וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: התגובה על חיסול סולימאני - מתקפה על חיפה ועל בסיסים בישראל

ברקע המתיחות הגוברת באזור, שיגר מפקד משמרות המהפכה לשעבר איום לעבר ישראל ואמר כי התגובה תהיה חמורה. במקביל, פומפאו הזהיר כי קיימת "סבירות גבוהה" לכך שאיראן תנסה לפגוע בחיילים אמריקנים במזרח התיכון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחסן רזאי, איים הערב (ראשון) כי התגובה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, תהיה מתקפה על חיפה ובסיסי צבא בישראל. בנאום שנשא רזאי בטהראן הזהיר כי התגובה נגד ארצות הברית תהיה חמורה.

מוקדם יותר, אמר שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי הוא מאמין שקיימת "סבירות גבוהה" לכך שאיראן תנסה לפגוע בחיילים אמריקנים במזרח התיכון. זאת לאחר שהפרלמנט בעיראק הצביע בעד הוצאת הכוחות האמריקניים מהמדינה. החלטת הפרלמנט קוראת לממשלה לפעול לסיום כל "נוכחות זרה" על אדמת עיראק, ולהחזיק במונופול על כלי הנשק הנמצאים בה. לפי ההחלטה, שאינה מחייבת, הממשל יבטיח שכוחות זרים לא משתמשים בשטחה היבשתי, האווירי או הימי של המדינה מכל סיבה שהיא.

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי אמר כי ארצות הברית הודיעה למשטר בבגדאד כי ישראל עומדת מאחורי כמה מהמתקפות על מחסני תחמושת של המיליציות הפרו-איראניות בשנה שעברה.

מפקד משמרות המהפכה לשעבר, הבכיר האירני מוחסן רזאי. AP
איום ישיר על ישראל. רזאי/AP

גם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הבטיח לנקום בעוצמה על חיסולו של מי שהיה אחראי על פעילות משמרות המהפכה מעבר לגבולות המדינה, וכן על מותו של מנהיג המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדס ובכירים נוספים. אולם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר מפני מהלך שכזה. הוא אמר כי וושינגטון סימנה 52 מטרות באיראן שייפגעו בצורה "קשה מאוד" אם איראן תפגע באזרחים אמריקנים או באינטרסים שלה באזור.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, הנשיא פרסם את האזהרות לאחר שהביון האמריקני זיהה אתמול כי יחידות הטילים של איראן נכנסו לכוננות מוגברת. גורמים אחרים אמרו כי לא ברור אם המשטר החליט לפזר את הטילים הבליסטיים - לבו של הממסד הצבאי - מחשש לתקיפה אמריקנית או כדי לשגרם לעבר מטרות באזור כתגובה על חיסול סולימאני. יועץ בכיר של חמינאי אמר ל-CNN כי התגובה האיראנית תהיה פגיעה באתרים צבאיים.

עוד בוואלה!

רבים באיראן זועמים על חיסול סולימאני, אך חוששים ממלחמה עם ארה"ב

לכתבה המלאה
גופתו של קאסם סולימאני מורדת ממטוס בעיר אהוואז, איראן, 5 בינואר 2020. AFP, GettyImages
עצרת אבל לזכרו של סולימאני באהוואז שבאיראן, הערב/GettyImages, AFP

בתגובה לאיומים של ארצות הברית, אמר מפקד הצבא עבד א-רחים מוסוואי כי "אין לה האומץ" כדי לפתוח בעימות צבאי עם איראן. "במקרה של סכסוך, שאני לא מאמין שלהם (האמריקנים) יש אומץ לפתוח בו, יהיה ברור לאן שייכים המספרים חמש ושתיים", אמר ביחס למספר שנקב טראמפ. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי האיום של טראמפ לתקוף אתרי תרבות איראניים, הוא "פשע מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully