וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי שנסחף בשיטפון מובא למנוחות: "היה חיית טבע, כולו אהבה ונתינה"

6.1.2020 / 13:53

אגבאריה, תושב ערערה שעבד עם בנו וגיסו להקמת מאגר מים חדש באזור גבעת ניל"י, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. "הם ראו שהגשם מתחזק, אבל כבר היה מאוחר מדי", סיפר גיסו. אלמנתו של ערן הרנשטט, שנסחף בשיטפון בבנימינה, ספדה: "ב-15 שנים איתו קיבלתי את כל יופי הארץ"

עריכה: שאול אדם

עלי אגבאריה, שנהרג לאחר שנסחף אתמול בשיטפון באזור גבעת ניל"י שבצפון הארץ, מובא למנוחות היום (שני) בכפר מגוריו ערערה. אגבאריה בן ה-44 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, בהם ארבעה בנים ושתי בנות. גופתו נמצאה הבוקר בתום חיפושים של שעות, לאחר שבנו הצליח להיחלץ מהשיטפון בנחל שלף, אחד מיובליו של נחל דליה, בעת ששהה יחד עמו בשטח שבו הם עובדים.

אגבאריה הוא בן למשפחה בה 14 ילדים. אמו הלכה לעולמה לפני כשנה וחצי, ואביו נפטר עוד בשנות ה-70, כשהיה ילד. עבד עיסא, אחיינו, אומר לוואלה!NEWS: "נזכור אותו במעשים הטובים שלו, בחיוך שלו, ובחום האנושי שלו. הוא היה אדם בלי כעס, שכולו אהבה ונתינה". האחיין סיפר כי רק בשבוע שעבר ביקשה אמו עזרה בהעברה, ועלי מיד נידב את הטנדר שלו ושלח שניים מבניו שיסייעו לה.

עלי אגבאריה, תושב ערערה שנעדר בעקבות השיטפון, 6 ינואר 2020. צילום מסך
"נזכור אותו במעשים הטובים שלו, בחיוך שלו, ובחום האנושי שלו". אגבאריה/צילום מסך

על נסיבות האסון סיפר כי עלי, גיסו ואחד מבניו היו בשטח במסגרת עבודת הקמה של מאגר מים חדש. "הוא עשה שם עבודות טיח. הם ראו שהגשם מתחזק ושכדאי שייצאו משם, אבל זה כבר היה מאוחר מדי", סיפר. "הבן שלו התקשר אלי וסיפר לי שהוא והגיס נחלצו מהטנדר ושעלי נסחף איתו. לצערי הבוקר קיבלנו את הבשורה הקשה".

עבד הוסיף כי "דווקא מדובר במי שהכיר את השטח ואהב את השטח. הוא גם אהב מאד טיולים בטבע ואפילו הבית שלו בכפר נמצא על גבעה, במקום שהוא מוקף בטבע. הוא היה 'חיית טבע' כזה. עבדתי איתו שנים ארוכות בשיפוצים, למדתי להכיר אותו כדוד יקר. היה אדם פשוט. שמר את הדת. היה צם ברמדאן, התפלל. אללה ירחמו".

ערן נהרג בשיטפון: "אהב את המים שלקחו אותו בסוף"

אתמול טבע למוות ערן הרנשטט, תושב בנימינה בן 72, לאחר שנסחף בשיטפון ביישוב. תחילה דווח כי הוא נלכד ברכבו, אולם לאחר מכן הוא חולץ ללא רוח חיים וצוותי רפואה קבעו את מותו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים. אלמנתו חיה ויצמן תיארה אותו כ"איש ישר דרך שאין כזה, חכם שאין כזה, טוב לב שאין כזה". ויצמן, שהייתה בת זוגו ב-15 השנים האחרונות, אמרה כי ערן היה משכיל, אוהב ורחב אופקים. "אני קיבלתי ממנו ב-15 השנים שאני איתו את כל יופי הארץ", הוסיפה.

"למדתי להכיר את הפרחים והעצים והענפים ואת המים שלקחו אותו בסוף", אמרה ויצמן. "הוא לא ויתר על הנופים בשום צורה בארץ ובחו"ל. איש שירה עברית, אוהב ילדים, אוהב בני אדם. הילדים שלי היו ילדיו, אבא למופת. ואיזו אבודה זאת שהאדם הזה לא צריך להיות פה היום. ממה? מזה שירד גשם".

ערן הרנשטט, בן 72 תושב בנימינה שנמצא ללא רוח חיים ברכבו בשל ההצפות. 5 בינואר 2020. באדיבות המשפחה
"הוא אהב את הנחל ברמה שאי אפשר לתאר". ערן הרנשטט/באדיבות המשפחה

אותו הנחל שבו נסחף למוות היה אהוב עליו במיוחד. "הוא אהב את הנחל ברמה שאי אפשר לתאר", סיפרה ויצמן. "כל מי שהגיע לכאן, הוא ישב ודיבר איתו על הנחל. 'תראו כמה הנחל קרוב ותראו כמה הוא יפה, ותראו את הזרימה של המים'. ביום שבת הוא עוד ככה ניסה להניע אותי: חיה, בואי ניקח מטריה, יש גשם אבל לא נורא, נלך לטייל בגשם ונראה פטריות".

לדבריה, היא גילתה על מותו כשהוא לא ענה לה לטלפון כשהתקשרה אליו כדי שידליק לה את הדוד. "אמרתי שיכול להיות שהוא עסוק. עוד חמש דקות ניסיתי שוב, הוא לא ענה. ואז הייתה לי הרגשה לא טובה. המשכתי את הדרך, המשכתי להתקשר שוב ושוב, והוא שוב לא ענה. הגעתי לפה, באמצע הרחוב עמדו הרבה אנשים, והסתכלתי מסביב".

פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
"התפללתי שלא אזהה, אבל זה הוא". חילוץ הרכב עמו נסחף הרנשטט, אתמול/דוברות משטרת ישראל

ויצמן שאלה את שכניה "איפה ערן?", אך הם השיבו לה שהם אינם יודעים היכן הוא והמכונית שלו. היא התקשרה למשטרה ואחרי כחמש דקות אחד מהשכנים הוביל אותה לרכב שנמצא בשטח - שם היא זיהתה אותו. "אני זיהיתי אותו איפה שהאוטו נמצא. והתפללתי שלא אזהה אותו, אבל זה הוא. וכשלא נתנו לי להתקרב, אני לא ילדה קטנה. הבנתי שלא רוצים שאני אראה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום כי הוא "מזועזע ממותם הטרגי" של הרנשטט ואגבאריה, ומבקש להשתתף בצער המשפחות. "אני קורא לאזרחי ישראל לשמור על ערנות ולנקוט במשנה זהירות. אני מבקש לחזק את כוחות החילוץ והמתנדבים על פעולות האיתור", אמר נתניהו.

בת זוגו של ערן סופדת לו:

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully