וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר סוער: בן 71 נהרג בשיטפון בבנימינה, חיפושים אחר נעדר נוסף ביישוב סמוך

גופת הגבר נמצאה לאחר שנלכד ברכבו בהצפה ברחוב הגיא במועצה. במקביל, כוחות גדולים משתתפים בחיפושים אחר תושב ערערה בשנות ה-40 לחייו שנסחף בשיטפון בסמוך לגבעת עדה. נחל הגעתון עלה על גדותיו ברחובה הראשי של נהריה וגרם לשיבושי תנועה כבדים בעיר

דוברות משטרה, כבאות והצלה

מזג אוויר סוער - כל העדכונים

  • גבר בן 71 מת לאחר שנלכד ברכבו בהצפה בבנימינה
  • סריקות אחר גבר בן 44 שנסחף בשיטפון ליד גבעת עדה
  • נחל הגעתון בנהריה עלה על גדותיו; שיבושי תנועה בעיר
  • כבישים באזור זכרון יעקב נחסמו לתנועה בשל הצפות

גבר בן 71 מת הערב (ראשון) לאחר שחולץ מרכבו שנסחף ברחוב הגיא בבנימינה. כוחות כיבוי והצלה הגיעו למקום וחילצו את הגבר, תושב המועצה המקומית. צוותי רפואה קבעו את מותו. המשטרה פתחה בחקירה.

במקביל, כוחות גדולים סורקים אחר תושב ערערה בשנות ה-40 לחייו שככל הנראה נסחף בשיטפון בסמוך לגבעת עדה. הכוחות הוזעקו בעקבות דיווח על אב ובנו שנלכדו ועלו על גג רכב על מנת להזעיק עזרה. לפי הדיווח, הבן, צעיר בן 27, הצליח להיחלץ מהנחל ואילו האב נסחף בשיטפונות אל הוואדי הסמוך, ונותק עמו קשר עין.

כוחות משטרה גדולים, בסיוע יחידות החילוץ של משטרת ישראל ולוחמי כבאות והצלה סורקים את תא השטח ובמקום נפתח חפ"ק באזור הנחל לשם קליטות הכוחות, תדרוכם והצבתם לפי גזרות, בסיוע מסוק משטרתי ואמצעים טכנולוגיים נוספים. בתום הערכת מצב סיכמו במשטרה כי הלילה יימשכו סריקות רק במקומות שניתן לחפש על ידי צוותים מיוחדים תוך הגברת התאורה במקום ושימור התנאים, ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים על פי גזרות, בהתאם ליתרון היחסי של כל יחידה ויחידה, לרבות בתוך הנחל.

פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
חילוץ רכבו של תושב בנימינה שאותר ללא רוח חיים, הערב/דוברות משטרת ישראל

שכניו של ההרוג הזדעזעו לשמוע על מותו. "למה הוא יצא מהבית?", שאלו. "הוא היה בזכרון יעקב, שמע על השיטפון וחזר הביתה לבנימינה לרחוב הגיא בו הוא מתגורר, אולי הסתקרן. אז הוא חזר ברוורס, ונתקע ברחוב המוצף, הנחל סחף אותו והוא טבע". לדבריהם, עבודות החילוץ המורכב נמשכו שעה ארוכה.

משלא ענה לטלפון, ידידתו הגיע למקום. "הוא תמיד עונה", סיפרה בדאגה לשכנים ברחוב הסמוך. היא הזעיקה משטרה ואז החלו החיפושים. מכוניתו אותרה תוך זמן קצר, הבעיה הייתה להוציא אותו מהמים הגבוהים. מחר היה אמור לטוס לארצות הברית לחודש חופשה עם ילדיו".

צפו במכ"ם הגשם

בנהריה, נחל הגעתון עלה על גדותיו ברחוב הראשי וגרם לשיבושי תנועה כבדים בעיר. שדרות הגעתון נחסמו לתנועה מכביש 4 מערבה וכן קטעים ברחובות הרצל, ההגנה, ויצמן, קפלן, סוקולוב, ז'בוטינסקי ושפרינצק. העירייה מסרה כי התושבים מתבקשים להימנע מיציאה מהבתים והגעה אל האזורים בהם ישנה עלייה במפלס המים.

צירי תנועה נוספים באזור נחסמו לתנועה בעקבות ההצפות, בהם מחלף זכרון יעקב, מחלף פרדיס ורחובות במושב עמיקם לאורך נחל תנינים.

הצפות בנהריה 5 בינואר 2019. TPS, אתר רשמי
הגעתון עלה על גדותיו. נהריה, הערב/אתר רשמי, TPS

מוקדם יותר הוזעקו כוחות חילוץ לכמה אירועים נוספים. באזור שפייה עמדו אב ושני בניו על גג הרכב, שהחל להיסחף. הילדים קפצו לגדת הנחל והאב נסחף ואותר לאחר חיפושים. בנוסף לכך, שלושה צוותים חילצו חמישה עובדים ממבנה של יקב בכרם מהר"ל. העובדים נלכדו בקומה השנייה של המבנה, וחולצו לאחר פעולות מורכבות של הצוותים. באירוע נוסף, חולצה לכודה ממבנה יביל המשמש כמשרד באום אל פאחם, כוחות החילוץ השתמשו בסולם כדי ליצור גשר לגג רכב הכיבוי, וכך חילצו את הלכודה.

בנוסף לאירועים אלו, הוזנקו שישה צוותי כיבוי ושני צוותי חילוץ מתחנת חיפה לחילוץ שני לכודים מרכבם שנתקע בהצפת נחל הקישון בשכונת קרית חרושת בקריית טבעון בכביש 75. הלכודים אותרו ברכב לצד הכביש, וחולצו על ידי הצוותים. בנוסף לכך, נחל דליה פרץ לכביש החוף וכתוצאה מכך נחסם הכביש לשני הכיוונים ובמקום הצטברו עומסי תנועה קשים. כביש 652 נסגר אף הוא לתנועה ממבצר שוני לכיוון בנימינה לשני הכיוונים, בעקבות הצפות. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות.

(עדכון ראשון: 18:53)

פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ אדם שנסחף עם רכבו שיטפון באזור בנימינה 5 בינואר 2019. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
החילוץ בבנימינה, הערב/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה
פעילות כוחות כיבוי והצלה באירוע חילוץ ממים בבלפוריה 5 בינואר 2019. דוברות כבאות והצלה, עיבוד תמונה
חילוץ רכב בבלפוריה שבעמק יזרעאל, הערב/עיבוד תמונה, דוברות כבאות והצלה
הצפות בנהריה 5 בינואר 2019. TPS, אתר רשמי
הצפות בנהריה, הערב/אתר רשמי, TPS
רכב שנסחף בעקבות השטפונות בין רמות מנשה לדליה. מועצה איזורית מגידו, אתר רשמי
רכב שנסחף בעקבות השטפונות בין רמות מנשה לדליה/אתר רשמי, מועצה איזורית מגידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully