וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ליירוט הראשון של כיפת ברזל: גרסה מתקדמת של המערכת נוסתה בהצלחה

12.1.2020 / 15:29

יותר מ-2,400 יעדים יירטה מערכת ההגנה האווירית בעשור האחרון. בימים אלה סיימו תעשיות הביטחוניות שורת ניסויים המדמים תרחישי עימות "במאה אחוז הצלחה". בכיר במשרד הביטחון: "כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה"

צילום: דיווחים חמים מהשטח ודדי פולד - חדשות ביטחון שדה, עריכה: עמית שמחה

עשר שנים לאחר ניסוי היירוט הראשון של מערכת כיפת ברזל, התעשיות הביטחוניות מסיימות בימים אלה בהצלחה סדרת ניסויי יירוט בגרסה מתקדמת של מערכת ההגנה האווירית - כך הודיע היום (ראשון) משרד הביטחון.

"כיפת ברזל", לצד המערכות "שרביט קסמים", "חץ 2" ו-"חץ 3", מרכיבות יחד את מערך ההגנה הרב שכבתית של מערכת הביטחון. בעשר השנים משעברו מאז אותו ניסוי בינואר 2010, יירטה מערכת כיפת ברזל יותר מ-2,400 יעדים בהצלחה.

מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מורכבת בגרסה מתקדמת של מערכת ההגנה האווירית 'כיפת ברזל', 12 בינואר 2020. מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון, אתר רשמי
"מדינת ישראל מוגנת יותר" (צילום: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)/אתר רשמי, מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון

לסדרת הניסויים חברו מפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון וחברת רפאל, והם התקיימו בדרום הארץ. הם בחנו את יכולת ההתמודדות של מערכת ההגנה האווירית עם כמה תרחישי איום שונים, שדימו מצבי עימות. "הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", נמסר ממשרד הביטחון.

"לאורך העשור האחרון ביצענו עשרות יירוטים במסגרת ניסויים ויותר מאלפיים יירוטים מבצעיים", מספר משה פתאל, ראש מנהלת "חומה" במפא"ת, שהופקדה על סדרת הניסויים. "המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה".

"סיימנו את סדרת הניסויים במאה אחוזי הצלחה", הדגיש גם פיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית בחברת רפאל. "המערכת יירטה את כל האיומים, ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה".

עוד בוואלה!

מרחפנים ועד לטילי נ"ט: מערכת הלייזר המתקדמת שתשמיד איומים בתוך שניות

לכתבה המלאה
מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מורכבת בגרסה מתקדמת של מערכת ההגנה האווירית 'כיפת ברזל', 12 בינואר 2020. מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון, אתר רשמי
"המערכת יירטה את כל האיומים" (צילום: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)/אתר רשמי, מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully