וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התיקים: הדרישות של ש"ס, והח"כים בליכוד שממתינים למינוי

2.1.2020 / 9:25

אחרי התפטרות נתניהו, דרעי דורש למנות את איציק כהן לשר הבינוי והשיכון ואת משולם נהרי לסגן שר הרווחה. אם ראש הממשלה ייעתר לבקשה, שרת הבינוי והשיכון שאשא-ביטון תמונה לשרת הרווחה. גם במפלגת השלטון ממתינים למינויים כשהשמות הבולטים הם הח"כים ביטן, חוטובלי וברקת

צילום:שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

הקרב על התיקים - עדכונים אחרונים

  • נתניהו התפטר מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות לאור כתבי האישום נגדו
  • ש"ס דורשת למנות את איציק כהן למשרד השיכון ואת משולם נהרי כסגן שר הרווחה
  • במפלגה החליטו לא לקחת את הרווחה בשל הצורך לאשר עבודות בשבת
  • אם דרישת דרעי תתקבל, יפעת שאשא-ביטון תעבור ממשרד השיכון לרווחה
  • גם בסיעת דגל התורה דורשים מינוי סגן שר מטעמה
  • הח"כים ביטן, חוטובלי וברקת מתחרים על תיקי החקלאות והתפוצות

ש"ס דורשת היום (חמישי) מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את סגן שר האוצר איציק כהן לשר הבינוי והשיכון ואת סגן השר משולם נהרי לסגן שר הרווחה בסבב המינויים הקרוב ביום ראשון הקרוב. אם נתניהו יקבל דרישה זו, הרי ששרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון תמונה לשרת הרווחה, תפקיד שהתפנה לאחר התפטרותו של נתניהו הלילה, ונהרי שמכהן גם כסגן שר הפנים וסגן במשרד הפריפריה, הנגב והגליל יכהן בנוסף תחתיה כסגן שר במשרד הרווחה.

בש"ס התלבטו מאד בימים האחרונים איזה תיק לדרוש מנתניהו, וההתלבטות העיקרית הייתה סביב תיק הרווחה. במפלגה החליטו לא לקחת תיק זה היות והוא טומן בהחזקתו גם חובה לאשר מידי שבוע את אישורי העבודה ליהודים בשבת, דבר שהיה עלול להציב אותם במבוכה, במיוחד בתקופת בחירות.

הלילה אישרה מועצת חכמי התורה של ש"ס את המינויים של איציק כהן ונהרי, ובכך קבעו כמעט עובדה בשטח לנתניהו. גם בסיעת דגל התורה, המייצגת את הזרם הליטאי חרדי בכנסת דורשים מינוי של סגן שר, אך בקשתם טרם הוכרעה. אם מינויים אלה ייצאו לפועל, רק תיקי החקלאות והתפוצות יישארו פנויים לטובת חברי הכנסת של הליכוד ששואפים להתקדם. הח"כים הבולטים במפלגה ששמותיהם עלו כאפשרות למינוי לתפקיד שר בתחילת השבוע הם דוד ביטן, ציפי חוטובלי וניר ברקת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
בש"ס הציבו עובדה לנתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול לממשלה כי הוא חדל לכהן כשר בשלושת התיקים שבהם הוא מחזיק - הרווחה, החקלאות והתפוצות, זאת לאור כתב האישום נגדו. כמו כן, נתניהו הודיע כי בכוונתו למנות שרים בימים הקרובים. ההערכה היא כי ראש הממשלה יביא לאישור הממשלה את המינוי של השרים החדשים, לכל המאוחר ביום ראשון, בהם שניים לליכוד ואחד לש"ס.

בשבוע שעבר התפטר נתניהו מתפקידו כשר הבריאות, ובמקומו התמנה לתפקיד סגן השר יעקב ליצמן, זאת לאחר שקיבל את אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. אישור זה נדרש היות וביהדות התורה היה נהוג לא להתמנות לתפקידי שרים, אך לליצמן לא נותרה ברירה היות והוא כיהן כסגן שר במעמד שר תחת נתניהו.

נתניהו הודיע לפני כשבועיים כי יתפטר מכל תפקידו כשר עד 1 לינואר, אך עם זאת הדגיש כי יישאר בתפקידו כראש הממשלה. בעקבות הודעתו של נתניהו, בית המשפט העליון דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון ועתירה דומה של עורך דין בשם שפיק רפול, אשר דרשו מבית המשפט לקבוע כי עליו להתפטר או לצאת לנבצרות, וכן להתפטר מתפקידיו כשר. בנוסף דרשו העתירות כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יפרסם חוות דעת בשאלה האם ניתן להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, וזאת בשל כתב האישום החמור שהוגש נגדו.

לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully