וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הסריקות: הנעדר שנסחף בשיטפון בצפון אותר ללא רוח חיים

6.1.2020 / 10:35

תושב ערערה, עלי אגבאריה בן ה-44, אותר בתום הסריקות שהתקיימו בעקבותיו על ידי כוחות משטרה ומתנדבים, לאחר שנסחף בשיטפון באזור גבעת ניל"י. בנו, שנלכד יחד איתו באחד מיובליו של נחל דליה, הצליח להיחלץ

דוברות משטרה, כבאות והצלה

כוחות המשטרה איתרו היום (שני) ללא רוח חיים את הנעדר שנסחף אתמול בשיטפון באזור גבעת ניל"י שבצפון הארץ. מותו של הגבר, עלי אגבאריה, בן 44 ותושב ערערה, נקבע בזירה.

"מיד כשהתקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א על איתור הרכב במים והגבר שלכוד מחוסר הכרה בסמוך אליו הוזנק צוות אמבולנס למקום האירוע אבל עקב תוואי השטח לא הייתה גישה לנחל עצמו", סיפרה פרמדיקית מד"א מאי דיין. "לאחר פעולות החילוץ הגבר שהיה מחוסר הכרה הוצא מהנחל והובא ברכב לחבירה איתנו סמוך לרמת מנשה. הוא היה מחוסר הכרה וללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בניידת לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

תחילה, זהותו של הנעדר לא הייתה ברורה, אולם בהמשך נמסר מהמשטרה כי "בתום סריקות שהחלו אתמול לאיתור תושב ערערה שנסחף בנחל שלף סמוך לגבעת ניל"י , נטלו חלק כוחות רבים של משטרה, כב"ה, יחידת אווירית ויחידות החילוץ של משטרת ישראל, כאשר לצערנו אותר הבוקר הנעדר עלי אגבריה כשהוא ללא רוח חיים. בתום הליך זיהוי נמסרה ההודעה המרה למשפחתו".

עלי אגבאריה, תושב ערערה שנעדר בעקבות השיטפון, 6 ינואר 2020. צילום מסך
נסחף בשיטפון באזור גבעת ניל"י. עלי אגבאריה/צילום מסך

החיפושים אחרי אגבאריה הופסקו בשעות הלילה, זאת מאחר שדרכי הגישה למקום בו נסחף היו משובשות. הכוחות הוזעקו למקום כבר בשעות אחר הצהריים בעקבות דיווח על אב ובנו שנלכדו ועלו על גג מכוניתם בנחל שלף, אחד מיובליו של נחל דליה, כדי להזעיק עזרה. בנו של אגבאריה הצליח להיחלץ מהנחל ואילו הוא עצמו נסחף ככל הנראה בשיטפונות אל הוואדי הסמוך.

אתמול טבע למוות ערן הרנשטט, תושב בנימינה בן 72, לאחר שנסחף בשיטפון ביישוב. תחילה דווח כי הוא נלכד ברכבו, אולם לאחר מכן הוא חולץ ללא רוח חיים וצוותי רפואה קבעו את מותו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים. "את השטח הוא הכיר ככף ידו, הוא התגורר כאן אולי 40 שנה ולכן תמוה שהוא לא שם לב כשהוא נכנס לוואדי", סיפר רון לוואלה! NEWS, חברו ושכנו של הרנשטט. "מצד שני, מדובר בסך הכול באיזה שלושה-ארבעה מטרים אולי פחות, ובחושך כנראה לא ראה".

עוד בוואלה!

ערן טבע למוות בשיטפון בבנימינה: "תכנן לבקר את נכדיו בארה"ב"

לכתבה המלאה
ערן הרנשטט, בן 72 תושב בנימינה שנמצא ללא רוח חיים ברכבו בשל ההצפות. 5 בינואר 2020. באדיבות המשפחה
נסחף עם מכוניתו וטבע למוות. ערן הרנשטט/באדיבות המשפחה

בתוך כך, המשטרה מסרה כי כוחות הכיבוי, בגיבוי של יחידת הצוללנים להב"ה, חילצו אתמול לאורך היום כ-60 אנשים מבתים ורכבים באזור צפון השרון. "כוחות היחידה לחילוצים מיוחדים פעלו במתארים השונים עם הציוד הייעודי בצורה יוצאת דופן תוך סיכון חייהם ומחר בשעה 6:00 ייצברו הכוחות בגבעת עדה, יעברו תדריך וחלוקת משימות ובאור ראשון ייצאו הצוותים לחיפושים נרחבים אחר הנעדר בסיוע מסוק משטרה", נמסר בהודעת המשטרה.

במקביל, באזורים רבים בצפון נרשמו שיבושי תנועה בעקבות הגשמים העזים. בנהריה עלה נחל הגעתון על גדותיו, בעוד שכביש 4 הוצף בקטע המוביל לעיר - מה שגרם לעומסים כבדים. בשעות הלילה המאוחרות נפתחו הצירים המרכזיים והתנועה שבה לסדרה.

נחל ניל"י אותרה גופת גבר. עיבוד תמונה
נחל ניל"י, היום/עיבוד תמונה

הבוקר, לאחר הנזקים הכבדים, נראה כי הגשם פסק והוא ישוב לאזור רק בהמשך השבוע. במהלך היום יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עליה בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות לעונה. רוחות ערות ינשבו לאורך מישור החוף. מגמה זו תימשך אל תוך הלילה, ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית. במישור החוף ינשבו רוחות ערות.

גם מחר צפוי להיות מעונן חלקית, אולם בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי וינשבו רוחות חזקות ברוב אזורי הארץ. בדרום ובמרכז יהיה אביך, הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל. החל מיום רביעי ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים וברד בצפון הארץ. במהלך היום הגשמים יתפשטו בהדרגה למרכז הארץ. ינשבו רוחות חזקות. אביך בדרום הארץ. בחרמון ירד שלג. ירידה נוספת בטמפרטורות, קר מהרגיל. במישור החוף קיים חשש להצפות.

(עדכון ראשון: 6:44)

פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
חילוץ הרכב עמו נסחף הרנשטט בבנימינה, אתמול/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully