וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש מאיראן: שני טילים פוגעים בזה אחר זה במטוס האוקראיני

מצלמות אבטחה במבנה סמוך לאזור ההתרסקות קלטו את הרגע שבו שוגרו הטילים בשוגג לעבר המטוס. התיעוד עלה ליוטיוב על ידי גולש איראני, והוא אומת על ידי תחקירנים מניו יורק טיימס. במקביל, קייב ביקשה מטהראן למסור לידיה את הקופסאות השחורות

אתר רשמי

תיעוד חדש ממצלמות אבטחה באיראן תפס את הרגע שבו שני טילים פוגעים במטוס האוקראיני, שהתרסק זמן קצר אחרי שהמריא מנמל התעופה בטהראן ביום רביעי שעבר. התיעוד ככל הנראה הוקלט על ידי מצלמת אבטחה מגג מבנה הסמוך לאזור ההתרסקות. ניו יורק טיימס אימת את הסרטון, שהועלה ליוטיוב על ידי משתמש איראני.

בסרטון נראה טיל אחד פוגע במטוס, ואחריו פיצוץ קטן. כ-20 שניות לאחר מכן, פגע במטוס הטיל השני. המטוס המשיך לטוס גם לאחר פגיעת הטילים והוא ניסה לשוב לנמל התעופה. בסרטון החדש נראה המטוס עולה באש זמן קצר לאחר שהטיל השני פגע בו.

במקביל, משרד התובע הראשי בקייב מסר כי אוקראינה ביקשה מאיראן להעביר לידיה את הקופסאות השחורות שהיו במטוס. זאת לאחר שבכיר ביטחוני אוקראיני אמר השבוע כי חוקרים איראניים צפויים לבקר בקרוב במדינה ויקבעו אם המעבדה באוקראינה מתאימה לעיבוד הקופסאות השחורות.

בניו יורק טיימס נכתב כי התיעוד החדש יכול להסביר מדוע משדר המטוס הפסיק לשדר לפני ההתרסקות, ככל הנראה בשל פגיעת הטיל הראשון.

התרסקות המטוס האוקראיני- תיעוד פגיעת הטילים האיראניים במטוס שהתרסק סמוך לטהראן. אתר רשמי
שיגור אחד הטילים לעבר המטוס, רביעי שעבר/אתר רשמי

כל 176 הנוסעים במטוס הבואינג 737-800 שהיה בדרכו לעבר קייב, נהרגו. רובם היו אזרחים איראנים או אזרחים קנדים ממוצא איראני. הפלת המטוס התרחשה שעות אחרי שאיראן שיגרה מטח טילים לעבר שני בסיסים צבאיים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים, בתגובה לחיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני.

בתחילה, הכחישה איראן נמרצות כי היא הפילה את המטוס, עד שנכנעה ללחץ הבינלאומי ולהצהרותיהם של מנהיגים במערב שלפיהם המידע המודיעני מצביע כי המטוס הופל, ככל הנראה בשוגג, על ידי טיל. ביום שבת היא הודתה כי היא זו שהפילה אותו, ומשמרות המהפכה אמרו כי היה זה בשל הכוננות הגבוהה מפני מתקפה אמריקנית.

מאז ההודאה ביום שבת, פרצו הפגנות ברחבי איראן במחאה על הטיוח של המשטר. המפגינים, שבשלב זה לא התכנסו לכדי מאסה משמעותית, קוראים "מוות לדיקטטור" ודורשים את התפטרותם של בכירים.

(עדכון ראשון: 08:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully