וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכדו במעלית - וטבעו למוות: דין וסתיו נספו באסון בתל אביב

5.1.2020 / 11:14

בני הזוג דין שושני וסתיו הררי נתקעו במעלית שהוצפה בחניון בשכונת התקווה וטבעו למוות. השכנים טוענים שצלצלו עשרות פעמים למוקדי החירום. משפחות ההרוגים זועמות: "איך לקח לכוחות ההצלה כל כך הרבה זמן?". אביו של דין: "קיבלנו את דין ל-25 שנים ועכשיו החזרנו אותו"

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

ההרוגים באסון המעלית בשכונת התקווה בתל אביב הם דין שושני וסתיו הררי, בני 25. אתמול (שבת) השניים נתקעו במעלית, לאחר שזו שנלכדה בחניון הבניין שמתחת לפני הקרקע, וטבעו למוות. שושני הוא אחד הבעלים של מסעדת מנצ'וק בשכונת ביצרון, והררי שנהרגה יחד איתו היא בת זוגו.

השניים חולצו על ידי כוחות החילוץ שנאלצו לנסר את גג המעלית. בו זמנית פעלו זוג צוללנים מיחידת להבה במתאר צלילה לפתיחת דלת המעלית שנפתחה באמצעות מפתח מעליות. שושני חולץ והועבר לבית החולים שיבא תל השומר, שם נקבע מותו. בהמשך אותרה הררי והועברה תוך פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בעיר - שם נקבע גם מותה. לאחר מותם, המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האסון.

דיו שושני, הצעיר שטבע למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
נספה באסון עם בת זוגו. דין שושני/באדיבות המשפחה
סתיו הררי, הצעירה שטבעה למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. צילום מסך
נספתה באסון. סתיו הררי/צילום מסך

ציון, אביו של דין, סיפר על תחושותיו הקשות. "אבות לא קוברים בנים", אמר ציון, שדין היה בנו היחיד. הוא תיאר את בנו כ"מקסים, ילד נהדר, נבון. תמיד הסתכל מעבר. יש בורא לכולם והוא מסדר את הכול והכל ממנו. כל מה שקורה קורה רק לטובה. קיבלנו את דין ל-25 שנה ועכשיו החזרנו אותו. ככה זה".

הוא הוסיף: "תיהנו מהזמן שלכם, תיהנו מהחיים שלכם. זה קשה מאוד, אין מה להגיד יותר.אנחנו לא מחפשים. שבר ענן כזה קורה פעם ב-50 שנה. כולם נכנסו לתהום. המים היו קרים".

על הקשר של דין עם סתיו, סיפר האב כי "הם היו חברים שנים. הם גרו ביחד בבניין הזה. יד הגורל קשה מאוד". בנוגע לטענות נגד הרשויות, האב הוסיף כי "לא המשטרה ולא הכבאות דיברו איתנו. הגיעו נציגים מהרווחה של עיריית תל אביב. זה אבל פרטי, אנחנו מחפשים שלום עם כולם ורק טוב".

עוד בוואלה!

תושבי דרום ת"א זועמים על ההזנחה: "שניים נהרגו בגלל מחדל של העירייה"

לכתבה המלאה
עמית הררי אחיה של סתיו הררי, הצעירה שטבעה למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
"יד הגורל קשה מאוד". סתיו/באדיבות המשפחה

עמית הררי, אחיה של סתיו, ספד לה בפוסט בפייסבוק. "אני לא מאמין שאני מתעורר לבוקר בלעדייך", כתב עמית. "זה לא דבר קל לעיקול פשוט טרגדיה לכל המשפחה. השארת לנו פצע שלא ייסגר לעולם. אני שבור בלעדייך ומתגעגע אלייך. אני רוצה שתנוחי שם למעלה ותשמרי עלינו ועל כל המשפחה".

"את מלאך ואני יודע שאת בגן עדן", הוסיף עמית. "בחיים לא דיימנתי שזה יקרה ועוד לך? לנו? השארת אותנו פה לבד להתמודד עם הכאב. מבטיח לעשות כל מה שאני יכול אבל גם לי קשה. אני חזק בשביל אבא, אמא ואופק ופתאום הלכת והשארת אותי להיות האח הבכור שצריך לדאוג לכולם".

הטענות נגד הרשויות

החניון הוצף בעקבות הסופה החורפית אתמול, שגרמה לנזקים נרחבים בתל אביב בפרט ובגוש דן בכלל. אתמול, מ-12:00 בצהריים עד 13:30 התקבלו במוקד של כבאות והצלה 2,735 שיחות. מתוכם, טופלו 200 מהדיווחים.

במשפחה הפנו טענות נגד העירייה, המשטרה וכוחות ההצלה. "איך זה יכול להיות שאף אחד לא ניגש עדיין לדבר עם המשפחה? אף נציג רשמי - אף אחד מהעירייה או מהמשטרה, לספר לנו מה קרה", אמרו במשפחה.

הם הוסיפו כי "התשתיות בשכונה לא מטופלות כבר שנים - חוסר אכפתיות של העירייה מהתושבים של השכונה הזאת. זאת הזנחה פושעת. איך קורה שלקח לכוחות ההצלה כל כך הרבה זמן? איך בניין חדש כזה קיבל אישורים בכלל?".

לכודים בהצפה בתל אביב. דוברות כב"ה
חילוץ הלכודים במעלית, אתמול/דוברות כב"ה

בעלי הבניין האשים את העירייה שלא ניקזה את הביוב והביאה להצפה גדולה בשכונה שנסחפה גם לחניון. גם הבוקר שכנים התרכזו מחוץ לחניון, והעידו על הרשלנות, לכאורה, של העירייה ומוקדי החירום. בשיחה עם וואלה! NEWS הם העידו כי צלצלו עשרות פעמים למוקדים השונים עד שקיבלו מענה. לדבריהם, כוחות החילוץ כיבו אתמול את החשמל והמים בבניין ומאז המצב נותר דומה. כך, בכמה דירות שוכנים קשישים ללא אמצעי חימום ומים.

אחד השכנים הציג את כמות שיחות הטלפון למוקדי החירום, שעד שלבסוף קיבלו מענה. הבוקר, החניון נותר עם בוץ ופסולת שהצטברו במקום ומכוניות הרוסות שזזו ממקומן, וחלקן אף התהפכו על צדן. בחניון שורר ריח חריף של דלק וחלק מהחלונות נראים מנופצים, כעדות למאמצי כוחות ההצלה שחיפשו אחר לכודים נוספים.

חניון הבניין בשכונת התקווה שהוצף אתמול, בו נהרגו 2 צעירים, 5 בינואר 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה!
החניון אחרי ההצפה, הבוקר/מערכת וואלה!, בועז אפרת
נציג עירייה (מימין) ובעלי הבניין שבו החניון  בהוצף אתמול בשכונת התקווה , בו נהרגו 2 צעירים, 5 בינואר 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה!
נציגי העירייה עם בעלי הבניין, הבוקר/מערכת וואלה!, בועז אפרת
חניון הבניין בשכונת התקווה שהוצף אתמול, בו נהרגו 2 צעירים, 5 בינואר 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה!
החניון אחרי ההצפה, הבוקר/מערכת וואלה!, בועז אפרת

רום וקנין, עובד בחנות סמוכה שהזוג שנהרג קנה בה, זעם הבוקר על העירייה. "ככה נכנסו שני אנשים למעלית ויצאו מתים. ביזיון פשוט ביזיון של העירייה", אמר וקנין, והתייחס למצבה של דרום תל אביב: "בואו תראו מה קרה לחניות, הכל זבל, תראו איך נראית דרום תל אביב, זבל. אני גר בבת ים ותראו איך תל אביב נראית גועל נפש. כואב לי הלב על השניים שמתו פה אתמול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי הוא מזועזע ממותם הטראגי של שני תושבי תל אביב. "שוחחתי עם שר לביטחון פנים, שר התחבורה, מ"מ המפכ"ל ונציב כבאות והצלה כדי לברר כיצד קרה הדבר ואיך ניתן למנוע אסונות כאלה בעתיד", אמר נתניהו.

(עדכון ראשון: 9:42)

דין שושני וסתיו הררי הצעירים שטבעו למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
"הם היו חברים שנים". דין וסתיו/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully