וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ארה"ב חיסלה 6 אנשי מיליציה פרו-איראנית בתקיפה בעיראק"

יממה אחרי החיסול של סולימאני, דווח בכלי תקשורת בעיראק על תקיפה של שיירה נוספת באזור בגדאד. גורמים בפנטגון אמרו למגזין ניוזוויק כי היה זה חלק מהמבצע שאישר טראמפ. עם זאת, צבא ארה"ב, צבא עיראק והמיליציות עצמן הכחישו את הדיווים

עריכה:שאול אדם

לפחות שישה אנשי מיליצה פרו-איראנית חוסלו הלילה (שבת) בתקיפה אווירית של ארצות הברית בצפון בגדאד - כך דווח בכלי תקשורת בעיראק. בכירים בפנטגון אישרו בפני אתר ניוזוויק כי ארצות הברית תקפה מטרות בבגדאד, שכוונו נגד גדודי "אימאם-עלי" והוסיפו כי קיימת "סבירות גבוהה" לכך שחוסל מנהיגם - שובול אל-זעידי. לטענתם, היה זה חלק מהמבצע שאישר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביום חמישי בבוקר, שהוביל לחיסולו של מנהיג כוח קודס קאסם סולימאני.

עם זאת, צבא עיראק והקואליציה שהובלת ארצות הברית הכחישו את הדיווחו על תקיפה באזור מחנה טאג'י, ומסרו כי לא התקיימה פעילות אווירית באזור באותה בעת. המיליציות אמרו בתחילה כי היו אלו אנשי רפואה שנפגעו, אך בהמשך הכחישו כי התרחשה תקיפה.

הדיווח על התקיפה הגיעה יממה אחרי החיסול הדרמטי של סולימאני בידי ארצות הברית. לצד סולימאני חוסלו גם אבו מהדי אל מוהנדס, סגן מפקד המיליציות השיעיות בעיראק, ועוד כמה אנשי מיליציות נוספים שהיו עמם בשיירת כלי רכב.

הזירה בה פגעו רקטות, וחוסל בכיר במילציות השיעיות, בנמל התעופה בבירת עיראק, בגדאד. 03 בינואר 2020.. אתר רשמי
המצב באזור נפיץ. זירת חיסול סולימאני, שלשום/אתר רשמי

דובר כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית אמר הבוקר כי הכוחות לא ביצעו את התקיפה סמוך לבסיס טאג'י. "הקואליציה לא ביצעה תקיפה אווירית ליד המחנה בימים האחרונים", נמסר בהודעת הכוחות המשולבים.

במהלך היממה האחרונה הבטיחה צמרת המשטר האיראני לנקום את מותו של סולימאני. אסמאעיל קאני, ששימש כסגנו של סולימאני ואף מונה על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי להחליפו, קרא "להיאזר בסבלנות", וכי "בקרוב תיראו גופות של חיילים אמריקנים במזרח התיכון". המנהיג העליון חמינאי אמר מוקדם יותר בתגובה לחיסול סולימאני כי נקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו אותו וכי הוא נמצא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל.

שגריר איראן באו"ם מאג'ד טקאט רבאנצ'י טען כי חיסולו של סולימאני מהווה פתיחה של מלחמה מצד ארצות הברית ועל כן איראן תגיב בהתאם. בראיון לרשת CNN אמר כי "התגובה לתקיפה צבאית תעשה באמצעות תקיפה צבאית. על ידי מי, מתי, והיכן? זה יתגלה בהמשך", אמר. במהלך הלילה הודיע רבאנצ'י למועצת הביטחון ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש כי איראן תשמור על זכותה להגנה עצמית על פי החוק הבינלאומי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים ראשונה לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בבגדאד. 03 בינואר 2020.. רויטרס
"לא נועד לפתוח במלחמה נוספת". טראמפ/רויטרס

מנגד, טראמפ בהצהרה שנשא הלילה אמר נשיא ארצות הברית כי חיסולו של סולימאני נועד למנוע מלחמה ולא לפתוח באחת נוספת. "המשימה החשובה ביותר שלי היא הגנת המדינה", אמר. "בהוראתי חיסל הצבא את סולימאני שתכנן פיגעו מיידי על אנשי צבא ודיפלומטיים אמריקנים. אני רוחש כבוד לאנשים באיראן ולא מעוניין בהחלפת המשטר שם". לדבריו, "השימוש בכוח קודס בשכונות באיראן חייב להיפסק מיד". עוד האשים טראמפ כי סולימאני נהג בדיכוי במפגינים האיראנים ואמר כי יעשה הכל כדי להגן על האזרחים האמריקנים.

(עדכון ראשון: 00:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully