וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בבריטניה אישר: הממלכה תפרוש מהאיחוד האירופי ב-31 בינואר

9.1.2020 / 19:48

330 מחוקקים הצביעו בעד עסקת הברקזיט של ראש הממשלה ג'ונסון, ובכך סיימו סאגה של שלוש שנים שפילגה את הממלכה סביב שאלת תנאי הפרישה מהאיחוד. ההצבעה שמה קץ לחששות מפני ברקזיט ללא הסכם, שאיימו לפגוע בכלכלה הבריטית

צילום: רויטרס

הפרלמנט בלונדון אישר הערב (חמישי) חקיקה הקובעת כי בריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי ב-31 בינואר במסגרת הסכם הברקזיט של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. בכך, הגיעה לסיומה סאגה של יותר משלוש שנים שפילגה את הממלכה בשאלת תנאי היציאה מהאיחוד.

ההצבעה הסתיימה בתוצאה של 330 קולות בעד העסקה, שהושגה בשנה שעברה עם בריסל, מול 231 קולות נגדו. היא תאפשר לג'ונסון לסיים את המשבר הפוליטי המשמעותי ביותר בבריטניה בעשורים האחרונים, שהחל עם החלטת משאל העם שהתקיים בשנת 2016, ולשים קץ לחששות מברקזיט ללא הסכם - אפשרות שאיימה להסב פגיעה אנושה לכלכלה הבריטית.

כעת, החקיקה תעבור לידי המושב העליון של הפרלמנט והיא צפויה להפוך לחוק רשמית בשבועות הקרובים, פרק זמן שיאפשר לבריטניה לפרוש עם פגיעה מינימלית בכלכלה. "הגיע העת לסיים עם הברקזיט", אמר שר הברקזיט, סטפן ברקליי, למחוקקים, בפתח דיון שנמשך שעות בפרלמנט. "זה מה שהחקיקה הזאת עושה".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בדאונינג 10, 8 בינואר 2020. רויטרס
מסיים את הסאגה המתמשכת. ג'ונסון במעונו בדאונינג 10 בלונדון, אתמול/רויטרס

בשנים האחרונות, השווקים הפיננסים עקבו מקרוב אחר התפניות החוזרות והנשנות בדרמת הברקזיט, שכללה משא ומתן מתמשך עם בריסל, תבוסות כואבות בהצעות בפרלמנט וחוסר יציבות בממשלות. אולם, לאחר שג'ונסון קרא לבחירות בזק בשנה שעברה וניצח בהן ברוב גדול עם הבטחה להוציא לפועל את הברקזיט עד סוף חודש ינואר, חוסר הוודאות בנוגע לעתידה של הממלכה רק גבר.

במקום זאת, ההתמקדות תעבור לשיחות הקרבות על ההסדרים ארוכי-הטווח עם האיחוד האירופי, שייכנסו לתוקף כשתקופת המעבר - שבמהלכה בריטניה תישאר כפופה לחוקי האיחוד האירופי - תסתיים, ב-31 בדצמבר. ג'ונסון שמר על האפשרות לדון בהסכם סחר חופשי במסגרת הזמן הנתונה, אך עמיתיו באיחוד האירופי פחות משוכנעים.

עוד בוואלה!

העשור שבו פוטין כרסם ביסודות של אירופה

לכתבה המלאה
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לפרלמנט בבריטניה, 8 בינואר 2020. AP
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לפרלמנט בבריטניה, אתמול/AP

יריביו של ג'ונסון, שרבים מהם קראו לעצור את הברקזיט או לקיים משאל עם שני, טוענים שהצעתו יוצרת את הסכנה שבריטניה תגיע פעם נוספת אל סף אפשרות נוספת של ברקזיט ללא הסכם, עם סיום תקופת המעבר בסוף השנה. ביום רביעי, ג'ונסון קיים פגישה של שעות עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אחרי שהיא אמרה בנאומה כי יהיה זה "בלתי אפשרי" להגיע להסכמה על כל הפרטים עד סוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully