וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגועים באירופה, אביב ערבי וטראמפ - הרגעים הגדולים של העשור

עשרות אלפי הרוגים ברעידת האדמה בהאיטי, דליפת מסמכי ויקיליקס, שתי חתונות מלכותיות ונחיתה על מאדים. צפו בשיאי העשור שהיה בחמש דקות

צילום: רויטרס, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, הפקה: רוית כהן צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(קרדיטים לווידאו: צילום: רויטרס, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, הפקה: רוית כהן צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך)

העשור שמגיע לסיומו החל עם רעידת אדמה קטלנית בהאיטי, שהביאה למותם של 230 אלף בני אדם. ג'וליאן אסאנג' הימם את העולם כשפרסם אלפי מסמכים מסווגים באתר "ויקיליקס". במפרץ מקסיקו אירע אסון אקולוגי בעקבות פיצוץ באסדת נפט.

בשנת 2011, פרצו מחאות האביב הערבי והביאו להדחת נשיאי תוניסיה ומצרים, ולמלחמת אזרחים עקובה מדם בסוריה - שהלחימה בה לא פסקה עד היום. אירופה נשטפה בגל פליטים מהמזרח התיכון ומאפריקה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה "סגר חשבון" עם מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, ואילו שמונה שנים לאחר מכן - מחליפו, דונלד טראמפ, חיסל את מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. במשך השנים, מתקפות טרור קטלניות זעזעו את העולם - בצרפת נרצחו מאות במתקפות בפריז ובניס, בבריטניה עשרות נטבחו בהופעה של אריאנה גרנדה ובניו זילנד 49 בני אדם נהרגו בפיגוע בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ'.

אישים בולטים הלכו לעולמם העשור, בהם ראשת ממשלת בריטניה לשעבר, "אשת הברזל" מרגרט תאצ'ר. נשיא דרום אפריקה לשעבר, המכונה אבי האומה, נלסון מנדלה וכן הרודנים הוגו צ'אבס ופידל קסטרו. העולם נפרד גם מהפיזיקאי סטיבן הוקינג, המתאגרף מוחמד עלי והאמנים דיוויד בואי ולאונרד כהן.

בריטניה, שחגגה שתי חתונות מלכותיות ולידות של ארבעה יורשי עצר, הלכה למשאל עם שדרדר את הממלכה למשבר הברקזיט, שנמשך עד היום והביא את השר לשעבר בוריס ג'ונסון לניצחון סוחף בבחירות. 2019 חתמה את עשר השנים האחרונות עם עימותים נרחבים בהונג קונג, שריפות ענק באמזונס ונסיגת ארצות הברית מסוריה. זה היה העשור שהיה - צפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully