וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שקורקעו עקב תקלה: מערך מסוקי היסעור חוזר לטיסות באופן הדרגתי

12.1.2020 / 17:51

לראשונה מאז נחיתת החירום בדרום הארץ, מפקד חיל האוויר נורקין מחזיר לטיסות סדירות את מסוקי היסעור, לאחר שהחליט לקרקע אותם לשם בדיקות. במקביל, נמשך תחקיר המקרה על ידי צוות מומחים בהובלת אל"מ, שגיבשו ממצאי ביניים שנשלחו אל נורקין

צילום: שי מכלוף, דיווחים חמים מהשטח ודוברות מרחב נגב, עריכה: עמית שמחה

מערך מסוקי היסעור של חיל האוויר חזר היום (ראשון) לטיסות באופן הדרגתי, לראשונה מאז נחיתת החירום בדרום הארץ. זאת, כחודשיים לאחר שמפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין החליט לקרקע את המערך ולמנות צוות מומחים לתחקור נסיבות התקלה, שאירעה במהלך טיסת אימונים.

במקביל, נמשך התחקיר שמתנהל בחודש האחרון על ידי צוות מומחים בהובלת אלוף-משנה. נורקין קיבל את ממצאי הביניים ואת המלצות צוות המומחים, שגובשו עם יצרן המסוק, מדגם CH-53. ההמלצות כללו את הפעולות הנדרשות לחזרה בטוחה של מערך היסעור לטיסה.

מסוק יסעור צבאי נחת נחיתת חירום בשטחים הפתוחים של קיבוץ רוחמה, סמוך לבית קמה, 26 בנובמבר 2019. יניר יגנה
יחזרו לטיסה באופן הדרגתי. מסוק היסעור לאחר נחיתת החירום, נובמבר 2019/יניר יגנה

במהלך טיסת אימונים שאירעה בחודש נובמבר האחרון, מסוק היסעור שהיה חלק ממבנה של עוד שלושה כלי טיס, כשאחד הטייסים הבחין כי הוא עולה באש. המסוק נאלץ לבצע נחיתת חירום סמוך לקיבוץ בית קמה שבמועצה האזורית בני שמעון, כשבבטנו 11 לוחמי שלדג. על פי הודעת דובר צה"ל, "ממצאי הביניים של התחקיר סיפקו מידע רב על הגורמים האפשריים לתאונה ועל הדרכים לחזרה בטוחה לטיסה, אך טרם קבעו באופן חד-משמעי את הגורם לתקלה במסוק היסעור".

במהלך החודש האחרון בוצעו עבודות תחזוקה ובדיקות מקיפות למערך מסוקי היסעור. זאת, בתיאום עם היצרן ועם חילות נוספים שמתפעלים מסוקים דומים, על מנת לאפשר את חזרתם לטיסה באופן בטוח. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מפקד חיל האוויר ציין את המקצועיות והחשיבות של צוות התחקיר, הדגיש כי מדובר בממצאי ביניים בלבד, הנחה להשלים ולמצות את תחקיר התקלה וכן הנחה את מערך מסוקי ה'יסעור' לחזור לטיסות אימונים באופן הדרגתי".

בתקופה הקרובה אמור חיל האוויר להעביר את המלצתו בתהליך בחירות מסוק התובלה הכבד העתידי להכרעת המטה הכללי. ההתלבטות בחיל האוויר היא בין מסוק הצ'ינוק של חברת בואינג למסוק ה-CH53K של חברת סיקורסקי-לוקהיד מרטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully