וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטביעה במעלית: המשטרה תמנה מומחים לבדיקת נסיבות האסון

6.1.2020 / 13:01

המשטרה תמנה מומחים מהתחום הטכני שיבדקו את העמידה בתקנים, על מנת לברר את נסיבות טביעתם למוות של שני צעירים במעלית בחניון התת-קרקעי בתל אביב. הבדיקה מתנהלת על רקע טענות משפחות הנספים כלפי הרשויות. בכבאות והצלה חוקרים את פעולות החילוץ

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

המשטרה תמנה היום (שני) מומחים לבדיקת נסיבות האסון בתל אביב, שבו שני צעירים טבעו למוות לאחר שנתקעו במעלית בחניון בשכונת התקווה. לבקשת ראש צוות החקירה, המומחים מהתחום הטכני יסייעו בבדיקת העמידה בתקני הבנייה השונים של המעלית, במסגרת חקירה המתנהלת על ידי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב, ובליווי הפרקליטות.

הנספים, בני הזוג דין שושני וסתיו הררי בני ה-25, הובאו אתמול למנוחות בבית העלמין ירקונים שבפתח תקווה לאחר שחולצו ללא רוח חיים מהמעלית, שנלכדה מתחת לפני הקרקע. בעלי הבניין האשים את העירייה שלא ניקזה את הביוב והביאה להצפה גדולה בשכונה שנסחפה גם לחניון.

צוות החקירה של המשטרה הגיע היום לביתם של הורי שני הנספים כדי להביע תנחומים בפני המשפחות ולומר כי יעשו הכל בשביל להגיע לחקר האמת בנוגע לאסון המעלית.

דין שושני וסתיו הררי הצעירים שטבעו למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
טבעו למוות במעלית שנתקעה בחניון התת-קרקעי. דין וסתיו/באדיבות המשפחה

בדיקת המשטרה מגיעה על רקע הביקורת שהופנתה כלפי המשטרה, כמו גם כלפי עיריית תל אביב-יפו וכוחות ההצלה. אתמול, משפחות ההרוגים הפנו כלפיהם טענות: "איך זה יכול להיות שאף אחד לא ניגש עדיין לדבר עם המשפחה? אף נציג רשמי - אף אחד מהעירייה או מהמשטרה, לספר לנו מה קרה".

במשפחה הוסיפו כי "התשתיות בשכונה לא מטופלות כבר שנים - חוסר אכפתיות של העירייה מהתושבים של השכונה הזאת. זאת הזנחה פושעת. איך קורה שלקח לכוחות ההצלה כל כך הרבה זמן? איך בניין חדש כזה קיבל אישורים בכלל?".

אתמול, נציב כבאות והצלה טפסר דדי שמחי מינה צוות מקצועי בכיר כדי לתחקיר את חילוץ הנספים באסון, דין שושני וסתיו הררי. הצוות בראשותו של סגן מפקד מחוז דרום, תת-טפסר ציון שנקור, יבחן בין היתר את אופן פעולת מוקד החירום ושיגור הכוחות, תנועת הכוחות ליעד ואופן פעולת צוותי הכיבוי והחילוץ באירוע.

טביעה במעלית בתל אביב. דוברות כב"ה
המומחים יבדקו את העמידה בתקני הבנייה. כוחות החילוץ בזירה, לפני יומיים/דוברות כב"ה

תחקיר פנימי של מערך הכבאות וההצלה חשף את העומסים במוקדי החירום ואת זמן ההמתנה הארוך עד להגעת כוחות החילוץ. מתחקיר פרטי האירוע מציג כי מהשעה 12:00 עד 13:30 התקבלו במוקד 2,735 שיחות, כשהמוקדנים הצליחו לטפל רק ב-200 מהן.

הדיירים הציגו את פירוט השיחות שלהם למוקדי החירום, שבהן הם ניסו להתריע בפני כוחות ההצלה השונים על המקרה - ללא מענה. השיחות החלו כבר ב-12:23, כך שכוחות החירום הגיעו רק אחרי 50 דקות - כשטיפלו בכלל בשריפה אחרת באותו הרחוב, ולכן הדיירים נאלצו ללכת ולהזעיק אותם פיזית. אחת מהשיחות למוקד החירום אף הוגדרה כ"אירוע שנפתח בשוגג". בנוסף לכך, חלפו 38 דקות מהגעת צוות שטיפל בשריפה בבניין ממול ועד שכוחות להבה של מערך הכבאות הגיעו כדי לחלץ את בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully