וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המסדרת אישרה את הקמת הוועדה שתעסוק בחסינות נתניהו

13.1.2020 / 16:33

האישור הסופי דורש הצבעה נוספת של מליאת הכנסת שככל הנראה תתקיים בימים הקרובים. במהלך הדיון בוועדה פרצה סערה, כשח"כ זוהר טען בפני חברי כחול לבן כי הם מבצעים מחטף: "גנבתם את הכנסת". בתגובה השיבה לו ח"כ זנדברג: "הכנסת לא של אבא שלך"

בווידאו: אדלשטיין מותח ביקורת על החלטת יועמ"ש הכנסת לדון בחסינות נתניהו/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) את הקמתה של ועדת הכנסת, הוועדה שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. האישור הסופי דורש הצבעה נוספת של חברי הכנסת במליאה, הצבעה שככל הנראה תתקיים בימים הקרובים. בכחול לבן מתכוונים לפנות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לכנס את מליאת הכנסת כדי לאשר סופית את הקמת ועדת הכנסת ואת הרכבה.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר בפתח הדיון כי "בוועדה יהיו 30 חברי כנסת. הקמת ועדת כנסת זה מהלך מחייב וחזקה על הייעוץ המשפטי בועדה שינחה אותנו כיצד לפעול לאורך הדרך".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען בפני חברי כחול לבן ושאר הסיעות בגוש המרכז-שמאל, כי הם גנבו את הכנסת. "אנשים רוצים פה לחטוף את הכנסת. הציבור הולך להחליף אותה בעוד פחות מחודש". לכך הגיבה ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מה זה גנבתם את הכנסת? היא של אבא שלך?".

לדברי זוהר, "אמליץ לכל ראשי סיעות הקואליציה להדיר רגליהם מהכנסת עד הבחירות. לא נקח חלק באף ועדה, לא נהיה חברים באף ועדה, לא נבוא לאף הצבעה - אנחנו משאירים את הכנסת כולה בידיים שלכם. יש לכם אור ירוק לעשות מה שאתם רוצים מבלי שאף אחד יפריע לכם בדרך, כולל בדיון החסינות של ראש הממשלה".

כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
דנים בהקמת הוועדות הקבועות בכנסת. ניסנקורן בדיון הוועידה, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת

ח"כ אחמד טיבי פנה באיום לח"כ יועז הנדל מסיעת כחול לבן, ואמר לו: "תמשיך לדבר על סיפוח בקעת הירדן אבל אם תתקדמו עם התוכנית הזו, בני גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה".

במהלך הדיון, אמר יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, כי הנושא חשוב מאחר והוא מאפשר לנהל את שגרת המדינה, למרות שמדובר בממשלת מעבר. לדבריו, "הממשלה מינתה שרים שלא זכו לאמון הציבור והכנסת. לכנסת יש המון תפקידים מלבד לחוקק חוקים, הכנסת מפקחת על הממשלה ויש לנו את החובה לעשות זאת. אנחנו ניצבים בפני כמה בעיות, בהן הרפורמה בחינוך המיוחד שמצריכה את כינוס ועדת החינוך או נזכיר את הנזקים של השיטפון בימים האחרונים שמישהו צריך לטפל בזה".

עוד בוואלה!

אושר בכנסת: הוועדה שתדון בחסינות נתניהו תתכנס ללא אישור אדלשטייין

לכתבה המלאה
מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנשים רוצים פה לחטוף את הכנסת". זוהר בדיון הוועדה, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום אישרה הוועדה המסדרת כי ועדת הכנסת תוכל להתכנס מבלי שתידרש לאישורו של יו"ר הכנסת אדלשטיין. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, קבע כי אין בסמכותו של אדלשטיין למנוע את דיוני הוועדה המסדרת בנושא.

(עדכון ראשון: 14:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully