וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבניין בו טבעו למוות במעלית מאשימים את כוחות ההצלה: "לא היה מצב שמישהו יצא חי"

בעל הבניין בשכונת התקווה האשים את העירייה והמשטרה במותם של הגבר והאישה בשנות ה-30 לחייהם שנספו. "התקשרנו למשטרה ולכיבוי אש, דחפתי אותם, הם לא היו ערוכים לזה. לא ניקזו את הביוב כמו שצריך", סיפר. בקריית ביאליק גבר כבן 70 התחשמל למוות מתנור חימום

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

אלפרד ג'דיד, בעל הבניין בשכונת התקווה בתל אביב האשים הערב (שבת) את העירייה והמשטרה במותם של גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם שטבעו במעלית. "כל הניקוזים היו סתומים, המים עלו על שני מטר וחצי. לא הצלחנו להציל את האנשים", שחזר. "ניסינו לפתוח עם לומים, אבל המים נכנסו פנימה והייתה הצפה. לא היה מצב שבן אדם יצא חי".

לדברי ג'דיד, "התקשרנו למשטרה ולכיבוי אש, דחפתי אותם, הם לא היו ערוכים לזה. באו אנשי המעליות וניסו לפתוח את המעלית, אבל לא ניקזו פה את הביוב כמו שצריך. המשטרה לא באה רק אחרי שעה".

מפרטים ראשוניים עולה כי המעלית נלכדה בבניין מתחת לקרקע, וכדי לחלץ את הלכודים ביצעו כוחות החילוץ פעולות לניסור גג המעלית. בו זמנית פעלו זוג צוללנים מיחידת להבה במתאר צלילה לפתיחת דלת המעלית שנפתחה באמצעות מפתח מעליות. הגבר חולץ והועבר לבית החולים שיבא תל השומר, שם נקבע מותו. בהמשך אותרה האישה והועברה תוך פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בעיר - שם נקבע גם מותה.

אלפרד ג'דיד, הבעלים של הבניין ברחוב נדב בתל אביב בו הוצפה מעלית וטבעו בה למוות שני בני אדם. 4 בינואר 2020. דנה ירקצי, באדיבות המצולמים
"המשטרה באה רק אחרי שעה". אלפרד ג'דיד בעל הבניין בשכונת התקווה, היום/באדיבות המצולמים, דנה ירקצי

עוד הוסיף בעל הבניין כי הדיירים התקשרו אליו כ-20 דקות לאחר שהשניים נלכדו במעלית. "ניסינו לפתוח את הדלתות ולא הצלחנו", סיפר, "עד שהמכבי אש באו זה לקח שעה וחצי. ראיתי את המים מוצפים עד למעלה והתחלתי להשתולל ולקרוא למכבי האש וההצלה בשביל להוציא את האנשים האלה מהמעלית. הייתה פה הצפה, כל המכוניות פה הוצפו וכל הבניינים הוצפו".

ביתה של צגה הגוס, שגרה בשכנות לבניין, וביתה הוצף אף הוא. "הצלתי את הילדים, אין לי אפילו בקבוק של הילד. יצאתי עם הפיג'מה", אמרה. הגוס הפנתה אצבע מאשימה כלפי הרשויות: "התקשרתי למשטרה ולכבאים והם לא ענו. באו אחרי שעתיים. עיריית תל אביב והמשטרה לא באו בזמן להציל אותנו. עכשיו אסור לי להיכנס הביתה".

צגה הגוס, שכנה המתגוררת ממול לבניין שמעליתו הוצפה בתל אביב, וביתה הוצף כולו. 4 בינואר 2020.. דנה ירקצי, באדיבות המצולמים
"אסור לי להיכנס הביתה". צגה הגוס המתגוררת ממול לבניין וביתה הוצף, היום/באדיבות המצולמים, דנה ירקצי

אחד השכנים בבניין שחזר כי "התקשר אלינו אחד השכנים, אמר לנו תוציאו את הרכב מהחניון, החניון מוצף. אחד מהשכנים שוב פעם בא ואמר שמישהו דופק מתוך המעלית. יצאנו החוצה ושמענו מישהו דופק על המעלית, התקשרנו למשטרה, אף אחד לא בא". לדברי השכן, המשטרה הגיעה למקום רק כעבור חצי שעה. "צעקנו מהמרפסת לעובד עירייה ורק אחרי חצי שעה באה משטרה לפה להתחיל לחלץ".

מאוחר יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על האסון ואמר כי הוא מזועזע ממותם הטרגי של שני תושבי תל אביב. "שוחחתי עם שר לביטחון פנים, שר התחבורה, מ"מ המפכ"ל ונציב כבאות והצלה כדי לברר כיצד קרה הדבר ואיך ניתן למנוע אסונות כאלה בעתיד", אמר נתניהו.

"אם לא יצילו אותי אני טובע"

ההצפות גרמו לנזקי מים במבנים בתל אביב ובאזור גוש דן ככלל. גבר המתגורר ברחוב אלנבי בתל אביב הזעיק את כוחות המשטרה בעקבות הצפה בדירתו. "אני גר בדירת מרתף, המים הגיעו עד הפופיק ואני לא יכול לפתוח את הדלת כי הם עברו את המנעול של הדלת", אמר בשיחה למוקד 100. "אם לא יביאו להציל אותי אני טובע. אי אפשר לצאת מהדירה כי היא מסורגת כולה, היא כולה סורגים".

"אני לבד פה", המשיך. "המים עברו את הברכיים, כל הבית צף, עשר דקות-רבע שעה אני פשוט אטבע פה". השוטרת ביקשה מהמתלונן לעמוד בנקודה גבוהה בדירה והזעיקה ניידת למקום.

לכודים בהצפה בתל אביב. דוברות כב"ה
חילוץ הטובעים מהמעלית, היום/דוברות כב"ה

הסופה ממשיכה לגבות קורבנות

בקריית ביאליק, גבר בן 78 התחשמל היום למוות מתנור חשמל בביתו. חובשת איחוד הצלה, חגית שגיא סיפרה כי "ביצענו פעולות החייאה על הגבר שסבל מכוויות בפלג גופו העליון ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות מתנור. למרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה נקבע מותו".

(עדכון ראשון: 18:43)

שאיבת מים מהכניסה לחניון ברחוב נדב בתל אביב. 4 בינואר 2020.. דנה ירקצי, באדיבות המצולמים
כוחות הצלה שואבים מים מהבניין, היום/באדיבות המצולמים, דנה ירקצי
גבר בן 35 נהרג במעלית בבניין מגורים ברחוב נדב בתל אביב שהוצפה במים. 4 בינואר 2020. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
פינוי הגבר לבית החולים, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully