וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תשלח עוד כ-3,000 חיילים למזה"ת עקב חיסול סולימאני

3.1.2020 / 19:39

על פי הדיווחים הפנטגון אישר כי אלפי חיילים ייתפרסו במזרח התיכון וייתנו מענה לאיומים אפשריים כתוצאה מחיסולו של סולימאני. המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן הזהירה כי טהראן תנקום "בזמן ובמקום הנכון". מפקד כוח קודס החדש: "חכו בסבלנות ותראו גופות אמריקנים"

אתר רשמי

הפנטגון אישר את פריסתם של עוד כ-3,000 חיילים מצבא ארצות הברית במזרח התיכון בשל האיומים הגוברים באזור - כך מסרו הערב (שישי) בכירים בממשל האמריקני. על פי הדיווח בכלי התקשורת כי הכוחות ישמשו ככוח תגובה לאיומים. זאת ברקע האיומים מצד איראן בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני על ידי וושינגטון בעיראק.

במקביל, מפקד כוח קודס החדש, אסמאעיל קאני, אמר כי הוא מבקש מכולם "להתאזר בסבלנות" וכי הם יראו "גופות של אמריקנים בכל המזרח התיכון". שר ההגנה של איראן, אמיר חתאמי, אמר בתגובה לחיסול כי טהראן תנקום את מותו של סולימאני. "נקמה מוחצת תינקט לרצח הלא צודק של סולימאני. ננקום בכל המעורבים והאחראים להתנקשותו", אמר.

כוחות מצבא ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד, עיראק. 03 בינואר 2020.. רויטרס
יתגבר את הכוחות במזרח התיכון. כוחות מצבא ארצות הברית בבגדאד/רויטרס

מוקדם יותר המועצה העליונה של איראן דנה בחיסולו של סולימאני ומסרה כי המהלך הוא טעות אסטרטגית של ארצות הברית. מוקדם יותר המנהיג העליון עלי חמינאי, שסולימנאי היה בן טיפוחיו, אמר כי הם ינקמו בעוצמה בוושינגטון. במהלך הלילה חוסל סולימאני בתקיפה אווירית על ידי האמריקנים בבירת עיראק בגדאד. עוד נמסר המועצה כי התגובה לחיסול תגיע בזמן ובמקום הנכון.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי איראן נחושה עוד יותר בהתנגדותה לארצות הברית. "מות הקדושים של סולימאני יהפוך את איראן לנחושה יותר בהתנגדותה להתפשטות ארצות הברית ולשמירה על ערכיה האסלאמיים", אמר רוחאני. "איראן ומדינות אחרות באזור החפצות בחופש וחירות ינקמו את נקמתם".

המנהיג העליון עלי חמינאי אמר בתגובה כי נקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו את סולימאני וכי הוא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל.

עוד בוואלה!

האיש שהעז יותר מדי יותיר חלל גדול במאמצי ההתפשטות האיראנית

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מנחם את אלמנתו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית בעיראק. 03 בינואר 2020.. אתר רשמי
חמינאי בבית אלמנת סולימאני, היום/אתר רשמי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי סולימאני תכנן להרוג עוד הרבה אמריקנים וכי היה צריך להוריד אותו כבר לפני 20 שנה. עוד אמר טראמפ כי סולימאני אחראי גם להרג של כמות גדולה של מפגינים במחאות שפקדו את איראן.

משרד החוץ של טורקיה התייחס גם הוא למשמעות של חיסול סולימאני ומסר כי זה יגביר את חוסר הביטחון והיציבות באזור. עוד נמסר כי טורקיה חוששת מהגברת המתיחות בין איראן לארצות הברית.

כוחות מצבא ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד, עיראק. 03 בינואר 2020.. רויטרס
"איראן ומדינות אחרות ינקמו את נקמתם". כוחות ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully