וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין המין יוכל לגלוש ברשתות החברתיות: "יש לאפשר לו להכיר נשים"

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המדינה לאסור על עבריין מין מורשע, שריצה עונש מאסר בגין מעשים מגונים בקטינות, לגלוש ברשתות החברתיות. הבקשה נדחתה גם לאחר שנודע שהוא שילם לנשים שהכיר ברשת כדי שיצטלמו עבורו בהלבשה תחתונה

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: פרשת המין בקפריסין)

בית משפט השלום בירושלים דחה בקשה של המדינה לאסור על עבריין מין לגלוש ברשתות החברתיות, לאחר ששילם לנשים שהכיר ברשת כדי שיצטלמו עבורו בהלבשה תחתונה. השופטת ג'ויה סקפה-שפירא ציינה בהחלטה כי על אף שהוא הוגדר כ"בעל מסוכנות מינית גבוהה", יש חשיבות לתת לו אפשרות להכיר נשים ברשת, משום שלאסור עליו את האפשרות הזו מהווה "פגיעה בלתי מידתית בזכויותיו".

ב', תושב ירושלים, הורשע בעבירות של מעשים מגונים בקטינות וריצה כתשעה חודשי מאסר. לפני כשנה הוטל עליו צו פיקוח, האוסר עליו להחזיק בתכנים פורנוגרפיים בכל אמצעי. בחודש שעבר פנתה המדינה לבית המשפט בבקשה להרחיב את הצו, משום שקצין פיקוח של יחידת צור הממונה על המעקב אחר עברייני מין, עדכן כי מצא בנייד של ב' תמונות וסרטונים של צעירות בעירום חלקי או מלא.

קצין הפיקוח טען כי ב' נהג בתקופה האחרונה ליצור קשר עם עשרות נשים ברשת, ושילם להן על מנת שיצטלמו בהלבשה תחתונה, וכן נפגש עם אחת הבחורות וצילם אותה בעצמו. "אנו סבורים כי יש בהתנהלות המתוארת כדי להוות מצב סיכון עבור הנדון, וזאת הן לנוכח ההצפה המינית והסיכון הנובע כתוצאה משהייה ביחידות עם נשים כלפיהן נמצא ביחסי מרות כאלו או אחרים", נכתב בפנייה של יחידת צור לפרקליטות.

פייסבוק בסמארטפון. ShutterStock
שילם לנשים שהכיר ברשת כדי שיצטלמו עבורו בהלבשה תחתונה/ShutterStock

בבקשת הדיון בבית המשפט נכתב כי בהערכת המסוכנות האחרונה שלו, נקבע שהוא "בעל מסוכנות מינית גבוהה", מתקשה לשלוט בדחפיו המיניים ועוסק במין באופן אובססיבי. לפיכך ביקשה המדינה לאסור עליו גם להחזיק ולצפות בתכנים מעוררים מינית, לגלוש ברשתות חברתיות ובאתרי צ'אטים ולהעסיק נשים.

בדיון בבית המשפט שנערך בשבוע שעבר, אמר נציג הפרקליטות כי המטרה היא להגן על הציבור. "אנו סבורים שהמשיב יצר לעצמו חומרים פורנוגרפיים במקום להיכנס לסרטונים", אמר והוסיף כי ב' "מחזיק פורנוגרפיה בטלפון שלו שהוא שילם עבורה באמצעות נשים שהוא יצר איתן קשר ולא באמצעות אחרים וזה מעלה את המסוכנות". סנגורו עו"ד אריאל עטרי טען כי מדובר בבקשה חריגה והבהיר כי לא מדובר בעבירות וכי הוא לא הפר את תנאי הפיקוח. "מעולם לא נאסר על עבריין מין מורשע לצפות בטלוויזיה, גם שמוצגים שם תכנים מיניים, בין אם זה בבריכה או במחשוף", אמר.

עוד בוואלה!

פיגועים באירופה, אביב ערבי וטראמפ - הרגעים הגדולים של העשור

לכתבה המלאה

"ישנה חשיבות למתן אפשרות של המשיב להכיר נשים"

השופטת סקאפה-שפירא דחתה את הבקשה של הפרקליטות, וציינה כי לא נאסר על ב' ליצור קשר מיני בהסכמה עם אישה בגירה. "ישנה חשיבות למתן אפשרות של המשיב להכיר נשים גם דרך הרשתות החברתיות, בפרט לנוכח הקושי של המשיב, העולה מתוך הערכת המסוכנות ליצור קשר עם נשים במפגשים פנים מול פנים", כתבה בהחלטתה.

"איסור יצירת קשר באמצעות הרשתות החברתיות, היא פגיעה בלתי מידתית בזכויות המשיב ולא סברתי כי מתן אפשרות כאמור, יהיה בו כדי להגביר את הסיכון הנשקף ממנו", הוסיפה השופטת. היא נימקה את ההחלטה בין היתר, בשל העובדה שחלפו ארבעה חודשים מאז שנחשפו המעשים ועד להגשת הבקשה, מבלי שביצע עבירות. כמו כן, קבעה השופטת כי אין קשר בין מעשיו לבקשה לאסור עליו להעסיק נשים. לגבי הבקשה לאסור צפייה בתכנים מעוררים מינית, ציינה השופטת שכבר נאסר עליו להחזיק ולצפות בתכנים פורנוגרפיים.

עו"ד עטרי אמר בעקבות ההחלטה כי "הניסיון של המדינה לאסור על גבר ליצור קשר עם נשים המציגות את גופן בלבוש חושפני ברשת - לא צלח. לנשים יש זכות מלאה להציג את גופן בכל דרך שירצו, וככל שירצו - לבקש על כך כסף". הוא הוסיף כי "באותה מידה, לגבר, לכל גבר - קיימת זכות מלאה ליזום קשר בעל אופי מיני עם נשים כאלה, כל עוד הוא מכבד את רצונן. כך, גם לעבריין מין מורשע שמורה הזכות ליהנות מחיי מין, כל עוד הוא אינו פוגע באיש". הסנגור טען כי "החלטת בית המשפט סימנה את הקו האדום שלפיו כל עוד דברים נעשים, במישור המיני, מתוך הסכמה - אין מקום לאסור אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully