קבע השופט כי "קיים ספק סביר האם הנאשם הוא התוקף, או המותקף המתגונן על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully