וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חשיפת צנרת של אסדת לווייתן: נובל אנרג'י זומנה לשימוע

12.1.2020 / 8:40

לאחר סיום תהליך הנישוב והפעלתה של האסדה, נחשף בעקבות הגשמים העזים צינור שבו זורם קונדנסט, תוצר לוואי רעיל של הפקת הגז, הנחשב לרעיל. המועצה האזורית חוף הכרמל החליטה לזמן לשימוע את נציגי החברה, ששלחה צוות לכסות את הצינור מחדש

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

המועצה האזורית חוף הכרמל תזמן השבוע את חברת "נובל אנרג'י" לשימוע, זאת בשל חשיפת צנרת של פרוייקט "לווייתן" אתמול בבוקר (שבת), שבה זורם קונדנסט, תוצר לוואי רעיל של הפקת הגז. השימוע ייערך בשיתוף נציגי המועצה ומנהל מחוז המשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ.

בתוך כך, מרגע קבלת הדיווח על חשיפת הצנרת, פעל צוות נובל אנרג'י לכיסויה מחדש. חשיפת הצנרת נוצרה בעקבות מזג האוויר החריג שפקד את האזור וגרם בין השאר לחשיפת כמה צינורות של חברות נובל אנרג'י ונתג"ז. לטענת מועצת חוף הכרמל, מדובר באירוע חמור שלא היה צריך להתרחש, בטח שלא ימים ספורים לאחר תחילת פעילות אסדת לוויתן וסיום תהליך הנישוב.

ראש המועצה, אסיף איזק, פנה ליו"ר הוועדה המחוזית, איתמר בן דוד, והשניים החליטו על הקמת צוות בקרה משותף של נציגי המחוז והמועצה, שיבחנו את אירוע חשיפת הקו וינחו מקצועית בהתאם.

אסדת לוויתן. 24 בדצמבר 2019. יבגני מלכין, המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
"אירוע חמור שלא היה צריך להתרחש". אסדת הגז "לווייתן"/אתר רשמי, יבגני מלכין, המשרד להגנת הסביבה

בשלב השלישי והאחרון במסגרת נישוב אסדת הגז לוויתן שנערכה בשבועות האחרונים, נפלטה לאוויר תכולת הצינורות שעתידים להוביל את הגז הטבעי. במהלכו, שוחררו לאוויר עשרות טונות של גזים שהיו כלואים בצינורות ובקרקע עמוק מתחת לים, על מנת לאפשר לגז הטבעי לעבור בהם.

התהליך גרר תגובות של אזרחים מודאגים, כשביום הנישוב האחרון מאות מתושבי הצפון הגיעו בשיירת רכבים אל מול קריית הממשלה והפגינו נגד הרצת האסדה. המפגינים נשאו שלטים, עליהם נכתב "די לאסדת הסרטן", וכן "גז נקי - שקר מלוכלך", "אל תרעילו אותנו".

מחברת "נובל אנרג'י" נמסר כי "בעקבות הגשמים העזים ותנאי מזג האוויר הקיצוניים, נחשפו צינורות של תשתיות קיימות וביניהם גם מקטע קצר של צנרת פרויקט לוויתן. מיד עם זיהוי הדבר נשלחו צוותים של נובל לאזור והם עבדו על תיקון מהיר ומתן מענה מידי. יודגש כי לצנרת ולסביבה לא נגרם כל נזק".



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully