וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן טבע למוות בשיטפון בבנימינה: "תכנן לבקר את נכדיו בארה"ב"

6.1.2020 / 1:00

שכניו של ערן הרנשטט בן ה-72 שנסחף עם רכבו סיפרו כי היה איש נעים הליכות, שאהב את הטבע. במקביל, החיפושים אחר תושב ערערה שנעדר בשיטפון סמוך לגבעת ניל"י יתחדשו בבוקר. מזג האוויר הסוער הציף את נהריה, כבישים בעיר נחסמו ונפתחו תוך זמן קצר

דוברות משטרה, כבאות והצלה

מזג אוויר סוער - כל העדכונים

  • בבנימינה מתקשים לעכל את מותו של ערן הרנשטט בן ה-72 בשיטפון
  • חברו סיפר: "היה איש נעים הליכות שרק דברים טובים אפשר לומר עליו"
  • החיפושים אחר תושב ערערה שנסחף ליד גבעת ניל"י יתחדשו בבוקר

במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה מתקשים לעכל הערב (ראשון) את מותו של ערן הרנשטט, שנהרג לאחר שנלכד ברכבו בשיטפון סמוך לביתו. הרנשטט, בן 72, הותיר אחריו שלושה ילדים. "את השטח הוא הכיר ככף ידו, הוא התגורר כאן אולי 40 שנה ולכן תמוה שהוא לא שם לב כשהוא נכנס לוואדי", סיפר רון לוואלה! NEWS, חברו ושכנו של הרנשטט. "מצד שני, מדובר בסך הכול באיזה שלושה-ארבעה מטרים אולי פחות, ובחושך כנראה לא ראה".

רון סיפר כי הרנשטט היה אמור לטוס בקרוב לבקר את נכדיו בארצות הברית. "הוא סידר את זה ככה שכל כמה חודשים הוא היה נוסע להיות איתם", אמר רון. הוא תיאר את חברו כ"איש נעים הליכות, חברותי, אחד כזה שרק דברים טובים אפשר לומר עליו. היו לו תחומי עניין רבים ובמיוחד הוא אהב טבע וכל מה שקשור לטבע". המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה כינסה דיון חירום לאור התקרית. רחובות האזור עדיין מוצפים והכבישים סגורים.

הרנשטט היה מנהל הייעוץ הטכני של חברת נירלט. מכריו אומרים שהיה בעל מקצוע מעולה שהמשיך לעבוד באופן חלקי ולתרום לחברה מנסיונו ומהידע הנרחב שלו גם לאחר יציאתו לפנסיה. את לימודיו האקדמיים עשה בכלל בלימודי גיאוגרפיה. בין תחביביו הרבים היו רכיבת אופניים, גידול תוכים, וטיולים בארץ ובחו"ל. הוא היה צייד חובב. בעברו עבד בשירות המדינה, ועשה שליחות של מספר שנים באיטליה.

ערן הרנשטט, בן 72 תושב בנימינה שנמצא ללא רוח חיים ברכבו בשל ההצפות. 5 בינואר 2020. באדיבות המשפחה
"אהב את הטבע וכל מה שקשור בטבע". הרנשטט/באדיבות המשפחה

ידידתו של הרנשטט שחזרה כי לא ענה לטלפון והגיעה למקום. היא הזעיקה משטרה ואז החלו החיפושים. "הוא היה בזכרון יעקב, שמע על השיטפון וחזר הביתה לבנימינה לרחוב הגיא בו הוא מתגורר, אולי הסתקרן", סיפרו שכניו. "אז הוא חזר ברוורס, ונתקע ברחוב המוצף, הנחל סחף אותו והוא טבע". מכוניתו אותרה תוך זמן קצר, אך חולצה כעבור שעה ארוכה בשל הקושי להוציא אותה מהמים הגבוהים. הגבר אותר ללא רוח חיים ומותו נקבע במקום.

במקביל, החיפושים אחר עלי אגבאריה, תושב ערערה בן 44 שנעדר בשיטפון באזור גבעת ניל"י, הופסקו והם צפויים להתחדש עם אור ראשון, זאת מאחר ודרכי הגישה למקום בו נסחף משובשות. הכוחות הוזעקו בעקבות דיווח על אב ובנו שנלכדו ועלו על גג מכוניתם בנחל שלף, אחד מיובליו של נחל דליה, כדי להזעיק עזרה. בנו של הנעדר הצליח להיחלץ מהנחל ואילו האב נסחף בשיטפונות אל הוואדי הסמוך.

בתוך כך, המשטרה מסרה הלילה כי משעות הצהריים כוחות הכיבוי, בגיבוי של יחידת הצוללנים להב"ה, חילצו לאורך היום כ-60 אנשים מבתים ורכבים באזור חדרה. "כוחות היחידה לחילוצים מיוחדים פעלו במתארים השונים עם הציוד הייעודי בצורה יוצאת דופן תוך סיכון חייהם ומחר בשעה 6:00 ייצברו הכוחות בגבעת עדה, יעברו תדריך וחלוקת משימות ובאור ראשון ייצאו הצוותים לחיפושים נרחבים אחר הנעדר בסיוע מסוק משטרה", נמסר בהודעת המשטרה.

עוד בוואלה!

נשבר השיא: עוצמות הגשם בדרום ת"א - הגבוהות ביותר שנמדדו

לכתבה המלאה
פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
"בחושך כנראה לא ראה". החילוץ בבנימינה, הערב/דוברות משטרת ישראל

בעקבות הגשמים העזים בצפון, נחל הגעתון עלה על גדותיו וגרם להצפות ושיבושים קשים בנהריה. הצומת הראשי בעיר חסום מכל הכיוונים וכן התנועה בשדרות הגעתון ובקטע הכביש שבין תחנת המשטרה לכיוון בית החולים. הגישה לעיר נחסמה מכיוון צומת שומרת ובשלב זה ניתן להיכנס לעיר רק מחלקה הצפוני בצומת בצת. כעבור זמן קצר נפתחו כל הכבישים בעיר.

בנוסף לכך, בשל ההצפות, תחנת הרכבת בנהריה נסגרה זמנית. מרכבת ישראל נמסר כי רכבות בקו נהריה-תל אביב-נתב"ג (כולל רכבות הלילה) יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת עכו.

עלי אגבאריה, תושב ערערה שנעדר בעקבות השיטפון, 6 ינואר 2020. צילום מסך
נעדר באזור גבעת ניל"י, אגבאריה/צילום מסך

התחזית: הגשם יימשך גם הלילה

גשם יוסיף לרדת בצפון הארץ גם הלילה, וייחלש בהדרגה. מזג האוויר מחר צפוי להיות מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה בטמפרטורות והם יחזרו להיות רגילות לעונה.

גם זאת, ביום שלישי ישוב הגשם לצפון הארץ וייעשה קר מהרגיל. הממטרים יתפשטו למרכז הארץ ביום רביעי ובחרמון צפוי לרדת שלג. במישור החוף קיים חשש להצפות ובנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות.

(עדכון ראשון: 5.1.20, 22:30)

הצפות בנהריה 5 בינואר 2019. TPS, אתר רשמי
עיר במצור. הצפות בנהריה, הערב/אתר רשמי, TPS

צפו במכ"ם הגשם

פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
החילוץ בבנימינה, הערב/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה
הצפות בנהריה 5 בינואר 2019. TPS, אתר רשמי
הצפות בנהריה, הערב/אתר רשמי, TPS
נחל געתון בנהריה, 26 בדצמבר 2019. אדריאן הרבשטיין
נחל הגעתון בנהריה, היום/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully