וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוח על שירותים והקפצת שכר: השדרוג המפתיע של נהג מנכ"ל משרד הרווחה

2.1.2020 / 10:41

נהגו של מנכ"ל משרד הרווחה זכה במכרז יוקרתי לתפקיד מפקח מינהל ומשק ודחק מועמדים בעלי ותק. גורמים המעורים בנושא: המהלך בא ממחשבה שהמנכ"ל קפלן עתיד לסיים את תפקידו בתום כהונת הממשלה. מכתב תלונה נשלח לנציבות שירות המדינה. משרד הרווחה: "המועמד המתאים ביותר"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: למרות הקיצוץ הרוחבי: עובדי משרד הרווחה יצאו לגיבושון באילת בעלות של מיליוני שקלים)

בחודש שעבר נבחר באופן מפתיע נהגו של מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן, לתפקיד מפקח מינהל ומשק. במסגרת התפקיד, צפוי הנהג, רוני אזולאי, לפקח על השירותים החברתיים, מסגרות דיורים, הוסטלים, פנימיות ועוד. אזולאי שימש נהג לאורך כל שנותיו בשירות המדינה, ובכך שודרג מדירוג ניהולי לדירוג מקצועי, וכך גם שכרו שופר באופן משמעותי.

המכרז לתפקיד פורסם בחודש דצמבר, אחרי שב-4 בנובמבר כונסה במהירות שיא ועדת בוחנים לתפקיד. אל המכרז נגשו ארבעה מועמדים, אחת מהם, עובדת של המשרד בעלת ותק, שהגישה מועמדות לאותו מכרז, נענתה כי היא לא עומדת בתנאי הסף חרף השכלתה האקדמית וניסיונה כנדרש. עובדת נוספת בעלת השכלה אקדמית, ניסיון וותק שנחשבת למוערכת במשרד, נדחקה מהמכרז ודורגה הרבה מאחור. למעשה, במסגרת משרתה הנוכחית בשירות אחר במשרד היא עונה על כל הדרישות של התפקיד, אולם לא היה בכך די למכרז.

מעון אמונה, רחוב דוכיפת 8, נתניה. שלומי גבאי
במסגרת התפקיד יפקח על על השירותים החברתיים, מסגרות דיורים, הוסטלים, פנימיות ועוד. מעון של משרד הרווחה/שלומי גבאי

בכך הזוכה במכרז גבר על שלושת המועמדים, למרות שבכל שנות עבודתו במשרד עסק כנהג ולא בתחום הנדרש במשרד ללא ניסיון, כשמולו התמודדו מועמדים עם תארים אקדמאיים. מי שניהל את הוועדה הוא משה רון שוקרון, סמנכ"ל בכיר של רכש ותשתיות. על פי גורמים המעורים בנושא, המנכ"ל קפלן פעל כדי לשפר באופן משמעותי את שכרו ומעמדו של נהגו מתוך המחשבה שהוא צפוי לסיים את תפקידו כמנכ"ל עם סיום כהונת הממשלה בקרוב, שכן מדובר באדם הקרוב ביותר אליו.

תיאור התפקיד כפי שמופיע במכרז כולל עריכת ביקורי פיקוח סדירים במעונות, הכנת דוחות פיקוח והדרכה לצורך מעקב ובקרה, תיקון ליקויים, הפקת לקחים והעברתם לממונה. הדרכה והנחיית עובדי המעונות והמפתנים (מרכזי נוער) הממשלתיים, עובדי המפתנים והמיתרים שברשויות המקומיות בנושאי מלאי, כספים והפעלת המערכות הממוחשבות וקיום קשר עם הגזברויות המחוזיות של המשרד בנושאים התקציביים של המעונות והמפתנים.

המכרז נפתח גם לחסרי תואר ראשון

המדיניות של משרד הרווחה בשנה האחרונה היא לפרסם מכרזים פנימיים רק לבעלי תואר ראשון, אך באופן מפתיע המכרז המדובר היה פתוח לבעלי 12 שנות לימוד. זאת ועוד, לוואלה! NEWS נודע כי אחת המועמדות שלחה מכתב תלונה לנציבות שירות המדינה שבו ערערה על ההחלטה וטענה כי המינוי נעשה בגלל קרבתו של אזולאי למנכ"ל המשרד, ולא על פי שיקולים מקצועיים.

החודש נודע כי קפלן ניסה למנות את מקורבו ד"ר יובל וייס, רופא שהיה מעורב בפרשת רשלנות רפואית חמורה, בפטור ללא מכרז, לתפקיד הרופא הראשי של משרד הרווחה. באותה פרשה שהיה מעורב וייס, נגרם נזק מוחי לתינוק בן שבעה חודשים והאירוע זכה לביקורת חריפה ממשרד הבריאות שהמליצה להגיש קובלנות משמעותיות לבית הדין למשמעת במשרד הבריאות, באשמה של גילוי רשלנות חמורה נגד שלושה רופאים בכירים, בהם וייס, שכיהן באותו זמן בתור מנהל בית החולים וחדרי הניתוח.

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בלם ניסיון זה ולא אישר לקפלן לבצע את המינוי ללא מכרז. מאז תשובתו של נציב שירות המדינה למנכ"ל המשרד, באופן מפתיע לא הוציא המנכ"ל מכרז לתפקיד.

בנציבות שירות המדינה אישרו את הפרטים, ואמרו כי אכן הוגשה לנציבות השגה על תוצאות המכרז, על ידי אחד המתמודדים במכרז וכי הפניה נמצאת בטיפול. ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "מדובר בעובד שמועסק במשרד יותר מ-30 שנה ובמסגרת תפקידיו ביצע מטלות רבות המתאימות לדרישות התפקיד שאליו נבחר. העובד ניגש למכרז על פי כל הנהלים של שירות המדינה וועדת הבוחנים קבעה שהוא המועמד המתאים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully