וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מטעם ההגנה במשפט הבריטית בקפריסין: "חוותה אלימות ונאנסה"

בניגוד לעדות רופא מטעם המשטרה, שאליו נשלחה המואשמת בתלונת שווא על אונס קבוצתי בקפריסין, טען העד המומחה כי היא חוותה אלימות וכי זוהו סימנים פיזיים שחוותה אונס. בשבוע הבא הצדדים יציגו את סיכום עמדתם כשהוענש המקסימלי הצפוי לה עומד על שנת מאסר

הצעירה הבריטית מגיעה למתן עדות בבית המשפט באיה נאפה/מעריב

רופא מומחה מטעם ההגנה העיד היום (שישי) במשפטה של הצעירה בת ה-19, אזרחית בריטניה המואשמת בתלונת שווא על אונס קבוצתי בידי צעירים ישראלים בקפריסין, והביע את דעתו כי חוותה אונס. זאת, בניגוד לעדותו של רופא אליו נשלחה הצעירה על יד המשטרה, שקבע נחרצות בשבוע שעבר כי "לא היה אונס, ולא אלימות".

האירוע התרחש לפנות בוקר, ב-17 ביולי במלון נאפה פמבוס רוקס בעיירת הנופש איה נאפה. הצעירה התלוננה כי נאנסה על ידי חבורת נערים ישראליים, הם נעצרו, נחקרו ושוחררו והיא מצאה את עצמה עומדת לדין על תלונת שווא. עשרה ימים לאחר מכן, במהלך חקירה לילית נוקבת, היא הודתה בבידוי התלונה וחזרה בה ממנה. אחר כך, מאוחר מדי, התחרטה. בשבוע שעבר אף החליט בית המשפט כי הודאתה זו בתלונת השווא הינה קבילה.

ביום שלישי היא העידה במשך כמעט כשעתיים וחזרה בתוקף על טענתה כי נאנסה. היום, בבית המשפט של מחוז פמגוסטה בעיר פראלימני הסמוכה לעיירת הנופש איה נאפה, נקרא לדוכן העדים המומחה לרפואה משפטית ד"ר מריוס מטסקיס, אזרח קפריסין שאת לימודיו עשה באנגליה, סקוטלנד ויוון ושכיהן כחבר בית הנבחרים בקפריסין והפרלמנט האירופי.

הצעירה הבריטית מגיעה יחד עם אמא שלה לבית המשפט בקפריסין, 28 בנובמבר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
הצעירה הבריטית מגיעה עם אימה לבית המשפט בקפריסין./אתר רשמי, יואב איתיאל

הוא טען כי הרופא, ד"ר סופוקלס סופוקליאוס, שלבקשת המשטרה בדק את הצעירה בבוקר שלמחרת האונס, המציא דוח שאינו שלם והוא מוצא מתמונות ובדיקות שסיפק כי הצעירה היתה "בבירור לא במצב טוב, עם מספר גדול של חבורות חיצוניות על גופה, רובן טריות, שחלקן נוצרו מאלימות משולהבת מידיו של מישהו ועם דם טרי בנרתיק". הוא אמר כי "כל זה צריך לצלצל כפעמוני אזעקה. כרופא משפטי, עמדתי היא שהנתונים האלה קשורים לאונס".

הוא בדק את תמונות הצעירה שצילם הרופא ומיפה את כל החבלות שנצפו בגופה. "היה מועיל אם כזה תרשים היה מצורף לדוח", ציין. הוא הוסיף שבתמונות מצא בבירור כמה חבורות על גוף הנערה שלא הוזכרו בדוח; הוא מצא שהיו שם חבלות טריות; לדבריו, הפגיעות שמצא כללו חבלות בברכיים, ברגליים, בישבן, בעור שבור ליד הקרסול, שריטות מתחת לתחתונים וחבלות בפרק כף היד.

בנוסף, הרופא ביקש להדגיש, "היעדר טראומה לנפגעת אונס אינה שוללת את הלגיטימיות של תלונה או של אונס". הוא הביא דוגמה מניתוח של 451 קורבנות אונס בבית החולים פארקלנד בדאלאס שבארצות הברית, שם רק אצל 34% נצפתה טראומה ורק 18% סבלו מטראומה כלשהי באיברי המין.

"יש אינדיקציה שהצעירה חוותה אונס"

הוא ציין כי נמצא די.אן.איי של שלושה מהצעירים הישראלים בחלקו הפנימי של קונדום שהכיל זרע ושנותר בחדר, וכן שעל קונדום אחר שנמצא שם נמצאו שרידי דם של הצעירה. עוד קבע כי ממצאי הבדיקה הרפואית שנערכה לנערים הישראלים תואמים את תיאור האונס בתלונת הצעירה.

"מדובר בפתולוג משפטי מנוסה מאוד שמסר בעברו עדויות מומחה גם בישראל, באוסטרליה, יוון ובבית המשפט העליון בקפריסין", ציין אחרי הדיון עו"ד מייקל פולק מצוות "צדק בחו"ל" המייצג את הצעירה. "הוא תיאר את הכשלים המרובים בדוח הרופא המשטרתי, בהם מהותיים, כמו למשל אי תיעוד חבורות שניתן לראות בבירור בתצלומים, ופלג הגוף העליון שלא נבדק ולא צולם תוך שהצעירה נותרה לבושה חלקית", הוסיף.

עוד אמר עורך הדין כי "בהתבסס על הערכתו של ד"ר מטסקיס את הראיות, כולל הדם הטרי בנרתיק והמספר הגדול של חבורות בגופה של הנערה, שחלקן מעיד על אלימות שנגרמה בידי מישהו, עמדתו הייתה שיש אינדיקציה שהצעירה חוותה אונס". לדבריו, "זו עדות נוספת התומכת בדברים שאמרנו לאורך כל הדרך והדאגה שהיא נותרת למשפט ולא יכולה לחזור הביתה למרות שהראיות הללו זמינות".

עו״ד מייקל פולק המייצג את הנערה הבריטית בפרשת המין בקפריסין 2 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"מדובר בפתולוג משפטי מנוסה", עו"ד פולק/אתר רשמי

בנוסף לעו"ד פולק, הצוות המשפטי של "צדק בחו"ל" כולל את עורך הדין הבריטי לואיס פאואר, שהנו עורך דין בדרגה הבכירה של יועץ המלכה וכמו כן שתי עורכות דין קפריסאיות, עו"ד ניקולטה חרלאמבידו, מומחית לזכויות אדם ועו"ד ריצה פקרי ממשרדה, מומחית למשפט פלילי.

המשפט יימשך ביום חמישי הבא, אז השופט מיכליס פפאתנאסיו ישמע את הסיכומים. התובע, אדאמוס דמוסתנוס, יבקש להרשיע את הצעירה ואילו ההגנה תטען שהראיות שהוצגו לבית המשפט אינן מלמדות כי הנערה ביצעה טירדה ציבורית, העבירה שמיוחסת לה, אלא שאכן הייתה נתונה לאונס, כפי שסיפרה. העונש המקסימלי הצפוי לה הוא שנת מאסר בפועל, ואלף אירו קנס.

בינתיים, משפחתה של הבריטית הצעירה ממשיכה לגייס את הכספים הנדרשים למימון המשפט המתמשך אבל עד כה גייסה רק 46 אלף פאונד, כמחצית מהסכום שלהערכתה יידרשו לה להוצאות ניהול המשפט.

"אופן התנהלותה יוביל להחמרה בעונשה"

עו"ד ניר יסלוביץ', סניגורם של ארבעה מהישראלים שנעצרו, אמר לוואלה !NEWS בתגובה: "שוב אנחנו עדים לניסיון נלוז של הנאשמת להטיל רפש גם ברופא שבדק אותה בסמוך לאירוע הנטען על ידה, על ידי רופא המשמש כמומחה מוערך מטעם המשטרה, וזאת בשים לב לכך שאותה בדיקה מקיפה ומדוקדקת שנעשתה על ידי אותו רופא שהעיד מטעם התביעה, העלתה באופן חד וברור כי היא לא עברה שום אונס כפי שנטען על ידי מאז ומעולם".

"במקום זאת היא ממציאה חוות דעת של מומחה מטעמה שנערכה באופן רטרואקטיבי זמן רב לאחר האירוע. תמוה למדיי כיצד לא נצפו שום חבלות על גופה של המתלוננת לאחר האירוע ואילו וכיום היא ממציאה תמונות מפוקפקות שמעולם לא הוצגו בשום מקום, מה שמוכיח ששוב לטענת מרשיי מדובר בנאשמת שלא מהססת מלהוליך בכחש את בית המשפט בקפריסין אך סבורני שאופן ההתנהלות הנ"ל רק יוביל להחמרה בעונש שיושת על הנאשמת שמסרבת לקחת אחריות על מעשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully