וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות ההצפות: "אין לאן לחזור"

9.1.2020 / 21:05

בנוסף לשיטפונות בצפון הארץ, גם במישור החוף הדרומי נאלצו התושבים להתמודד עם נזקים כבדים בעקבות הצפות. "נכנסו מים מהקירות, היה סחף מטורף", שחזרו במושב אמונים. פנינה ממושב גבעתי סיפרה כי כל חפציה נהרסו: "נרטבתי עד למותניים"

צילום: פנינה דרויש וויס

הסערה שפקדה ביומיים האחרונים את ישראל הביאה לכמויות גשם שוברות שיאים בצפון הארץ, אך גם להצפות נרחבות במישור החוף המרכזי והדרומי, שם חלק מהתושבים נאלצו היום (חמישי) לעזוב את בתיהם. פנינה דרויש וויס ממושב גבעתי, שבמועצה האזורית באר טוביה, היא אחת מהם. עקב ההצפות נגרם לביתה נזק ולדבריה, "אנחנו לא יכולים לחזור אליו".

דרויש וויס סיפרה כי היא התעוררה ב-3:00 בבוקר לקולות רעמים, כשהייתה בביתה לבד עם בנה. "פתחתי את הדלת וראיתי את גובה המים. לא ידעתי מה לעשות", סיפרה. היא התקשרה למועצה, אך לדבריה הם לא חזרו אליה, ובינתיים, "המים נכנסו הביתה. פשוט נרטבתי עד למותניים. בקושי הגעתי לכביש".

מאז, דרויש וויס שוהה אצל כלתה. היא תיארה כי "הכול ספוג בבוץ ובמים, הכול נפל ונהרס, גם הבגדים והתרופות שלי. אין לי ביטוח ואין לי תרופות. אין לי לאן לחזור, הכול מוצף שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי ביטוח ואין לי לאן לחזור". הצפות בבית משפחת דרוויש וייס במושב גבעתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לידור שושנה ממושב אמונים סיפרה כי שכנתה הגיעה אליו ואמרו לה שהבית שלה התמלא במים - ועד מהרה נאלצה להתמודד עם ההצפה בעצמה. "ברגע שבאתי להוציא את הילדים, הבית כבר היה מוצף. נכנסו המון מים, אפילו מהקירות", סיפרה שושנה. "יש נזק גדול. נכנס סחף מטורף. לא הצלחתי להוציא כלום מהבית".

שושנה אמרה כי היא לא יכולה לחזור לביתה. "הבגדים, המיטות, המקרר, הכול הלך. כל הדברים של הילדים נהרסו".

לפי נתוני השירות המטאורולוגי, במערכת החורפית הנוכחית ירדו בצפון הארץ ירדו יותר מ-100 מ"מ של גשם, במיוחד בחלקים הצפון-מערביים, מה שגרם להצפות גדולות בחיפה ובנהריה, שם נהרג אדם אחד שנסחף בגאות הגעתון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפות בבית משפחת דרוויש וייס במושב גבעתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוח של ד"ר עמוס פורת, מנהל תחום שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, עולה כי כמויות הגשם שירדו בצפון הארץ ועוצמות הגשם אינן חריגות, אולם כמות הגשם המצטברת באזור זה בשבועיים האחרונים היא הגבוהה ביותר לפרק זמן זה מאז 1969. במישור החוף המרכזי, בשרון, בשומרון ובהרי יהודה ירדו 20 עד 60 מ"מ. מדרום לקו אשקלון הכמויות היו קטנות בהרבה ובצפון הנגב ירדו כמה מילימטרים בלבד.

מזג האוויר קר מהרגיל לעונה ובחרמון יורד שלג. הלילה, ימשיכו לרדת גשמים לפרקים ברוב אזורי הארץ, כשהם מלווים בסופות רעמים, ונמשך החשש לשיטפונות ולהצפות במקומות המועדים. מחר, עדיין יהיו גשמים וייתכנו גם סופות רעמים אחדות, אך במהלך היום הגשמים ייחלשו. קיים חשש להצפות במישור החוף הדרומי ובנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות.

חילוץ ילדים מהצפה בבאר טוביה, 9 ינואר 2020. עיבוד תמונה
חילוץ ילדים מהצפה בבאר טוביה/עיבוד תמונה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפות בבית משפחת דרוויש וייס במושב גבעתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היממה האחרונה, ההצפות הנרחבות הביאו לחסימות כבישים ברחבי הארץ. במקביל, ברשות הטבע והגנים סגרו מסלולים בשמורת עין גדי, בשמורת גמלא, בנחל דרגה, בנחלי מדבר יהודה וכן בנחל אוג ונחל פרת. לאור מזג האוויר, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר היום הערכת מצב עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן ובכירי ארגוני החירום וההצלה במרכז השליטה של משטרת ישראל בבית דגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully