וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות רשלנות חמורה: מנכ"ל משרד הרווחה ניסה למנות רופא ראשי ללא מכרז

18.12.2019 / 16:16

לוואלה! NEWS נודע כי אביגדור קפלן פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה לפטור ממכרז את מינויו של ד"ר יובל וייס לתפקיד הרופא הראשי במשרד הרווחה. זאת, על אף מעורבותו בגרימת נזק מוחי בלתי הפיך לתינוק בן שבעה חודשים. אולם, הנציב בלם את הבקשה

ד"ר יובל וייס מנהל בית החולים  הדסה עין כרם, אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
היה מעורב באחת מפרשנות הרשלנות הרפואית החמורות ביותר בישראל. וייס/נועם מושקוביץ

אף על פי ששמו של ד"ר יובל וייס נקשר באחת מפרשות הרשלנות הרפואית החמורות ביותר בישראל, מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן ניסה למנות אותו לתפקיד הרופא הראשי במשרד - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. אם לא די בכך, קפלן פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה למנות את וייס ללא מכרז, ככל הנראה על בסיס ההיכרות האישית בין השניים. בעבר שימש קפלן כמנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, ווייס שימש כמשנה לו.

בעת שכיהן כמשנה למנכ"ל בית החולים בשנת 2011, וייס היה מעורב במחדל רפואי חמור, במהלכו נגרם לאופק טאוב, תינוק בן שבעה חודשים, נזק מוחי קשה ובלתי הפיך כתוצאה מכשל טכני בחדר הניתוח. הרשלנות הרפואית אירעה למרות שבמשך כעשרה חודשים שב והתריע עליו ד"ר יובל מרוז, רופא מרדים בכיר. עם זאת, כל בכירי בית החולים התעלמו ממנו שוב ושוב.

אביגדור קפלן – יו"ר דירקטוריון קבוצת כלל ביטוח. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בקשה לפטור ממכרז, ככל הנראה על בסיס היכרות אישית. קפלן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ועדה מיוחדת בחנה את פרשת התאונה הרפואית במחלקת ניתוחי לב בהדסה עין כרם. בדוח החקירה, שחשף העיתונאי רן רזניק, המליצה הוועדה להגיש קובלנות משמעותיות לבית הדין למשמעת במשרד הבריאות, באשמה של גילוי רשלנות חמורה נגד שלושה רופאים בכירים, בהם וייס, שכיהן באותו זמן בתור מנהל בית החולים וחדרי הניתוח. מדובר בהחלטה חריגה ויוצאת דופן, שכן משרד הבריאות נוקט בסנקציות כאלה כלפי רופאים שהתרשלו בתפקידם רק במקרים ספורים.

אולם זאת לא הדרמה היחידה שבה היה מעורב וייס. בשנת 2014 נאלץ לוותר במפתיע על תפקיד ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות, שבוע לאחר ההודעה על מינויו לתפקיד, ברקע הפרשה. בעקבות פרסום הדוח החמור של ועדת החקירה, דרשו השנה שורת חברי כנסת להדיח את וייס מתפקידו כמנהל מחוז ירושלים בקופת חולים מאוחדת.

עוד בוואלה!

דחף, נגח והכה: מורה מהדרום תועד תוקף באלימות תלמיד

לכתבה המלאה
בית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. נועם מושקוביץ
בכירי בית החולים התעלמו מההתרעות. הדסה עין כרם/נועם מושקוביץ

לוואלה! NEWS נודע כי מנכ"ל משרד הרווחה פנה לנציבות שירות המדינה כדי לפטור את ד"ר וייס ממכרז ולמנות אותו למ"מ הרופא הראשי. נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, סירב לבקשה ואמר כי הוא מחוייב במכרז, במהלכו המועמדים מובאים בפני הוועדה, ועברם הבעייתי, אם ישנו, נבחן מול חברי הוועדה. עדיין לא ברור מדוע ממועד הסירוב של פרופ' הרשוקביץ, לא הוציא משרד הרווחה מכרז באשר לתפקיד הרופא הראשי, החלטה שככל הנראה נובעת מאירועי העבר בהם נפסל וייס מלשמש בתפקידים שונים.

גורמים במערכת הבריאות הביעו פליאה על החלטתו של קפלן למנות את וייס לתפקיד. לדבריהם, בהינתן עברו, היה מצופה כי לאור חוות הדעת בדוח החמור של משרד הבריאות אין מקום לקדם את הרופא, ובוודאי לא למנות אותו לרופא ראשי באחד ממשרדי הממשלה החשובים ביותר.

דניאל הרשקוביץ,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
סירב לבקשה ואמר כי התפקיד מחוייב במכרז. הרשקוביץ/נמרוד סונדרס

ממשרד הרווחה נמסר כי "מועמדותו של ד"ר יובל וייס נבחנה אך היא איננה עומדת על הפרק והוא אינו עתיד להתמנות לתפקיד במשרד העבודה והרווחה".

בנציבות שירות המדינה אישרו כי אכן התקבלה פנייה ממשרד הרווחה לפטור ממכרז את תפקיד הרופא הראשי במשרד הרווחה, אך נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ בלם את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully