וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "איפה הילד": אשת חינוך ממגדל העמק חשודה בפרשת הסחר בתינוקות

9.1.2020 / 23:25

האישה, שרה דואק, חשודה בין היתר בגניבת ילד וסחר בבני אדם במסגרת הפרשה. על פי החשד, דואק הגיעה לביה"ח הפסיכיאטרי "לב השרון", אספה משם את הצעירה שבהריון והסיעה אותה לנתב"ג, שם מסרה אותה לידי רבנית שלקחה אותה לארה"ב, יחד עם התינוק שנולד שם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

שרה דואק, תושבת מגדל העמק בת 49, היא חשודה נוספת בפרשת הסחר בתינוקות שבה מיוחסות לה עבירות חמורות של גניבת ילד, סחר בבני אדם להולדת ילד וקשירת קשר לביצוע פשע - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. החקירה בפרשה מתנהלת במשטרת ישראל מאז 2016. אז הופיעו בתחנת המשטרה קרוביה של חוסה חסרת ישע והגישו תלונה כי היא נחטפה.

בג"ץ אף הוא נדרש אז לפרשה הזו כדי לנסות ולעלות על עקבותיה בהליך "הביאס קורפוס", שהתנהל אצל הרכב בראשות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. הפרשה הוגדרה על ידי השופטים כ"טורדת מנוחה אשר לעת הזו רב הנסתר בה על הנגלה".

במהלך החקירה התברר כי הצעירה החוסה נלקחה לארצות הברית בעת שהיתה בהריון מתקדם, יולדה בניתוח קיסרי, זכתה לראות את תינוקה פעם אחת, כשמיד אחרי הלידה הוא נלקח ממנה, ונמסר לזוג הורים המגדל אותו, ומאז ועד היום היא לא ראתה אותו. גם היום היא נלחמת כי יושב לה ויגדל עם בנה הבכור אצל סבתו, אך בינתיים ללא הואיל. הליכים משפטיים אחרים מונעים זאת והמדינה גם מסרבת לחשוף את זהותם של ההורים שמגדלים את התינוק, היום פעוט כבן 4 ושל קרוב משפחתם החשוד במעורבות בפרשה.

שרה דואק, פרשת איפה הילד. שלומי גבאי
"פרשה טורדת מנוחה". שרה דואק, אחת החשודות בפרשה/שלומי גבאי

בתחילה נחקרה הפרשה ביחידת לה"ב 433 ולאחר מכן הועברה ליחידה המרכזית של המחוז הצפוני במשטרה, שם היא עדיין נחקרת. דואק נעצרה באוקטובר 2018, בעת שהחקירה הסמויה הפכה לגלויה, אלא שתחת מעטה של צווי איסור פרסום שנתנו בתי משפט לבקשת המשטרה והסניגורים של החשודים, היא נותרה חסויה עד לפני מספר שבועות.

בחודשים האחרונים, לבקשת וואלה! NEWS וגורמי תקשורת אחרים נחשפה הפרשה והמעורבים בה, לפי החלטת השופטת דוניה נסאר והשופטת דלית שרון גרין בבית משפט השלום בנצרת והשופט אשר קולה והשופט ג'ורג' אזולאי בבית המשפט המחוזי בעיר. עתה, לאחר שבבית המשפט המחוזי בנצרת נדחה הערר שהגיש עו"ד אלעד בלעיש מטעם הסניגוריה הציבורית על החלטת השופטת הבכירה דלית שרון גרין בבית משפט השלום בנצרת שהתירה את פרסום זהותה של שרה דואק, הותר היום לפרסם גם את זהותה.

עוד בוואלה!

לבקשת וואלה! NEWS: הותר לפרסום שם מעורבות בפרשה הבינ"ל של חטיפה וסחר בתינוקות

לכתבה המלאה
פרשת הסחר בתינוקות. אתר רשמי
פרשת הסחר בתינוקות/אתר רשמי

החשודה הנוספת, שרה דואק, היא אם לשלושה והיא עובדת כגננת ואשת חינוך שהיתה גם האחראית מטעם עיריית מגדל העמק על מוסדות חינוך של חב"ד, כשבמסגרת זאת טיפלה גם בפגועי נפש רבים. על פי החשד דואק הגיעה לבית החולים הפסיכיאטרי "לב השרון", אספה משם את הצעירה שבהריון והסיעה אותה לנמל התעופה בן גוריון, שם מסרה אותה לידי הרבנית רבקה סגל שלקחה אותה לארצות הברית. חודש אחר כך, נולד התינוק שנלקח ממנה בתחבולה בבית חולים במנהטן.

החוסה שהוצאה מהארץ בינואר 2016 "לימים ספורים", שבה לישראל רק בחודש ספטמבר של אותה שנה. מיד אחר כך הגישה אף היא תלונה במשטרה. דואק נעצרה לארבעה ימים ושוחררה. רק לאחרונה הועבר התיק לעיון הפרקליטות, שביקשה מהמשטרה לבצע מספר פעולות להשלמת החקירה. אבל אין בתיק המדשדש התקדמות ממשית מזה חודשים, וחוקרי הימ"ר מתקשים במיוחד עם פעולות החקירה הנדרשות מהם בארצות הברית. זאת, בעת שחשודים בפרשה יוצאים ונכנסים מהארץ ואף חוזרים למקומות בהם בוצעו לכאורה העבירות המיוחסות להם.

הסניגור עו"ד אלעד בלעיש אמר בתגובה כי "מדובר בפרשה ישנה, שמה של מרשתי נקשר לפרשה שלא בצדק. אנו משוכנעים שבסופו של יום יתברר שאין לה קשר למעשים והתיק כנגדה ייסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully