וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ בבריטניה: מודאגים מהרשעת הצעירה בקפריסין

31.12.2019 / 20:53

לאחר שהורשעה בהטרדת הציבור באמצעות טענת שווא לפיה נאנסה על ידי נערים ישראלים, משרד החוץ הביע דאגה בעקבות המשפט שנערך לך בקפריסין. "נעלה את הנושא מול הרשויות במדינה", אמר דובר המשרד. אמה של הצעירה: "המשפחה מאוכזבת, ההרשעה תמוהה"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

משרד החוץ בבריטניה הביע דאגה בעקבות הרשעתה של הצעירה הבריטית בת ה-19 בהטרדת הציבור, לאחר שטענה כי נאנסה בידי קבוצת נערים ישראלים באיה נאפה. "בריטניה מודאגת מאוד מהמשפט בתיק המזעזע הזה, ואנו נעלה את הנושא מול הרשויות בקפריסין", מסר דובר המשרד.

הודעת משרד החוץ באה לאחר שאימה של הצעירה דחתה את פסק הדין וכינתה אותו "תמוה לחלוטין". היא ציינה כי המשפחה מאוכזבת מאוד מהחלטת בית המשפט, שלפיה תעמוד הצעירה בפני עונש מאסר. בתוך כך, ברשתות החברתיות בבריטניה גברו הקריאות להחרים את קפריסין, מתוך זעם על הרשעתה של הצעירה הבריטית.

פרקליט המדינה בקפריסין אמר כי הוא לא יכול היה לעצור את המשפט שנערך לצעירה הבריטית, כיוון שהיא האשימה את חוקרי המשטרה ב"האשמות חמורות", שהיו חייבים לדון בהם בבית המשפט. הממשלה הקפריסאית הודיעה כי היא אינה מתערבת בתיקים שהובאו בפני בתי המשפט המוסמכים של המדינה, ואינה מעירה על עמדות או טענות המועלות ביחס לתיקים שעדיין עומדים ועומדים בפני בתי המשפט.

גזר הדין לבריטית בפרשת האונס בקפריסין,  30 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
הצעירה בדרך לבית המשפט, אתמול/יואב איתיאל

בעקבות הרשעת הבריטית בקפריסין והסיקור התקשורתי שזכתה לו סביב לעולם, חל זינוק בתרומות למימון הוצאותיה המשפטיות. מאוגוסט ועד עתה נתרמו לה כ-70 אלף פאונד מ-2,200 אנשים, אליהם נוספו עוד מאות מאז ההרשעה. בנוסף, בבריטניה קוראים אלפים ברשתות החברתיות לחרם כולל על קפריסין תחת ההאשטאג BoycottCyprus#.

"ההרגשה איומה", אמר לוואלה! NEWS אריה פרייזר, ישראלי לשעבר המתגורר בפלורידה, שהיה מראשוני התורמים למימון משפטה של הבריטית. "לא נראה לי שהיא זכתה למשפט הוגן. איך השופט מסביר שנותנים לתביעה להשתמש בראיות שנלקחו מאישה תחת לחץ, במעצר לא חוקי, תחת השפעת תרופות ופוסט טראומה ללא אפשרות להתייעץ עם עורך דין? קצת צפוי ממערכת המשפט להגן על הפרקליטות ועל ההחלטה להגיש כתב אישום נגדה אבל זו החלטה שמזכירה משטרים אפלים. לא היו לי ציפיות גבוהות אבל קיוויתי שלפחות ייתנו למשפט להתנהל כמו שצריך. מקווה שבערעור נראה יותר צדק".

עוד בוואלה!

קרב בג"ץ: השופטים ידונו בסוגיית כשירות נתניהו להרכיב ממשלה

לכתבה המלאה
גזר הדין לבריטית בפרשת האונס בקפריסין, 30 בדצמבר 2019. רויטרס
צוות ההגנה הבהיר כי יערער על ההחלטה. הצעירה בדרכה לביהמ"ש, אתמול/רויטרס

אתמול בעת מתן הכרעת הדין, השופט מיכאליס פפאתנאסיו קבע כי עדי ההגנה היו "מטעם" ולא נכחו במקום בו ההתרחשות אירעה ולכן אין להם מה לתרום לבית המשפט. על עדי התביעה השוטרים אמר "היו אובייקטיביים". היו לו מילים קשות על הצעירה: "הפעם היחידה שהיא אמרה אמת הייתה כשהיא אמרה 'אני מצטערת, שיקרתי'". הוא קבע כי "היו סתירות בעדותה, ניסתה להטעות את בית המשפט". התובעים טענו כי היא בדתה את האישום מתוך כעס שצולמה במהלך קיום יחסי מין.

"הנאשמת מסרה למשטרה תלונת אונס שקרית, תוך ידיעה מלאה כי מדובר בשקר", אמר השופט. הוא ביקר גם את עדותו של עד ההגנה מריוס מטסקיס, פתולוג מדינה ידוע שנקרא לדוכן על ידי ההגנה כדי להצביע על הליקויים הקשים כביכול בדוח הראשוני שהושגה על ידי המשטרה ואשר הדגיש כי היא נאנסה מעל לכל ספק. הוא טען כי עמדתו אינה מהימנה וקביעותיו שרירותיות, וכך גם בעניין ההגנה באופן כללי. עוד הוסיף כי "במהלך עדותה, הנאשמת לא עשתה רושם טוב. היא לא אמרה את האמת וניסתה להטעות את בית המשפט. לא היו שום אונס או אלימות. המשטרה ביצעה חקירה יסודית ועשתה את כל המעצרים הדרושים".

צוות ההגנה צפוי לערער על ההחלטה

צוות ההגנה של הצעירה הבהיר כי יערער על ההחלטה. הסנגורית עו"ד ניקולטה חרלאמבידו אמרה כי לא קיבלו בהפתעה את הכרעת הדין. "קיווינו שמה שנציג לבית המשפט ייצור לפחות ספק סביר באשר לשאלה האם היא שיקרה", הסבירה. "היה לנו הליך מסובך כי בית המשפט לא ניהל משפט אונס, ולכן התקשינו להציג את קו ההגנה לפיו היא נאנסה". לדבריה, "אנחנו מקווים שהצדק ייעשה עמה בקפריסין, אחרת נמשיך מול בית הדין האירופי". גזר דינה ייקבע ביום שלישי הבא, עד אז לא תוכל לעזוב את האי.

(עדכון ראשון: 07:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully