וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה הבריטית תשוב לביתה, אך בסביבתה מתכוונים להמשיך במאבק

7.1.2020 / 13:36

לאחר שנגזרו עליה 4 חודשי מאסר על תנאי, סניגוריה של בת ה-19, שהורשעה בקפריסין בהטרדת הציבור עקב תלונת שווא על אונס בידי נערים ישראלים, הצהירו כי יערערו: "בנסיבות קשות הפכה בין לילה לקורבן ולנאשמת". עשרות פעילים, בהם גם מישראל, הביעו את תמיכתם מחוץ לביהמ"ש

צילום: חדשות הערב, כאן 11, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הצעירה הבריטית מגיעה לדיון בגזר דינה בקפריסין, היום)

עם הקראת גזר דינה, מחתה הצעירה הבריטית דמעות של התרגשות, לאחר שהותר לה לשוב לבריטניה עוד היום (שלישי). בית המשפט בעיר פראלימני שבקפריסין גזר עליה מוקדם יותר היום ארבעה חודשי מאסר על תנאי, עם הרשעתה בהטרדת הציבור בעקבות תלונת שווא על אונס שבוצע על ידי קבוצת נערים ישראלים.

בצאתה מבית המשפט אמרה אימה של הצעירה כי היא "חשה הקלה" וכי הן "סוף סוף הולכות הביתה". היא גם פנתה לפעילים שהביעו את תמיכתם בצעירה מחוץ לאולם בית המשפט, ואמרה להם כי "אנחנו לא יכולים להודות לכם מספיק על כך שהופעתם, זה כל כך מוערך".

גם עורכי דינה של הצעירה הודו בשמה לתומכים בה במהלך המשפט: "היו דאגות רבות לגבי כיצד היא תתמודד ותתנהל במהלך ההליך המשפטי, אך היא שרדה בזכות תמיכה רבה ממשפחתה האוהבת וחברים טובים, הצוות המשפטי שלה ותמיכה בינלאומית רחבה במיוחד מישראל ותנועת זכויות הנשים בקפריסין".

אך חרף גזר דינה המקל, הביעו הסניגורים את התנגדותם להרשעתה והצהירו כי המאבק על חפותה יימשך. "אנו מקדמים בברכה את העובדה שגזר הדין שהוטל היום מאפשר לה ללכת הביתה, אך אנו מתנגדים בתוקף להרשעה והמאבק על חפותה יימשך ללא קשר".

הפגנה של תומכי הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין, 7 בינואר 2020. רויטרס
"אנחנו מאמינות לך", הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית בקפריסין, היום/רויטרס

"היא הייתה על סף פתיחת פרק חדש בחייה", הסבירו. "אך בנסיבות הקשות ביותר היא הפכה בין לילה לקורבן ולנאשמת, שנאלצה לסבול לא רק את החילול הגופני של אונס בכפייה, אלא גם את הטלטלה הנפשית שבתהליך משפטי בקפריסין שהיה מבוסס על שקר".

לדבריהם, "נערער על ההרשעה בבית המשפט העליון של קפריסין". הם הוסיפו כי ייתכן ויהיה מדובר בתהליך ארוך, אך הם "ערוכים להמשיך ולהילחם בתיק הזה כל הדרך לבית הדין האירופי לזכויות אדם. אנחנו חברה מתורבתת שלא יכולה להרשות את 'תרבות האשמת האשה-הקורבן', ולהמשיך לאפשר לתוקפים לצאת ללא עונש. זה אי-הצדק הגדול ביותר".

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: 4 חודשי מאסר על תנאי לצעירה הבריטית

לכתבה המלאה
הצעירה הבריטית מגיעה לבית המשפט לשמיעת גזר דין, קפריסין, 7 בינואר 2020. רויטרס
"היא הייתה על סף פתיחת פרק חדש בחייה". הצעירה הבריטית בדרכה לבית המשפט, היום/רויטרס

אמש המריאה קבוצת ישראלים לקפריסין, במסגרת קמפיין לתמיכה בצעירה לקראת מתן גזר הדין. פרופ' זליה גרגוריאו מאוניברסיטת קפריסין, אחת ממארגני הפגנת התמיכה בשבוע שעבר, אמרה כי "זה ציון דרך בתולדות מאבקי זכויות האדם בקפריסין והמאבק הרב-לאומי שלנו למען צדק לכולם. ברוכות הבאות. אנחנו כאן פורצים בבכי של התרגשות".

לשמע הקראת גזר הדין, נשמעו צעקות התמיכה של המפגינות, שנכחו ברחוב מול אולם בית המשפט. הפעילים קראו "קפריסין תתביישי", "אנחנו מאמינים בך", ו"אל תגידו בני טובים, אנסים הם אנסים". אנטון מרקס, פעיל ישראלי, הסביר את נוכחותו מחוץ לאולם בית המשפט ואמר כי "אני כאן כי אני מאמין שיש ישראל אחרת שמאמינה לאישה, שמאמינה שלא נעשה צדק. אנו מייצגים כאן מאות אחרים התומכים בה". עוד אמר כי "בישראל רבים נגעלו מהסיפור ומבני הנוער הישראלים המעורבים".

קבוצת הפעילים ארגנה אמש ארוחת ערב בנוכחות הצעירה ואמה, שם העניקו להם חולצות עם הכיתוב "אחותי את, אנחנו מאמינות לך". בתגובה אמרה להן האם בהתרגשות: "איני מוצאת די מילים להודות בשם בתי ובשמי על התמיכה המרגשת הזו". עוד אמרה כי "המציאות הזאת קשה עבורנו. בכל דיון ודיון, כשהגענו לבית המשפט האמנו שהנה המובן מאליו יתברר, והאמת תצא לאור, שלא יכול להיות שבית המשפט יתעלם ממה שלפניו ופעם אחר פעם זה פשוט לא קרה. עצוב לי שנשים משלמות כל הזמן את המחיר על כך שבוחרים שלא להאמין להן".

הפגנה של תומכי הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין, 7 בינואר 2020. רויטרס
"ציון דרך בתולדות מאבקי זכויות האדם", פעילים מחוץ לבית המשפט בקפריסין, היום/רויטרס

על פי החלטת בית המשפט, שנמשכה 15 דקות בלבד, עונשה של הצעירה תקף למשך שלוש שנים, וכן הוטל עליה קנס כספי בגובה 140 אירו. בהקראת גזר הדין אמר השופט כי "אני מודה שהעניין הטריד אותי - כל הראיות מראות שהיא שיקרה ומנעה מהמשטרה לבצע עבודות רציניות אחרות. 12 אנשים נעצרו ולפחות משבעה נשלל החופש במשך עשרה ימים. זו גם עבירה חמורה". עם זאת, הוא הסביר את החלטתו בכך שהצעירה "פספסה את לימודיה האקדמיים ואת רוח נעוריה, לאחר שהייתה במשך חודש בכלא והרחק מביתה ומשפחתה".

הפגנה המתקיימת מול שגרירות קפריסין לתמיכה בצעירה הבריטית המואשמת בקפריסין בבדיית אונס קבוצתי על ידי חבורת צעירים ישראליים, 7 בינואר 2020. צילום: קובי ריכטר, TPS
הפגנת תמיכה בצעירה הבריטית בתל אביב, היום/TPS, צילום: קובי ריכטר
הפגנה המתקיימת מול שגרירות קפריסין לתמיכה בצעירה הבריטית המואשמת בקפריסין בבדיית אונס קבוצתי על ידי חבורת צעירים ישראליים, 7 בינואר 2020. צילום: קובי ריכטר, TPS
"די להאשמת הקורבן", פעילים בהפגנת תמיכה בצעירה, היום בתל אביב/TPS, צילום: קובי ריכטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילים ישראלים בדרך לקפריסין, לובשיםחולצות "אנחנו מאמינות לך", אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully