וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משך בפאות של מפגין חרדי: בלש מואשם בתקיפה ושיבוש מהלכי משפט

מח"ש הגישה אישום נגד הבלש, יעקב שטרית, שתפס בפאות של עצור בבית שמש ביולי 2019 בעת שהוביל אותו לניידת. החשוד טען בפני החוקרים כי הותקף באגרופים, אך בכתב האישום נאמר כי גרסתו הכוזבת היא זו שהובילה לפתיחת החקירה. המשטרה: אינו עומד בקנה אחד עם הערכים והנורמות

צילום: באדיבות אתר "כיכר השבת", עריכה: ניב מעוז ועמית שמחה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד בלש במשטרת בית שמש, יעקב שטרית, בגין תקיפה ושיבוש מהלכי משפט לאחר שמשך בפאות ראשו של עצור בבית שמש. שוטר נוסף שהיה מעורב במקרה הועבר לדין משמעתי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן כבירי-הררי מהמחלקה לחקירות שוטרים, ביולי 2019 במהלך פעילות משטרתית בעיר, בעת שהוביל עצור לניידת, לפת השוטר בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה.

באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, לפיה המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית. עוד מסר הנאשם בהודעה כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו.

שוטר עוצר עצור חרדי מפאותיו בבית שמש, יולי 2019. צילום מסך
"הורכן ראשו של המתלונן כלפי מטה". תיעוד השוטר מושך בפאות העצור/צילום מסך

בכתב האישום צוין כי במהלך האירוע נחבל הנאשם ורגלו גובסה. בעקבות גרסתו הכוזבת נפתח כאמור תיק פלילי נגד המתלונן, הוא נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט.

המקרה אירע בעת מחאה נגד הריסת בית כנסת לא חוקי בעיר, במהלכה התפרעו חלק מהמפגינים וזרקו חפצים על שוטרים. בכתב האישום תואר כי "בשלב מסוים של ההובלה לניידת הועמד המתלונן על רגליו והתקדם עם השוטרים לעבר הניידת. המתלונן הלך לכיוון הניידת כששתי ידיו מוחזקות על ידי שני שוטרים והנאשם דחף אותו בגבו".

"לפתע וללא כל סיבה, לפת הנאשם בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה", תואר בכתב האישום. "בשל עוצמת המשיכה, הורכן ראשו של המתלונן כלפי מטה. בעקבות מעצרו של המתלונן נגרמו לו סימני חבלה בפנים, בגב, במרפק, באמה, בכתף ובאגן".

ממשטרת ישראל נמסר כי "התנהלות השוטר אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים ונורמות ההתנהגות המצופות משוטרים במהלך פעילות מבצעית מכל סוג שהיא. מיד לאחר המקרה, החומר הועבר למח"ש והשוטר הועבר מתפקידו לתפקיד ללא מגע עם הציבור. כתב האישום והחומרים בעניינו ממח"ש טרם התקבלו במשטרה, עם קבלתם השוטר יוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully