וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב גדול: הפרלמנט בבריטניה אישר את הסכם הברקזיט של ג'ונסון

20.12.2019 / 15:58

שבוע לאחר הניצחון המוחץ של ראש הממשלה, הפרלמנט הצביע בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי שהציע. 358 מחוקקים בעד העסקה ו-234 מחוקקים הצביעו נגדה. כעת דרושה העברת ההסכם בבית הלורדים ולאחר מכן הסכמת המלכה. אם הכול יתנהל כשורה, בריטניה תעזוב את האיחוד ב-31 בינואר

צילום: רויטרס

עסקת הברקזיט שהציע ראש הממשלה בוריס ג'ונסון זכתה היום (שישי) באישור הפרלמנט הבריטי. בהעברת הקריאה השנייה של החקיקה הצביעו 358 מחוקקים בעד העסקה ו-234 מחוקקים הצביעו נגד. בעקבות אישור ההסכם, נראה שג'ונסון יעמוד בהבטחתו "לסיים את ההצבעה על הברקזיט עד חג המולד", בעקבות ניצחונו בבחירות לראשות הממשלה בשבוע שעבר.

אישור הסכם הברקזיט היום מגיע לאחר שספג כמה תבוסות בפרלמנט הקודם. כעת נהנה ג'ונסון מרוב בפרלמנט, מה שממעט את ההתנגדות להעברת ההסכם שיוביל לשינוי הגדול ביותר במדיניות הסחר של הממלכה ב-40 השנים האחרונות. הנציבות האירופית מסרה לאחר אישור העסקה בפרלמנט, כי היא מוכנה לנקוט בצעדים רשמיים על מנת לאמץ את העסקה גם מצדה.

קבלת "הצבעת הברקזיט לחג המולד" הייתה המטרה העיקרית של ג'ונסון להראות שבניגוד לקודמתו תרזה מיי, הוא יצליח לבצע את הפרישה מהאיחוד האירופי, למרות המשך הביקורת מצד מחוקקי האופוזיציה. "עכשיו זה הזמן בו אנחנו מתקדמים ונפטרים מההגדרות הישנות של 'עזיבה' ו'הישארות'", הכריז ג'ונסון לפני ההצבעה. "עכשיו זה הזמן לפעול יחד כאומה אחת, ממלכה אחת".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בפרלמנט, 19 בדצמבר 2019. רויטרס
מתקרב להעברת הברקזיט. ג'ונסון, אתמול/רויטרס

ג'ונסון הוסיף בדבריו כי "עכשיו זה הרגע להתכנס ולכתוב פרק חדש ומרגש בסיפורנו הלאומי". עוד אמר כי יש "לגבש שותפות חדשה עם חברינו האירופים, לעמוד גבוה בעולם, להתחיל את הריפוי אליו כל האנשים במדינה הזו כמהים".

לעומתו, תיאר מנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין את אישור עסקת הברקזיט כ"נורא". הוא הסביר כי "עסקה זו אינה מביאה וודאות עבור קהילות, עסקים או כוח אדם. למעשה, היא עושה את ההיפך ומעבירה את הסיכון של ברקזיט ללא הסכם בשנה הבאה".

יותר משלוש שנים לאחר שאזרחי בריטניה הצביעו במשאל העם על הברקזיט, אי הוודאות הגדול על בנושא הפרישה מהאיחוד האירופי עתיד להסתיים ב-31 בינואר. שלבי האשרור הסופיים של ההסכם יתקיימו לאחר חג המולד, כאשר הבית התחתון של הפרלמנט נדרש לאשר את החקיקה עד ה-9 בינואר לאשר או למשוך את החקיקה, לאחר מכן צריך ההסכם לעבור גם בבית העליון של הפרלמנט ולקבל את ההסכמה המלכותית.

עוד בוואלה!

ג'ונסון חוגג את ניצחונו במעוזי הלייבור לשעבר: "אשיב לכם על אמונכם"

לכתבה המלאה
מפגינים בעד הסכם הברקזיט מחוץ לפרלמנט בלונדון, 20 בדצמבר 2019. AP
"זה הניצחון של העם". מפגינים בעד הסכם הברקזיט מחוץ לפרלמנט, היום/AP

ההישג של ג'ונסון היום, מגיע לאחר ההישג הקודם שלו ובעקבותיו - הניצחון בבחירות בבריטניה. המפלגה השמרנית זכתה בהובלתו ברוב מוחץ בפרלמנט הבריטי. הדבר מאפשר לו להשלים את הליך הפרישה מהאיחוד האירופי. "באמצעות המנדט הזה נוכל סוף סוף לבצע את הברקזיט", הכריז ג'ונסון. הוא הוסיף כי "הבחירות האלו שמות סוף לאיום של משאל עם שני על הברקזיט. אנחנו נעזוב את אירופה ב-31 בינואר. בלי אם ובלי אבל".

הנציב האירופי לשווקים פנימיים, תיירי ברטון, הודיע כי השלב שלאחר הברקזיט בבריטניה יחל ב-1 בפברואר, מכיוון שלאחר הבחירות במדינה אין ספק כי הפרלמנט יקבל את העסקה של ג'ונסון. "המשא ומתן על ברקזיט הסתיים כעת. אנו נכנסים כעת לשלב של שיחות סחר בין בריטניה לאיחוד האירופי", אמר ברטון.

מפגין נגד הסכם הברקזיט מחוץ לפרלמנט בלונדון, 20 בדצמבר 2019. AP
מפגין נגד הסכם הברקזיט מחוץ לפרלמנט, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully