וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון המעלית: צוות מקצועי בכיר מונה לתחקיר חילוץ הלכודים

5.1.2020 / 20:46

נציב הכבאות וההצלה מינה צוות בראשות סגן מפקד מחוז דרום, לבדיקת החילוץ מהמעלית שהוצפה בתל אביב. בין היתר ייבדקו אופן פעולת המוקד ושיגור הכוחות, תנועת הכוחות ליעד ואופן פעולת צוותי הכיבוי והחילוץ באירוע

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי מינה הערב (ראשון) צוות מקצועי בכיר לביצוע תחקיר על חילוץ הלכודים אמש במעלית בשכונת התקווה בתל אביב שבו מצאו את מותם שני צעירים. הצוות בראשותו של תת טפסר ציון שנקור, סגן מפקד מחוז דרום, יבחן היבטים מקצועיים בתפקוד הכוחות והטיפול באירוע.

הצוות צפוי להגיש את מסקנותיו במהלך השבוע הקרוב, כשבין השאר יבדקו: אופן פעולת המוקד ושיגור הכוחות, תנועת הכוחות ליעד ואופן פעולת צוותי הכיבוי והחילוץ באירוע, אופן הפעלת יחידת להבה, הסיבות לפרוץ האירוע, אופן ההתמודדות עם עומס האירועים והקריאות במועד האירוע והפקת לקחים והמלצות בכלל ההיבטים.

החלטתו של שמחי על הקמת הצוות, מגיעה לאחר שתחקיר פנימי של מערך הכבאות וההצלה חשף את העומסים במוקדי החירום ואת זמן ההמתנה הארוך עד להגעת כוחות החילוץ. השכנים בבניין האשימו את העירייה בשל אי-ניקוז הרחובות, וכן את כוחות החילוץ, שהתעכבו עם הגעתם לחניון המוצף בו נגבו חייהם של שני הצעירים דין שושני וסתיו הררי, לאחר שנלכדו במעלית.

חניון הבניין בשכונת התקווה שהוצף אתמול, בו נהרגו 2 צעירים, 4 בינואר 2019. אריסון אנלר, אתר רשמי
זירת האסון בזמן פעולת כוחות הכיבוי, אתמול/אתר רשמי, אריסון אנלר

מתחקיר פרטי האירוע מציג כי מהשעה 12:00 עד 13:30 התקבלו במוקד 2,735 שיחות, כשהמוקדנים הצליחו לטפל רק ב-200 מהן. על פי הכבאות, מדובר באירוע חריג ללא התראה מיוחדת מהשירות המטאורולוגי.

בשעות הבוקר, תוגברו עשרות צוותים ברחבי הארץ שעבדו בו זמנית על עשרות אירועים. חלפו 38 דקות מהגעת צוות שטיפל בשריפה בבניין ממול ועד שכוחות להבה של מערך הכבאות הגיעו כדי לחלץ את בני הזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully