וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת רכיבה ברמת הגולן: ילד בן 5 נהרג לאחר שנפל מסוס

2.1.2020 / 14:40

ירדן פרידמן נהרג בחוות הסוסים שבבעלות הוריו ליד צומת בית המכס. מסוק מד"א הוזעק למקום, והוא פונה לבית החולים זיו תוך פעולות החייאה, שם נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה שהילד נפל מהסוס ורגלו נותרה מחוברת לבעל החיים. ראשו נחבל בעת שנגרר על הקרקע

עריכה: שאול אדם

ילד בן 5 נפגע הבוקר (חמישי) בראשו ומת לאחר שנפל מסוס בחוות סוסים שבבעלות הוריו בסמוך לצומת בית המכס. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו בביצוע פעולות החייאה לילד, ירדן פרידמן, ממושב נטור, בעוד מסוק מד"א הוזעק למקום ופינה אותו לבית החולים זיו בצפת במצב אנוש. הוא אושפז בחדר הטראומה בבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית של התאונה הקשה עולה כי מסיבה שאינה ברורה הסוס החל להשתולל כשהילד שרכב ללא קסדה, נפל ונותר עדיין כשהוא מחובר לסוס ברגלו. הוא נגרר על הקרקע כשראשו נחבל בסלעים ומותו נגרם כתוצאה מחבלה קשה בראשו.

ירדן הוא הרביעי מבין ארבעה אחים בסך הכול ממושב נטור שבגולן. אח בכיתה ח' בן 14, אחות בת 11 בכיתה ו' ואח נוסף בן 8 בכיתה ג'. חברת המשפחה סיפרה על "ילד מקסים ואהוב, בן למשפחה ותיקה במושב". הלווייתו תתקיים מחר בבית הקברות האזורי בחיספין, שבגולן, בשעה 11:00.

פראמדיק מד"א רונן קדוש וחובשת בכירה במד"א איבון פריימן לוין, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן 5 שוכב על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהוא נפל מהסוס בזמן רכיבה. התחלנו מייד להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ולבצע פעולות החייאה, ובאמצעות מסוק מד"א שנחת בסמוך לזירת האירוע פינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

ירדן פרידמן, ילד בן חמש, נהרג מנפילה מסוס בנטור, רמת הגולן, 2 בינואר 2020. באדיבות המשפחה
"ילד מקסים ואהוב". פרידמן/באדיבות המשפחה

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נהרגו 5 ילדים כתוצאה מפגיעת בעלי חיים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "ילדים אינם מבוגרים קטנים, ואין להם את היכולות הפיזיות והקוגניטיביות להתמודד עם מצבים מסוכנים. כמבוגרים יש לנו אחריות לדאוג לבטיחות. אנו קוראים להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. ברכיבה על בעלי חיים, יש לנקוט את כל אמצעי הבטיחות וכמובן לחבוש קסדה".

מוקדם יותר היום נפל פועל בן 43 מפיגום במהלך עבודה במוזיאון ברמת גן. צוותי מד"א פינו אותו במצב בינוני לבית החולים שיבא תל השומר. חוקרי משטרה במקום. דיווח על התאונה הועבר לנציגי משרד העבודה והרווחה.

(עדכון ראשון: 11:58)

עוד בוואלה!

חיפש ברשת "איך להרוג אח" ודקר למוות: תושב בת ים נאשם ברצח אחיו

לכתבה המלאה
גופת גבר נמשתה מנחל בירקון, סמוך לרחוב אבא הלל ברמת גן. 5 בדצמבר 2019. יששכר וייס, תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
מסוק הוזעק למקום/מד"א, יששכר וייס, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully