וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבה יותר מאי אכילת חיות": הבריטי שרוצה להפוך את הטבעונות לדת

ג'ורדי קאסאמיטג'אנה, המגדיר עצמו טבעוני-אתי, פוטר מעבודתו בארגון למען בעלי חיים משום שלטענתו חשף שחיתות בשורותיו. כעת, הוא מקווה לשנות את החוק בבריטניה ולהפוך את הטבעונות ל"אמונה פילוסופית", זאת בכדי שיוכל לטעון כי הסיבה בגינה פוטר הייתה לא חוקית

מוביל דעת קהל בתחום הטבעונות. אתר רשמי
"אני טבעוני אתי מעל 17 שנה", קאסאמיטג'אנה/אתר רשמי

ג'ורדי קאסאמיטג'אנה, טבעוני שנסחט על ידי מעסיקו, הביא לידי נקודת ציון משפטית בבית משפט בריטי אתמול (חמישי), וקיווה לשנות את החוק כדי להפוך את הטבענות ל"אמונה פילוסופית", הדומה לדת. קאסאמיטג'אנה, שמגדיר עצמו כ"טבעוני אתי", טוען כי באפריל 2018 פוטר על ידי ארגון למען רווחת בעלי חיים בספורט בו הועסק, מאחר ויידע את הקולגות שלו כי הפנסיה שלהם "מושקעת בחברות שעושות ניסויים על בעלי חיים" וכן בקרנות פיננסיות "לא אתיות" - טענה שהארגון דחה.

לפני שייצא נגד מעסיקו לשעבר על פיטוריו, קאסאמיטג'אנה מקווה לכפות שינוי על חוק השוויון שיכלול טבעונות כאמונה פילוסופית שתוגן מאפליה. חוק השוויון שעבר ב-2010, מגדיר "דת או אמונה" כשניים מתשעה "מאפיינים מוגנים", הכוללים גזע, מין, היריון ואימהות, דבר שהופך אותם ללא חוקי למעסיק לאפלות עובד על רקע דת או אמונה.

סלט קייל ואבוקדו. ShutterStock
"טבעוני אתי כולל הרבה יותר מרק לא לאכול אוכל העשוי מחיות שונות". סלט אבוקדו/ShutterStock

כדי להיות זכאי להגנה על ידי החוק, עורכי הדין של קאסאמיטג'אנה חייבים להוכיח שטבעונות היא "אמונה ולא דעה", שיש בה מידה של "טיעון משכנע, רצינות, לכידות וחשיבות", ושהיא "ראויה לכבוד בחברה דמוקרטית, העומדת בקנה אחד עם כבוד האדם ולא עומד בסתירה לזכויות הטבעיות של אנשים אחרים".

טבעונים אתים לא רק מקיימים תזונה טבעונית, אלא מתנגדים לשימוש בחיות לכל מטרה שהיא, כמו לבישת בגדי פרווה או עריכת ניסויים. קאסאמיטג'אנה טוען כי הזדהות כטבעוני אתי כוללת "הרבה יותר מרק לא לאכול אוכל העשוי מחיות שונות", ושהיא "פילוסופיה ומערכת אמונה" המקיפה את רוב ההיבטים של החיים.

"טבעונות אתית היא אמונה פילוסופית שמאמינים בה קבוצה גדולה של אנשים בבריטניה ובעולם, שממשיכה לגדול", אמר פיטר דאלי, עורך הדין של קאסאמיטג'אנה. "המקרה הזה, אם יצליח, יכונן את הטבעונות האתית כמוגנת מאפליה".

"הליגה נגד התאכזרות בספורט", הארגון למען בעלי החיים ממנו פוטר קאסאמיטג'אנה, לא מתנגד עקרונית לכך שטבעונות אתית תקבל מעמד מוגן על פי חוק. לאחר שיהפוך את הטבעונות מסוג זה למוגנת בחוק, ינסה קאסאמיטג'אנה להוכיח פיטוריו אינם חוקיים, שכן הם סתרו את "אמונתו הפילוסופית". מהארגון נמסר כי הוא פוטר עקב התנהגות בוטה. "הדיון על טבעונות כ'אמונה פילוסופית', הוא מעניין ורבים מעובדינו יתעניינו בו, אולם אין לו קשר לפיטוריו של מר קאסאמיטג'אנה", אמר דובר הארגון ל-CNN בשנה שעברה. "קאסאמיטג'אנה לא פוטר כי העלה דאגות לגבי הפנסיה, אם בתוך החברה או מחוצה לה, כך שאין בסיס לטענותיו על כך ש'חשף שחיתות' בתוך הארגון".

עוד בוואלה!

תגובה איראנית רחבה או ניסיון לפשרה: ההשלכות אחרי חיסול סולימאני

לכתבה המלאה

אבן דרך לטבעונות

קאסאמיטג'אנה גייס באינטרנט כ-8,700 פאונד למען מטרתו. באתר האינטרנט שלו כתב כי "טבעונות אתית אפיינה את הקיום שלי, כולל הקריירה שלי והתעסוקה שלי. אני טבעוני אתי מעל 17 שנה, וככזה אני בכל היבטי חיי ככל שזה אפשרי ברמה הפרקטית. זה אומר שאני לא אוכל, לובש או צורך שום מוצר מן החי", הוסיף.

אם קאסאמיטג'אנה יצליח, בריטניה תהפוך לאחת המדינות הראשונות בעולם שתחוקק חוקים המיועדים במיוחד לטבעונים. הדבר יסמן אבן דרך לטבעונות, שהפופולריות שלה עלתה מאוד בעשור האחרון, וככל הנראה תקדם החלטות משפטיות דומות בעוד מדינות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully