וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק לפומפאו: "תכנן את נסיגת כוחות ארה"ב מהמדינה"

10.1.2020 / 18:58

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, אל-מהדי שוחח טלפונית עם שר החוץ האמריקני וביקש ממנו לשלוח נציגים שיישמו את החלטת הפרלמנט בבגדאד על הוצאת חיילי ארה"ב מגבולותיו. משרד החוץ האמריקני: "פריסת כוחותינו ראויה ואף משלחת מטעמנו לא תדון בנסיגתם"

עריכה:שאול אדם

ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי, ביקש משר החוץ האמריקני מייק פומפאו לתכנן מנגנון לנסיגת חיילי ארצות הברית מהמדינה - כך נמסר היום (שישי) ממשרדו של אל-מהדי לפי דיווח בוושינגטון פוסט. זאת, לאחר הצבעת הפרלמנט בבגדאד בעד הוצאתם של 5,000 חיילים אמריקניים מהמדינה לאור חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

לפי הדיווח בשיחה טלפונית עם פומפאו ביקש אל-מהדי "לשלוח נציגים לעיראק כדי להקים מנגון ליישום החלטת הפרלמנט לנסיגת הכוחות מעיראק". עוד נמסר כי ראש הממשלה התנגד לכך שכוחות אמריקניים יכנסו לעיראק ושהם ייטסו מעל המרחב האווירי שלו.

משרד החוץ של ארצות הברית מסר בתגובה כי כל משלחת שתגיע מטעמו לעיראק לא תדון בנסיגת הכוחות האמריקניים משם, מאחר ונוכחות כוחותיו שם "ראויה". "עם זאת, השיחה בין המדינות צריכה להיות לא רק בנושא ביטחון, אלא לגבי השותפות הכלכלית והדיפלומטית שלנו", נמסר בהצהרה.

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפגישה בבגדאד, 9 בינואר 2019. רויטרס
התנגד שמטוסים אמריקניים יטוסו במרחב האווירי שלו. אל-מהדי בשיחה עם פופמאו, 2019/רויטרס

ביום שלישי האחרון עלתה המתיחות בין וושינגטון לטהראן שלב נוסף, לאחר שאיראן החלה בתגובת הנגד על חיסולו של סולימאני ותקפה בשיגור רקטות שני בסיסים המאוכלסים בכוחות ארצות הברית בעיראק, במקרה שהסתיים ללא נפגעים.

נשיא ארצות הברית דולד טראמפ אמר ביום שלישי האחרון כי זו איננה נקודת הזמן הנכונה להסיג את כוחות צבא ארצות הברית מעיראק. "בסופו של דבר נרצה להיות מסוגלים לתת לעיראק לנהל את ענייניה, וזה חשוב מאוד. אז בשלב מסוים אנחנו נרצה לצאת. אבל זאת לא נקודת הזמן הנכונה", אמר טראמפ לכתבים בחדר הסגלגל, במהלך פגישתו עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס.

טראמפ הוסיף כי נסיגה של ארצות הברית תהיה "הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לעיראק", בנימוק שהדבר יעניק לאיראן השפעה רבה יותר על האזור. אולם, הוא הבהיר כי הוא מקווה שארצות הברית לא תישאר שם לפרק זמן בלתי מוגבל. דבריו הגיעו אחרי שאל-מהדי אמר כי הוא קיבל מצבא ארצות הברית את המכתב בנושא נסיגת הכוחות האמריקניים משטחי המדינה.

עוד בוואלה!

הטיסה האחרונה: רשת המרגלים בבגדאד ובדמשק שהפילה את סולימאני

לכתבה המלאה
כוחות מצבא ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד, עיראק. 03 בינואר 2020.. רויטרס
נוכחות "ראויה". חיילים אמריקנים בעיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully