וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת

4.1.2020 / 20:22

פחות משבועיים לפני סגירת הרשימות בבחירת לכנסת ה-23 הזהיר רה"מ כי ללא איחוד מימין לליכוד, "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית השמאל". דבריו מנוגדים לעמדתו בבחירות הקודמות, ומתפרסמים ברקע הקרע בין יו"ר הבית יהודי ויו"ר האיחוד הלאומי

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ הערב (שבת) בטוויטר כי "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת". עוד הוסיף נתניהו כי "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל". בקריאתו התעלם נתניהו מאיתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, אף שהוא עשוי להיות חלק מרשימה כזו, במידה וכל המפלגות יתאחדו יחד.

את הדברים נתניהו פרסם פחות משבועיים לפני סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-23 ודבריו מנוגדים לעמדתו בבחירות הקודמות, לפיהם מימין לליכוד צריכות לרוץ שתי רשימות נפרדות, מצד אחד הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית שיובילו אחריהם את מצביעי המיינסטרים של הציונות הדתית וברשימה נוספת את נפתלי בנט ואיילת שקד שיובילו אחריהם את המצביעים הדתיים מהזרם הרך בציונות הדתית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על כוונתו לבקש חסינות, 1 בינואר 2020. רויטרס
דברים מנוגדים לעמדתו בבחירות הקודמות. נתניהו/רויטרס

בימין החדש מסרו בתגובה לראש הממשלה כי "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

בבית היהודי אמרו כי "הבית היהודי חוזר וקורא לבנט ולסמוטריץ לבוא ולהתאחד איתנו במפלגת בית יהודי אחת גדולה. משם באתם ולשם אתם צריכים לחזור. ניסיון העבר מלמד שהציבור שלנו לא אוהב פיצולים והוא מעניש אותנו על כך. הבחירות הקרובות קריטיות למחנה הימין כולו ואסור להקל בעניין".

בעוצמה יהודית הוסיפו כי "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. עוצמה יהודית תמשיך לפעול על מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".

עוד בוואלה!

גבר ואישה טבעו למוות בתוך מעלית שהוצפה בבניין בתל אביב

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
קרע בין ראשי המפלגות. סמוטריץ', בנט פרץ/ראובן קסטרו

דבריו של נתניהו מתפרסמים ברקע קרע גדול בין יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'. בין השניים קיים נתק מוחלט שהלך והתעצם מאז חתם פרץ על הסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נתניהו מתערב בשיאן של הבחירות ברשימות שמתמודדות מימין לליכוד. בבחירות האחרונות הוא עשה מאמץ כדי למנוע את ריצת עוצמה יהודית לבד וכדי לאחד אותה עם שקד, בנט, פרץ וסמוטריץ' שהתמודדו יחד. בעקבות ההתעקשות שלא לאפשר מקומות מסוימים ברשימה לאנשי עוצמה יהודית, הרשימה החליטה לרוץ לבד וגרמה לאובדן של שני מנדטים לטובת גוש הימין.

(עדכון ראשון: 18:23)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully